ျဖစ္ပ်က္ခဲ့စဥ္ အခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ့္အျပစ္ေၾကာင့္ရယ္လုိ႔ တပ္အပ္ေသခ်ာ မေျပာႏုိင္ေပမယ့္လည္း အခုေနျပန္စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ရင္ စိတ္ထဲမွာ စႏုိးစေနာင့္နဲ႔ မအီမလည္ ျဖစ္ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ က်ေနာ့္ဘ၀မွာ အမ်ားႀကီး ႀကဳံခဲ့ရဘူးတယ္။
အခု က်ေနာ္ေျပာျပမယ့္ ကိစၥကလည္း အဲသည္အျဖစ္အပ်က္ေတြထဲက တခုပါပဲ။
ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ရွက္လည္းရွက္တယ္။ အားလည္းနာတယ္။ စိတ္လည္း မေကာင္းဘူး။
အရင္ကေတာ့ သာမန္ဘဲ စဥ္းစားခဲ့တယ္။ စိတ္ထဲမွာလည္း ဘယ္လုိမွ စႏုိးစေနာင့္မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ႏွစ္ေတြအတန္ၾကာတဲ့အထိလည္း သာမန္ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္တခုလုိပဲ သေဘာထားၿပီး ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့တာပါ။ အခုတေလာက်မွ လူက ေတာင္ေတာင္အီအီေတြးၿပီး စႏုိးစေနာင့္ ခံစားေနရမိပုံေလးကုိ ေျပာျပခ်င္လုိ႔ပါ။
ဒီလုိပါ.....။
လြန္ခဲ့တဲ့ရွစ္ႏွစ္ေက်ာ္က......ဒီကိစၥကုိ စတင္ အဆုိျပဳလာခဲ့သူက အခုမဒမ္ေပါျဖစ္လာေတာ့မယ့္ ထုိစဥ္က က်ေနာ့္ဇနီးေလာင္းေပါ႔။
မဂၤလာေဆာင္ကာနီးမွာ သူမက က်ေနာ့္ကုိ ပူဆာတယ္။ ဟုိတယ္မွာ မဂၤလာေဆာင္တဲ့အခါက်ရင္ တီး၀ုိင္းထည့္ခ်င္သတဲ့။ က်ေနာ္ကလည္း အဲသည္တုန္းက ေခါင္းခါတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနသလား ထင္မွတ္ရေလာက္ေအာင္ကုိ မဒမ္ေပါကုိ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ အလုိလုိက္ေနမိတဲ့အခ်ိန္ေပါ႔။ (အခုမွ ကုိယ္က တလွည့္တျပန္ အတုိးခ်ၿပီး ဆုိးရတာေပါ႔ဗ်ာ)။
ဒီေတာ့ “ငွားခ်င္တဲ့ တီး၀ုိင္းကုိ ငွားေလ..” လုိ႔ လြယ္လြယ္ပဲ ေျပာလုိက္မိတယ္။ အဲသည္လုိနဲ႔ “စပက္ထရမ္” လုိ႔ အဂၤလိပ္လုိ အမည္ရတဲ့ တီး၀ုိင္းကုိ ငွားျဖစ္သြားတယ္ဆုိပါေတာ့။ ဗမာလုိေတာ့ “ေရာင္စဥ္လႈိင္းေတးဂီတအဖြဲ႕” ေပါ႔ေလ...။
မဂၤလာေဆာင္ေန႔မွာ အဲသည္တီး၀ုိင္းက တီးခတ္ေပးတယ္။ နာမည္ေက်ာ္ အဆုိေတာ္ေတြလည္း တေယာက္ၿပီး တေယာက္ မဂၤလာေဆာင္မွာ ဆုိလုိက္ၾကတာ မနည္းဘူး။ အဲ...အဲဒီလုိ ဆုိတာကုိ မွတ္တမ္းဗီဒီယုိအေခြမွာ ျပန္ၾကည့္ေတာ့မွ သတိထားမိတာပါ။ မဂၤလာေဆာင္ေနတုန္းကေတာ့ ကုိယ့္မွာ ဧည့္သည္ေတြကုိ ႏႈတ္ဆက္ေနရတာနဲ႔၊ ဓါတ္ပုံဆရာကုိ ၿပဳံးျပ အုိက္တင္ေတြ ေပးရတာနဲ႔ အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္ေနေတာ့ ကိုယ့္မဂၤလာေဆာင္မွာ ဘယ္သူေတြ လာဆုိသြားသလဲဆုိတာေတာင္ သတိမထားလုိက္မိဘူး။
ေဟာ ဗီဒီယုိမွာ ျပန္ၾကည့္ေတာ့မွ... က်ေနာ္အင္မတန္ႏွစ္သက္တဲ့ ႏုိင္ငံေက်ာ္အဆုိေတာ္ေတြ တသီတတန္းႀကီး ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ ပထမေတာ့..... “ဟယ္၊ ငါ႔မဂၤလာေဆာင္မွာ နာမည္ႀကီးေတြ လာဆုိတယ္” ဆုိၿပီး သေဘာက်ေနတာေပါ႔။ အိမ္ကုိ လာလည္သမွ်လူကုိေတာင္ အေခြထုိးျပၿပီး ႂကြားလုိက္ေသးတယ္။ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းအရင္းေတြဆုိတာ အိမ္လာလည္ရင္ အလကားေတာ့ မၾကည့္ႏုိင္ဘူး။ အျပင္မွာ ထမင္းလုိက္ေကၽြးမွ ၾကည့္မယ္ ဘာမယ္ စသျဖင့္ ေစ်းကုိင္တဲ့အထိ ျဖစ္လာတယ္။ သည္လုိဘဲ ေနာက္ေတာ့လည္း ထုံးစံအတုိင္း ႐ုိးသြားပါေလေရာ။
ဒါပါဘဲ။ အျဖစ္အပ်က္က။
အခုထိ မအီမလည္ ျဖစ္စရာအေၾကာင္း မရွိေသးပါလားလုိ႔ စာဖတ္သူတုိ႔ ေတြးေနၾကၿပီ ထင္ပါရဲ႕။ လာမွာေပါ႔ဗ်ာ။ ျဖည္းျဖည္းေပါ႔။
က်ေနာ့္စိတ္ကုိ ဒုကၡေပးေနတာက ဘာလဲဆုိေတာ့...... က်ေနာ့္ မဂၤလာေဆာင္မွာ လာဆုိၾကတဲ့ အဆုိေတာ္အားလုံးနီးပါးက က်ေနာ္အင္မတန္ႏွစ္ၿခဳိက္တဲ့ အဆုိေတာ္ေတြျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။
“ဟဲ့....အဲဒါ မေကာင္းဘူးလား။ နင့္ဟာကလဲ” လုိ႔ အျပစ္တင္ မေစာၾကပါနဲ႔ဦး။
က်ေနာ္ငယ္ငယ္က စာအုပ္တအုပ္ထဲမွာ အဆုိေတာ္တေယာက္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးကုိ ဖတ္ဘူးတယ္။ ေမဆြိလား၊ တင့္တင့္ထြန္းလား... ဘယ္သူလဲ အေသအခ်ာ မမွတ္မိေတာ့။ အဲဒီ အဆုိေတာ္က ေျပာတယ္။ သူတုိ႔ သီခ်င္းဆုိရတဲ့အထဲမွာ ဧည့္ခံပြဲေတြမွာ ဆုိရတာေလာက္ ဖီလင္ မလာတာ မရွိဘူးတဲ့။ အားလုံးက စားေသာက္ေနၾကၿပီး အစားအေသာက္မွာ အာ႐ုံေရာက္ေနၾကတာ....ဘယ္သူကမွ ကုိယ့္သီခ်င္းကုိ အာ႐ုံမထားၾကဘူး....တဲ့။
ကဲ.... က်ေနာ္ ဘာျဖစ္ေနတာလည္း နည္းနည္းေတာ့ သေဘာေပါက္စ ျပဳလာၿပီ ထင္ပါရဲ႕။
ဟုတ္တယ္ဗ်။ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြကုိ က်ေနာ့္မဂၤလာေဆာင္မွာ ေပါေပါပဲပဲနဲ႔ ဆုိခုိင္းလုိက္ရတဲ့ အျဖစ္ကုိ မအီမလည္ ျဖစ္ေနတာ။
မင္းကလည္း ေက်နပ္လုိ႔၊ သူတုိ႔ကလည္း ေက်နပ္လုိ႔ သမာအာဇီ၀ ႐ုိး႐ုိးသားသား စီးပြားရွာတာဘဲကြာ။ ဘာမအီမလည္ ျဖစ္စရာရွိလဲ လုိ႔ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အႏုပညာရွင္ေတြမွာ အႏုပညာမာနရွိတယ္ဗ်။ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ၊ စတိတ္႐ွဳိးေတြမွာ ပရိသတ္ကုိ ေဖ်ာ္ေျဖတာက တက႑။ စတိတ္႐ႈိးမွာ လာတာက သူ႕ကုိ သက္သက္လာအားေပးတဲ႔ ပရိတ္သတ္။ မဂၤလာေဆာင္လာတက္တဲ့ ဧည့္ပရိတ္သတ္ကုိ ေဖ်ာ္ေျဖရတာနဲ႔ လားလားမွ တူမယ္မထင္ဘူး။
မဂၤလာေဆာင္ဆုိတာမ်ဳိးက ဖိတ္စာနဲ႔ လုိက္ဖိတ္ထားလုိ႔ သတုိ႔သား၊ သတုိ႔သမီး မ်က္ႏွာ၊ ႏွစ္ဖက္မိဘ မ်က္ႏွာနဲ႔ လာၾကတဲ့လူေတြ။ သီခ်င္းကုိ အဓိက ဖီလင္အျပည့္နဲ႔ လာနားေထာင္ၾကတာမဟုတ္မွန္း သူတုိ႔လည္း ခံစားသိရွိမွာေပါ႔။ ဘယ္အဆုိေတာ္ ပါပါ၊ မပါပါ မဂၤလာေဆာင္ လာမယ့္ ပရိတ္သတ္ဆုိတာ ဖိတ္ၾကားသူက ဖိတ္ထားရင္ လူမႈေရးအရ လာၾကမွာပဲ။ ဒီေတာ့ စတိတ္႐ႈိးနဲ႔ မဂၤလာေဆာင္ ႏွစ္ပြဲမွာ တက္ေရာက္တဲ့ ပရိတ္သတ္ အမ်ဳိးအစားခ်င္းမတူဘူးေနာ္ ပရိတ္သတ္ႀကီး...... (ၾကာနီကန္ေလသံ နည္းနည္းပါသြားတယ္)
တခုေတာ့ရွိတယ္။...က်ေနာ္က ႏုိင္ငံေက်ာ္ လူသိမ်ားတဲ့ လူတေယာက္ျဖစ္ေနလုိ႔ က်ေနာ့္ ေမြးေန႔ပြဲ (သုိ႔) မဂၤလာပြဲမွာ အဆုိေတာ္ေတြက ေမတၱာနဲ႔ လာအားေပးတာဆုိရင္ေတာ့ တမ်ဳိးေပါ႔ေလ။ သုိ႔ေပမယ့္ အခုကိစၥက ေငြေၾကးအတြက္ ျဖစ္ေနမွန္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္က သိေနၾကေတာ့ ခုနင္ကေျပာတဲ့ မအီမလည္ ဖီလင္က ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလုံးမွာ ျဖစ္ဖုိ႔ အေၾကာင္းဖန္လာေတာ့တာေပါ႔။
ေနဦး.....က်ေနာ္မဂၤလာေဆာင္ခဲ့တာက ရွစ္ႏွစ္ျပည့္သြားၿပီ။ အခုက်မွ ဘာကိစၥ ဒီလုိ ခံစားရသလဲ ေမးရင္ အေၾကာင္းရွိတယ္။
အခုတေလာ.... က်ေနာ့္မွာ အဲသည္လုိဘဲ အေၾကာင္းတရားေတြကုိ ဆက္စပ္စဥ္းစားရင္းနဲ႔ မီးခုိးႂကြက္ေလွ်ာက္ စဥ္းစားလုိက္တာ “ဘြန္းမာရန္း(Boomerang)” အေၾကာင္းကုိ ေရာက္သြားလုိ႔ပါ။ “ဘြန္းမာရန္း” ကုိ နားလည္ရင္ ဘာေၾကာင့္ ရွစ္ႏွစ္တိတိ ၾကာၿပီးတဲ့ေနာက္မွ ကုိေပါတေယာက္ ေကာက္ကာငင္ကာ သည္ဖီလင္ ၀င္ရသလဲဆုိတာ နားလည္ပါလိမ့္မယ္။
အခု “ဘြန္မာရန္း” အေၾကာင္းကုိ ေျပာျပေတာ့မယ္ေနာ္။ ေၾသာ္ဇီမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ကုိအင္ဒီတုိ႔ဆုိရင္ ေကာင္းေကာင္းသိမွာဘဲ။ ၾသစေတးလ်မွာရွိတဲ့ အဘာရီဂ်င္း လူမ်ဳိးစုေတြ ကုိင္တဲ့ ခပ္ေကြးေကြး လက္နက္တမ်ဳိးေပါ႔။ ေလထဲမွာ စနစ္တက် ပစ္လႊတ္လုိက္ရင္ ကိုယ့္ဆီကုိ ပ်ံ၀ဲၿပီး ျပန္ေရာက္လာတဲ့ လက္နက္ေလ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျမင္ဘူးၾကမွာေပါ႔။
မဂၤလာေဆာင္တီး၀ုိင္းအေၾကာင္းေျပာေနရာကေန ဘြန္းမာရန္းအေၾကာင္း ေျပာလုိ႔ ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္လုိ႔ မထင္မိဘူးလား။ ဆက္စပ္မႈရွိပါတယ္။ လာပါၿပီ...လာပါၿပီ။
နအဖ အစုိးရတက္လာေတာ့....႐ုပ္ျမင္သံၾကားက လႊင့္တဲ့အစီအစဥ္ေတြ၊ နအဖရဲ႕ ေလွပြဲသဘင္ စတဲ့ ပြဲေတြမွာ အဆုိေတာ္တခ်ဳိ႕က (ခုနက က်ေနာ့္မဂၤလာေဆာင္မွာ လာဆုိၾကတဲ့သူေတြလည္း ပါတယ္) နအဖရဲ႕ ေပၚလစီ သီခ်င္းေတြကုိ အားႀကဳိးမာန္တက္ ဆုိေပးခဲ့တာေတြကို ျမင္ခဲ့ၾကားခဲ့ၾကရတယ္မဟုတ္လား။ တခ်ဳိ႕လည္း မလႊဲသာမေရွာင္သာ ဆုိရတာမ်ဳိးလည္း ပါမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ တကယ့္ကုိ လုိလုိခ်င္ခ်င္ႀကီး ဆုိေပးေနတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။
အဲသည္ ေပၚလစီေတြကုိ ျပည္သူ႕အခ်စ္ေတာ္ နအဖ က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အေကာင္အထည္လည္း ေဖာ္လုိက္ေရာ ျပည္သူေတြရဲ႕ စီးပြားေရးက ကုန္းေကာက္စရာမရွိေလာက္ေအာင္ ခၽြတ္ၿခဳံက်ၿပီး မူရင္းသီခ်င္းေခြေတြ၊ စီဒီေတြကုိ ၀ယ္ယူအားေပးျခင္း မျပဳႏုိင္ေတာ့တဲ့ ဘ၀ကုိ ေရာက္သြားၾကေလသတည္းေပါ႔။ အဲဒီမွာ (၀ယ္အားက်သြားေတာ့)အဆုိေတာ္ေတြခမ်ာ စီးရီးအသစ္ေတြ၊ အေခြသစ္ေတြ မထုတ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ မဂၤလာေဆာင္ေတြ၊ ႐ႈိးေတြကုိ အားကုိးရတဲ့ ဘ၀ေရာက္သြားတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘယ္ႏုိင္ငံေက်ာ္အဆုိေတာ္က တတ္ႏုိင္ရင္ မဂၤလာေဆာင္မွာ လုိက္ဆုိခ်င္ပါ႔မလဲဗ်ာ။ စကၤာပူမွာ အဲသည္လုိမ်ဳိး အဆုိေတာ္တေယာက္ ကုိယ့္မဂၤလာေဆာင္လာဆုိဖုိ႔ ငွားၾကည့္ပါလား။ ဘယ္ေလာက္ကုန္က်မလဲဆုိတာ သိရေအာင္။
အဲသည္လုိ အေခြအသစ္ေတြ၊ စီးရီးအသစ္ေတြ မထုတ္ႏုိင္ၾကေတာ့တဲ့ ေနာက္ထပ္ လက္သည္တရားခံ အေၾကာင္းအခ်က္တခုကေတာ့ မူပုိင္ခြင့္ကုိ မေလးစားဘဲ ခုိးကူးၾကတာေတြ ေခတ္စားလာတာပါဘဲ။ သည္ေလာက္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ခုိးကူးေနမွေတာ့ ဘယ္သူက အ႐ႈံးခံၿပီး အေခြအသစ္ ထုတ္ရဲပါေတာ့မလဲဗ်ာ။
အဲဒီလုိ အေနအထားေရာက္လာေတာ့ ေနာက္ဆုံးနစ္နာတာ ဘယ္သူေတြလဲ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ႏွစ္ဦးဘဲရွိတယ္။ ပထမတဦးက နားေထာင္အားေပးတဲ့ ျပည္သူေတြ၊ ေနာက္တဦးက ျပည္သူခ်စ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ နစ္နာၾကပါတယ္။
အဆုိေတာ္ေတြ အသစ္တီထြင္ၿပီး သီခ်င္းေကာင္းေတြကုိ မထုတ္လုပ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့အတြက္ နားေထာင္ရသူ ပရိတ္သတ္မွာလည္း ၾကာေတာ့ သီခ်င္းခပ္ညံ့ညံ့ေတြ၊ ႐ုိးအီေနတဲ့ ျပန္ဆုိေတးအေဟာင္းေတြနဲ႔ဘဲ အာသာေျဖရေတာ့တာေပါ႔။
အဆုိေတာ္ေတြဘက္ကၾကည့္ရင္လည္း ႏုိင္ငံေက်ာ္အဆုိေတာ္ေတြပီသစြာ စတုိင္အထြားသားနဲ႔ ေနရမယ့္ဘ၀ကေန ေတြ႕ကရာ မဂၤလာေဆာင္မွာ လုိက္ဆုိရတဲ့ ဘ၀ကုိ က်ဆင္းသြားတယ္။
သည္ေတာ့ ဘြန္မားရန္းကိစၥ ျပန္ေကာက္မယ္။ ဘြန္မာရန္းကုိ ပစ္လႊတ္လုိက္ရင္ ေနာက္ဆုံးမွာ ကုိယ့္ဆီကုိဘဲ တန္းတန္းမတ္မတ္ ျပန္ေရာက္လာသလုိ.....
အဆုိေတာ္ေတြအေနနဲ႔လည္း ဘယ္သူ႔ကုိမွ မထိခုိက္ဘူးထင္ၿပီး နအဖရဲ႕ ေပၚလစီသီခ်င္းေတြကို အားရပါးရ သြားဆုိခဲ့တာေတြဟာ အခုဆုိရင္ အဲသည္ဆုိးက်ဳိးေတြက သူတုိ႔ထံကုိ ျပန္ေရာက္ၿပီး သူတုိ႔ကုိ အက်ဳိးေပးေနၿပီ။
တခါ ျပည္သူေတြကလည္း ဘယ္သူ႕ကုိမွ မထိခုိက္ဘူးထင္ၿပီး အေခြေတြကုိ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ခုိးကူးၾကေတာ့ အဆုိေတာ္ေတြဆီက သီခ်င္းေကာင္းေတြ၊ သီခ်င္းသစ္ေတြ အရင္ကလုိ ထြက္မလာေတာ့ဘဲ သီခ်င္းေဟာင္း သီခ်င္းေဆြးေတြနဲ႔ အေဟာင္းသံသရာထဲမွာ လည္ေနၾကရေတာ့တာေပါ႔။
အဲသည္ၾကားထဲမွာ က်ေနာ္ ကုိေပါအေကာင္းစားေလးချမာပါ “စပ္ၾကားက မထြားခါးနာ” ဆုိသလုိ အေခ်ာင္ မအီမလည္ ၀င္ၿပီး ခံစားလုိက္ရေသးတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ေျပာတာ..... က်ေနာ့္အျပစ္လုံးလုံးလ်ားလ်ား မဟုတ္ဘဲနဲ႔ က်ေနာ့္မွာ မအီမလည္ ခံစားေနရပါတယ္လုိ႔။
ကဲ...ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္။ ျဖစ္ခဲ့တာေတြလည္း ျဖစ္ၿပီးၿပီ။ ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏဆုိတဲ့ စကားလည္း ရွိတယ္မုိ႔လား။ အေျခအေနတခုဟာ မွားယြင္းေနၿပီဆုိရင္ ျပဳျပင္ဘုိ႔ ႀကဳိးစားၾကရမွာေပါ႔။ ႏွမ္းတလုံးနဲ႔ ဆီမျဖစ္ပါဘူးကြာလုိ႔ေတာ့ မေျပာပါနဲ႔။ ဆီဆုိတာကလည္း အဲသည္လုိ ႏွမ္းလုံးေလးေတြ အမ်ားႀကီးေပါင္းၿပီးမွ ျဖစ္လာတာမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ တဦးတေယာက္ကေန စၿပီး အရာအေထာင္အေသာင္းအသိန္းအထိ တျဖည္းျဖည္း အေရအတြက္ေတြ ဆပြားႏုိင္ဘုိ႔ ဒီေန႔ကစၿပီး မိမိကုိယ္တုိင္ သီခ်င္းခုိးကူးျခင္းေတြ၊ ခုိးကူးေခြေတြ ၀ယ္ယူနားေထာင္ျခင္းေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ႀကဳိးစားေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါစုိ႔။ မူပုိင္ခြင့္ကုိ အေလးထားၾကပါစုိ႔။
ဘေလာ့ဂ္ဖတ္လာ မိတ္သဟာ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ။
အဆိပ္ပင္ရင္း ေရေလာင္းျခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
မူပုိင္ခြင့္အရ ထုတ္သမွ် ခုိးခ်ျခင္းကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေလ။
အခု က်ေနာ္ေျပာျပမယ့္ ကိစၥကလည္း အဲသည္အျဖစ္အပ်က္ေတြထဲက တခုပါပဲ။
ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ရွက္လည္းရွက္တယ္။ အားလည္းနာတယ္။ စိတ္လည္း မေကာင္းဘူး။
အရင္ကေတာ့ သာမန္ဘဲ စဥ္းစားခဲ့တယ္။ စိတ္ထဲမွာလည္း ဘယ္လုိမွ စႏုိးစေနာင့္မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ႏွစ္ေတြအတန္ၾကာတဲ့အထိလည္း သာမန္ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္တခုလုိပဲ သေဘာထားၿပီး ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့တာပါ။ အခုတေလာက်မွ လူက ေတာင္ေတာင္အီအီေတြးၿပီး စႏုိးစေနာင့္ ခံစားေနရမိပုံေလးကုိ ေျပာျပခ်င္လုိ႔ပါ။
ဒီလုိပါ.....။
လြန္ခဲ့တဲ့ရွစ္ႏွစ္ေက်ာ္က......ဒီကိစၥကုိ စတင္ အဆုိျပဳလာခဲ့သူက အခုမဒမ္ေပါျဖစ္လာေတာ့မယ့္ ထုိစဥ္က က်ေနာ့္ဇနီးေလာင္းေပါ႔။
မဂၤလာေဆာင္ကာနီးမွာ သူမက က်ေနာ့္ကုိ ပူဆာတယ္။ ဟုိတယ္မွာ မဂၤလာေဆာင္တဲ့အခါက်ရင္ တီး၀ုိင္းထည့္ခ်င္သတဲ့။ က်ေနာ္ကလည္း အဲသည္တုန္းက ေခါင္းခါတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနသလား ထင္မွတ္ရေလာက္ေအာင္ကုိ မဒမ္ေပါကုိ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ အလုိလုိက္ေနမိတဲ့အခ်ိန္ေပါ႔။ (အခုမွ ကုိယ္က တလွည့္တျပန္ အတုိးခ်ၿပီး ဆုိးရတာေပါ႔ဗ်ာ)။
ဒီေတာ့ “ငွားခ်င္တဲ့ တီး၀ုိင္းကုိ ငွားေလ..” လုိ႔ လြယ္လြယ္ပဲ ေျပာလုိက္မိတယ္။ အဲသည္လုိနဲ႔ “စပက္ထရမ္” လုိ႔ အဂၤလိပ္လုိ အမည္ရတဲ့ တီး၀ုိင္းကုိ ငွားျဖစ္သြားတယ္ဆုိပါေတာ့။ ဗမာလုိေတာ့ “ေရာင္စဥ္လႈိင္းေတးဂီတအဖြဲ႕” ေပါ႔ေလ...။
မဂၤလာေဆာင္ေန႔မွာ အဲသည္တီး၀ုိင္းက တီးခတ္ေပးတယ္။ နာမည္ေက်ာ္ အဆုိေတာ္ေတြလည္း တေယာက္ၿပီး တေယာက္ မဂၤလာေဆာင္မွာ ဆုိလုိက္ၾကတာ မနည္းဘူး။ အဲ...အဲဒီလုိ ဆုိတာကုိ မွတ္တမ္းဗီဒီယုိအေခြမွာ ျပန္ၾကည့္ေတာ့မွ သတိထားမိတာပါ။ မဂၤလာေဆာင္ေနတုန္းကေတာ့ ကုိယ့္မွာ ဧည့္သည္ေတြကုိ ႏႈတ္ဆက္ေနရတာနဲ႔၊ ဓါတ္ပုံဆရာကုိ ၿပဳံးျပ အုိက္တင္ေတြ ေပးရတာနဲ႔ အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္ေနေတာ့ ကိုယ့္မဂၤလာေဆာင္မွာ ဘယ္သူေတြ လာဆုိသြားသလဲဆုိတာေတာင္ သတိမထားလုိက္မိဘူး။
ေဟာ ဗီဒီယုိမွာ ျပန္ၾကည့္ေတာ့မွ... က်ေနာ္အင္မတန္ႏွစ္သက္တဲ့ ႏုိင္ငံေက်ာ္အဆုိေတာ္ေတြ တသီတတန္းႀကီး ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ ပထမေတာ့..... “ဟယ္၊ ငါ႔မဂၤလာေဆာင္မွာ နာမည္ႀကီးေတြ လာဆုိတယ္” ဆုိၿပီး သေဘာက်ေနတာေပါ႔။ အိမ္ကုိ လာလည္သမွ်လူကုိေတာင္ အေခြထုိးျပၿပီး ႂကြားလုိက္ေသးတယ္။ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းအရင္းေတြဆုိတာ အိမ္လာလည္ရင္ အလကားေတာ့ မၾကည့္ႏုိင္ဘူး။ အျပင္မွာ ထမင္းလုိက္ေကၽြးမွ ၾကည့္မယ္ ဘာမယ္ စသျဖင့္ ေစ်းကုိင္တဲ့အထိ ျဖစ္လာတယ္။ သည္လုိဘဲ ေနာက္ေတာ့လည္း ထုံးစံအတုိင္း ႐ုိးသြားပါေလေရာ။
ဒါပါဘဲ။ အျဖစ္အပ်က္က။
အခုထိ မအီမလည္ ျဖစ္စရာအေၾကာင္း မရွိေသးပါလားလုိ႔ စာဖတ္သူတုိ႔ ေတြးေနၾကၿပီ ထင္ပါရဲ႕။ လာမွာေပါ႔ဗ်ာ။ ျဖည္းျဖည္းေပါ႔။
က်ေနာ့္စိတ္ကုိ ဒုကၡေပးေနတာက ဘာလဲဆုိေတာ့...... က်ေနာ့္ မဂၤလာေဆာင္မွာ လာဆုိၾကတဲ့ အဆုိေတာ္အားလုံးနီးပါးက က်ေနာ္အင္မတန္ႏွစ္ၿခဳိက္တဲ့ အဆုိေတာ္ေတြျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။
“ဟဲ့....အဲဒါ မေကာင္းဘူးလား။ နင့္ဟာကလဲ” လုိ႔ အျပစ္တင္ မေစာၾကပါနဲ႔ဦး။
က်ေနာ္ငယ္ငယ္က စာအုပ္တအုပ္ထဲမွာ အဆုိေတာ္တေယာက္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးကုိ ဖတ္ဘူးတယ္။ ေမဆြိလား၊ တင့္တင့္ထြန္းလား... ဘယ္သူလဲ အေသအခ်ာ မမွတ္မိေတာ့။ အဲဒီ အဆုိေတာ္က ေျပာတယ္။ သူတုိ႔ သီခ်င္းဆုိရတဲ့အထဲမွာ ဧည့္ခံပြဲေတြမွာ ဆုိရတာေလာက္ ဖီလင္ မလာတာ မရွိဘူးတဲ့။ အားလုံးက စားေသာက္ေနၾကၿပီး အစားအေသာက္မွာ အာ႐ုံေရာက္ေနၾကတာ....ဘယ္သူကမွ ကုိယ့္သီခ်င္းကုိ အာ႐ုံမထားၾကဘူး....တဲ့။
ကဲ.... က်ေနာ္ ဘာျဖစ္ေနတာလည္း နည္းနည္းေတာ့ သေဘာေပါက္စ ျပဳလာၿပီ ထင္ပါရဲ႕။
ဟုတ္တယ္ဗ်။ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြကုိ က်ေနာ့္မဂၤလာေဆာင္မွာ ေပါေပါပဲပဲနဲ႔ ဆုိခုိင္းလုိက္ရတဲ့ အျဖစ္ကုိ မအီမလည္ ျဖစ္ေနတာ။
မင္းကလည္း ေက်နပ္လုိ႔၊ သူတုိ႔ကလည္း ေက်နပ္လုိ႔ သမာအာဇီ၀ ႐ုိး႐ုိးသားသား စီးပြားရွာတာဘဲကြာ။ ဘာမအီမလည္ ျဖစ္စရာရွိလဲ လုိ႔ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အႏုပညာရွင္ေတြမွာ အႏုပညာမာနရွိတယ္ဗ်။ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ၊ စတိတ္႐ွဳိးေတြမွာ ပရိသတ္ကုိ ေဖ်ာ္ေျဖတာက တက႑။ စတိတ္႐ႈိးမွာ လာတာက သူ႕ကုိ သက္သက္လာအားေပးတဲ႔ ပရိတ္သတ္။ မဂၤလာေဆာင္လာတက္တဲ့ ဧည့္ပရိတ္သတ္ကုိ ေဖ်ာ္ေျဖရတာနဲ႔ လားလားမွ တူမယ္မထင္ဘူး။
မဂၤလာေဆာင္ဆုိတာမ်ဳိးက ဖိတ္စာနဲ႔ လုိက္ဖိတ္ထားလုိ႔ သတုိ႔သား၊ သတုိ႔သမီး မ်က္ႏွာ၊ ႏွစ္ဖက္မိဘ မ်က္ႏွာနဲ႔ လာၾကတဲ့လူေတြ။ သီခ်င္းကုိ အဓိက ဖီလင္အျပည့္နဲ႔ လာနားေထာင္ၾကတာမဟုတ္မွန္း သူတုိ႔လည္း ခံစားသိရွိမွာေပါ႔။ ဘယ္အဆုိေတာ္ ပါပါ၊ မပါပါ မဂၤလာေဆာင္ လာမယ့္ ပရိတ္သတ္ဆုိတာ ဖိတ္ၾကားသူက ဖိတ္ထားရင္ လူမႈေရးအရ လာၾကမွာပဲ။ ဒီေတာ့ စတိတ္႐ႈိးနဲ႔ မဂၤလာေဆာင္ ႏွစ္ပြဲမွာ တက္ေရာက္တဲ့ ပရိတ္သတ္ အမ်ဳိးအစားခ်င္းမတူဘူးေနာ္ ပရိတ္သတ္ႀကီး...... (ၾကာနီကန္ေလသံ နည္းနည္းပါသြားတယ္)
တခုေတာ့ရွိတယ္။...က်ေနာ္က ႏုိင္ငံေက်ာ္ လူသိမ်ားတဲ့ လူတေယာက္ျဖစ္ေနလုိ႔ က်ေနာ့္ ေမြးေန႔ပြဲ (သုိ႔) မဂၤလာပြဲမွာ အဆုိေတာ္ေတြက ေမတၱာနဲ႔ လာအားေပးတာဆုိရင္ေတာ့ တမ်ဳိးေပါ႔ေလ။ သုိ႔ေပမယ့္ အခုကိစၥက ေငြေၾကးအတြက္ ျဖစ္ေနမွန္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္က သိေနၾကေတာ့ ခုနင္ကေျပာတဲ့ မအီမလည္ ဖီလင္က ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလုံးမွာ ျဖစ္ဖုိ႔ အေၾကာင္းဖန္လာေတာ့တာေပါ႔။
ေနဦး.....က်ေနာ္မဂၤလာေဆာင္ခဲ့တာက ရွစ္ႏွစ္ျပည့္သြားၿပီ။ အခုက်မွ ဘာကိစၥ ဒီလုိ ခံစားရသလဲ ေမးရင္ အေၾကာင္းရွိတယ္။
အခုတေလာ.... က်ေနာ့္မွာ အဲသည္လုိဘဲ အေၾကာင္းတရားေတြကုိ ဆက္စပ္စဥ္းစားရင္းနဲ႔ မီးခုိးႂကြက္ေလွ်ာက္ စဥ္းစားလုိက္တာ “ဘြန္းမာရန္း(Boomerang)” အေၾကာင္းကုိ ေရာက္သြားလုိ႔ပါ။ “ဘြန္းမာရန္း” ကုိ နားလည္ရင္ ဘာေၾကာင့္ ရွစ္ႏွစ္တိတိ ၾကာၿပီးတဲ့ေနာက္မွ ကုိေပါတေယာက္ ေကာက္ကာငင္ကာ သည္ဖီလင္ ၀င္ရသလဲဆုိတာ နားလည္ပါလိမ့္မယ္။
အခု “ဘြန္မာရန္း” အေၾကာင္းကုိ ေျပာျပေတာ့မယ္ေနာ္။ ေၾသာ္ဇီမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ကုိအင္ဒီတုိ႔ဆုိရင္ ေကာင္းေကာင္းသိမွာဘဲ။ ၾသစေတးလ်မွာရွိတဲ့ အဘာရီဂ်င္း လူမ်ဳိးစုေတြ ကုိင္တဲ့ ခပ္ေကြးေကြး လက္နက္တမ်ဳိးေပါ႔။ ေလထဲမွာ စနစ္တက် ပစ္လႊတ္လုိက္ရင္ ကိုယ့္ဆီကုိ ပ်ံ၀ဲၿပီး ျပန္ေရာက္လာတဲ့ လက္နက္ေလ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျမင္ဘူးၾကမွာေပါ႔။
မဂၤလာေဆာင္တီး၀ုိင္းအေၾကာင္းေျပာေနရာကေန ဘြန္းမာရန္းအေၾကာင္း ေျပာလုိ႔ ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္လုိ႔ မထင္မိဘူးလား။ ဆက္စပ္မႈရွိပါတယ္။ လာပါၿပီ...လာပါၿပီ။
နအဖ အစုိးရတက္လာေတာ့....႐ုပ္ျမင္သံၾကားက လႊင့္တဲ့အစီအစဥ္ေတြ၊ နအဖရဲ႕ ေလွပြဲသဘင္ စတဲ့ ပြဲေတြမွာ အဆုိေတာ္တခ်ဳိ႕က (ခုနက က်ေနာ့္မဂၤလာေဆာင္မွာ လာဆုိၾကတဲ့သူေတြလည္း ပါတယ္) နအဖရဲ႕ ေပၚလစီ သီခ်င္းေတြကုိ အားႀကဳိးမာန္တက္ ဆုိေပးခဲ့တာေတြကို ျမင္ခဲ့ၾကားခဲ့ၾကရတယ္မဟုတ္လား။ တခ်ဳိ႕လည္း မလႊဲသာမေရွာင္သာ ဆုိရတာမ်ဳိးလည္း ပါမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ တကယ့္ကုိ လုိလုိခ်င္ခ်င္ႀကီး ဆုိေပးေနတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။
အဲသည္ ေပၚလစီေတြကုိ ျပည္သူ႕အခ်စ္ေတာ္ နအဖ က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အေကာင္အထည္လည္း ေဖာ္လုိက္ေရာ ျပည္သူေတြရဲ႕ စီးပြားေရးက ကုန္းေကာက္စရာမရွိေလာက္ေအာင္ ခၽြတ္ၿခဳံက်ၿပီး မူရင္းသီခ်င္းေခြေတြ၊ စီဒီေတြကုိ ၀ယ္ယူအားေပးျခင္း မျပဳႏုိင္ေတာ့တဲ့ ဘ၀ကုိ ေရာက္သြားၾကေလသတည္းေပါ႔။ အဲဒီမွာ (၀ယ္အားက်သြားေတာ့)အဆုိေတာ္ေတြခမ်ာ စီးရီးအသစ္ေတြ၊ အေခြသစ္ေတြ မထုတ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ မဂၤလာေဆာင္ေတြ၊ ႐ႈိးေတြကုိ အားကုိးရတဲ့ ဘ၀ေရာက္သြားတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘယ္ႏုိင္ငံေက်ာ္အဆုိေတာ္က တတ္ႏုိင္ရင္ မဂၤလာေဆာင္မွာ လုိက္ဆုိခ်င္ပါ႔မလဲဗ်ာ။ စကၤာပူမွာ အဲသည္လုိမ်ဳိး အဆုိေတာ္တေယာက္ ကုိယ့္မဂၤလာေဆာင္လာဆုိဖုိ႔ ငွားၾကည့္ပါလား။ ဘယ္ေလာက္ကုန္က်မလဲဆုိတာ သိရေအာင္။
အဲသည္လုိ အေခြအသစ္ေတြ၊ စီးရီးအသစ္ေတြ မထုတ္ႏုိင္ၾကေတာ့တဲ့ ေနာက္ထပ္ လက္သည္တရားခံ အေၾကာင္းအခ်က္တခုကေတာ့ မူပုိင္ခြင့္ကုိ မေလးစားဘဲ ခုိးကူးၾကတာေတြ ေခတ္စားလာတာပါဘဲ။ သည္ေလာက္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ခုိးကူးေနမွေတာ့ ဘယ္သူက အ႐ႈံးခံၿပီး အေခြအသစ္ ထုတ္ရဲပါေတာ့မလဲဗ်ာ။
အဲဒီလုိ အေနအထားေရာက္လာေတာ့ ေနာက္ဆုံးနစ္နာတာ ဘယ္သူေတြလဲ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ႏွစ္ဦးဘဲရွိတယ္။ ပထမတဦးက နားေထာင္အားေပးတဲ့ ျပည္သူေတြ၊ ေနာက္တဦးက ျပည္သူခ်စ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ နစ္နာၾကပါတယ္။
အဆုိေတာ္ေတြ အသစ္တီထြင္ၿပီး သီခ်င္းေကာင္းေတြကုိ မထုတ္လုပ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့အတြက္ နားေထာင္ရသူ ပရိတ္သတ္မွာလည္း ၾကာေတာ့ သီခ်င္းခပ္ညံ့ညံ့ေတြ၊ ႐ုိးအီေနတဲ့ ျပန္ဆုိေတးအေဟာင္းေတြနဲ႔ဘဲ အာသာေျဖရေတာ့တာေပါ႔။
အဆုိေတာ္ေတြဘက္ကၾကည့္ရင္လည္း ႏုိင္ငံေက်ာ္အဆုိေတာ္ေတြပီသစြာ စတုိင္အထြားသားနဲ႔ ေနရမယ့္ဘ၀ကေန ေတြ႕ကရာ မဂၤလာေဆာင္မွာ လုိက္ဆုိရတဲ့ ဘ၀ကုိ က်ဆင္းသြားတယ္။
သည္ေတာ့ ဘြန္မားရန္းကိစၥ ျပန္ေကာက္မယ္။ ဘြန္မာရန္းကုိ ပစ္လႊတ္လုိက္ရင္ ေနာက္ဆုံးမွာ ကုိယ့္ဆီကုိဘဲ တန္းတန္းမတ္မတ္ ျပန္ေရာက္လာသလုိ.....
အဆုိေတာ္ေတြအေနနဲ႔လည္း ဘယ္သူ႔ကုိမွ မထိခုိက္ဘူးထင္ၿပီး နအဖရဲ႕ ေပၚလစီသီခ်င္းေတြကို အားရပါးရ သြားဆုိခဲ့တာေတြဟာ အခုဆုိရင္ အဲသည္ဆုိးက်ဳိးေတြက သူတုိ႔ထံကုိ ျပန္ေရာက္ၿပီး သူတုိ႔ကုိ အက်ဳိးေပးေနၿပီ။
တခါ ျပည္သူေတြကလည္း ဘယ္သူ႕ကုိမွ မထိခုိက္ဘူးထင္ၿပီး အေခြေတြကုိ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ခုိးကူးၾကေတာ့ အဆုိေတာ္ေတြဆီက သီခ်င္းေကာင္းေတြ၊ သီခ်င္းသစ္ေတြ အရင္ကလုိ ထြက္မလာေတာ့ဘဲ သီခ်င္းေဟာင္း သီခ်င္းေဆြးေတြနဲ႔ အေဟာင္းသံသရာထဲမွာ လည္ေနၾကရေတာ့တာေပါ႔။
အဲသည္ၾကားထဲမွာ က်ေနာ္ ကုိေပါအေကာင္းစားေလးချမာပါ “စပ္ၾကားက မထြားခါးနာ” ဆုိသလုိ အေခ်ာင္ မအီမလည္ ၀င္ၿပီး ခံစားလုိက္ရေသးတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ေျပာတာ..... က်ေနာ့္အျပစ္လုံးလုံးလ်ားလ်ား မဟုတ္ဘဲနဲ႔ က်ေနာ့္မွာ မအီမလည္ ခံစားေနရပါတယ္လုိ႔။
ကဲ...ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္။ ျဖစ္ခဲ့တာေတြလည္း ျဖစ္ၿပီးၿပီ။ ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏဆုိတဲ့ စကားလည္း ရွိတယ္မုိ႔လား။ အေျခအေနတခုဟာ မွားယြင္းေနၿပီဆုိရင္ ျပဳျပင္ဘုိ႔ ႀကဳိးစားၾကရမွာေပါ႔။ ႏွမ္းတလုံးနဲ႔ ဆီမျဖစ္ပါဘူးကြာလုိ႔ေတာ့ မေျပာပါနဲ႔။ ဆီဆုိတာကလည္း အဲသည္လုိ ႏွမ္းလုံးေလးေတြ အမ်ားႀကီးေပါင္းၿပီးမွ ျဖစ္လာတာမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ တဦးတေယာက္ကေန စၿပီး အရာအေထာင္အေသာင္းအသိန္းအထိ တျဖည္းျဖည္း အေရအတြက္ေတြ ဆပြားႏုိင္ဘုိ႔ ဒီေန႔ကစၿပီး မိမိကုိယ္တုိင္ သီခ်င္းခုိးကူးျခင္းေတြ၊ ခုိးကူးေခြေတြ ၀ယ္ယူနားေထာင္ျခင္းေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ႀကဳိးစားေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါစုိ႔။ မူပုိင္ခြင့္ကုိ အေလးထားၾကပါစုိ႔။
ဘေလာ့ဂ္ဖတ္လာ မိတ္သဟာ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ။
အဆိပ္ပင္ရင္း ေရေလာင္းျခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
မူပုိင္ခြင့္အရ ထုတ္သမွ် ခုိးခ်ျခင္းကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေလ။
21 comments:
ကိုေပါေရ..
အခုတေလာ ခြ်တ္ျခံဳက်ေနတယ္..
...........
သီခ်င္းနားမေထာင္ပဲေနရင္..
ခိုးကူးေခြလည္းအားေပးရာမေရာက္ေတာ့ဘူး..ေပါ့
ဟီးဟိ
ျမန္မာသီခ်င္းေခြေတာ့ မူရင္း၀ယ္ပါတယ္။
ကို၇ီးယားနဲ့ တရုတ္ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြက်
ခိုးကူးေခြ ၀ယ္မိဒယ္...ဟဲ.....
အဲဒါေတာ့ရဒယ္မဟုတ္လား ငွင္.....
ေဇာ္၀င္းထြဋ္လဲ အဲလိုေၿပာဖူးတယ္ထင္တာပဲ။
ကိုေပါ ဘာကို ရစ္ခ်င္ အဲေလ ေျပာခ်င္ပါလိမ္႔လို႔ ဖတ္ေနတာ ေနာက္မွာ ခိုးကူးေခြရဲ႔ သမိုင္းျဖစ္စဥ္ ေျပာေနတာကိုး။
လူတိုင္း ဘြန္းမာရန္း ေတာ႔ မျဖစ္ခ်င္ၾကဘူး ထင္ပါရဲ႔။
ကိုယ္႔ဆီျပန္လာတာ အေတာ္ထိ တာကိုး။
ကိုေပါ အဓိကေျပာခ်င္တာက ေပၚလစီသီခ်င္းမဆိုဖုိ႕လဲ ပါတယ္မဟုတ္လား ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္မလုပ္နဲ႕ေနာ္ မ်ားတုိ႕က တည့္တည့္ပဲ ေျပာတတ္တာ ... ဟဲဟဲ
ခင္မင္စြာျဖင့္
ခင္မင္းေဇာ္
ကိုေပါေရ ...
ထိခ်က္က အရမ္း ျပင္းတယ္ ... ခ်က္ေကာင္းကို တည့္တည့္ မွန္တယ္ ... မခံစားႏိုင္ပါဘူး ... အေဟာင္းေတြ အသစ္ျဖစ္ရတယ္ ...
ဒါေပမယ့္ ဒါေတြ အားလံုးဟာ ႏိုင္ငံ တိုးတက္မႈ မရွိလို႔ ျပည္သူေတြ ဆင္းရဲမြဲေတမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။
လူတိုင္း စီးပြား ေတာင့္တင္းရင္ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ အႏုပညာရွင္ရဲ႕ မႈရင္းေခြကိုပဲ တျမတ္တႏိုး ၀ယ္ယူ သိမ္းဆည္းၾကမယ္ဆိုတာ မလြဲမေသြပါပဲ ..
ဒါေၾကာင့္ အရင္းစစ္ေတာ့ ...
ေ႔ပါ႕ေပါ႔႔ပါးပါး
ေတာင္ေတာင္အီအီ
စနိုးစေနာင္႕
ပိရိတ္သတ္ၿကီး
ဆရာဒိဳးတပည္႕ ၿဖစ္နုိင္သည္။
ေပါက္….. ခၽြတ္ၿခဳံက် = ခၽြတ္ကနဲ ၿခဳံေပၚသုိ႔ က်ေရာက္သည္။
ဆင္ဒဏ္လား…..ရဘူးဆုိ။
သုႏွင္းဆီ….. ေပၚလစီသီခ်င္းဆုိတဲ့အထဲမွာ၊ နအဖနဲ႔ ေဒြးေရာယွက္တင္ေနတဲ့ေနရာမွာ ေဇာ္၀င္းထြဋ္လည္း ပါသဗ်။
မခ်ဳိသင္း…… ရစ္ပင္ရစ္မုိး ရစ္စပ်ဳိး၍ ရစ္မုိးႀကီး မစဲဘဲ ရြာခဲ့ေလၿပီတကား။
မခင္မင္းေဇာ္….. မွန္တာေပါ႔။ နအဖဆုိတဲ့ အဆိပ္ပင္ကုိ ရွဴး မပန္းမိဘုိ႔ကလည္း တခ်က္ေပါ႔။ တည့္တည့္မေျပာရျခင္းအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ စကားႀကီးဆယ္မ်ဳိးမွာ “ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ ေျပာနည္းတုိ႔….ဆင္ကန္းေတာတုိးေျပာနည္းတုိ႔” ကုိ သေဘာက်လုိ႔ပါ။ း-)
လြန္လြန္း…. ဒါေပါ႔။ ဘာဘဲေျပာလုိက္ေျပာလုိက္ ေနာက္ဆုံးမွာ ၾကပ္ေျပးဘူတာမွာဘဲ ဆုိက္ရေတာ့တာေပါ႔။
မခင္ဦးေမ….. ဆရာဒုိး…ဆုိတာ ဘူလဲဟင္။
ကိုေပါေရခဲေရ...အဲအဲဟုတ္ေပါင္..ကိုေပါေရ..
ကိုေပါကိုေတာ့မေျပာခ်င္ဘူး...
ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္တို႔..ဆင္ကန္းေတာတိုးတုိ႔ဆို..သိပ္ေျပာတာဘဲ.. ကြ်န္ေတာ္ဆို နအဖ ကသီခ်င္းဆိုခိုင္းရင္မဆိုေပါင္ဗ်ာ ...
ကို႔သီခ်င္းဆိုလည္းခိုးကူးမွာေၾကာက္လို႔ ဆီးသီးမထုတ္ပါ..ဪမွားကုန္ၿပီ...စီးရီးမထုတ္ဘူး
ခိုးကူးတာကိုအားမေပးခ်င္လို႔သီခ်င္းနားေထာင္ခ်င္ရင္
www.myanmarmp3.net ကေနဘဲနားေထာင္ေတာ့တယ္..ရွလြတ္..
ေမာင္ေရႊေအာင္….ေကာင္ေလး….တယ္လဲ ေျပာရဆုိရ ခက္ပါလားဟင္။ မိဘက လက္နဲ႔ေရးရင္ သားသမီးက ေျခနဲ႔ဖ်က္တယ္ဆုိတာ ဒါမ်ဳိးထင္ရဲ႕။ အေခ်ာင္၀င္ၿပီး မိဘလုပ္လုိက္ဦးမယ္….ဟိ။ (နအဖလုိဘဲ အတင္း၀င္ၿပီး မိဘလုပ္ရတာ ၀ါသနာပါလုိ႔)
ေျပာဘုိ႔ က်န္ေနခဲ့လုိ႔။ စကားႀကီးဆယ္မ်ဳိးထဲမွာ “ငါ႔စကားႏြားရ ေျပာနည္း” လည္းပါတယ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ဆန္းတုိ႔ ေကာင္းေကာင္းကၽြမ္းသေပါ႔။
အင္း… ကိုေပါေရ… တတ္နိုင္တဲ့သူေတြအတြက္ေတာ့ ခိ္ုးကူးေခြ အားမေပးသင့္ပါဘူး…
ဒါေပမယ့္… တေန ့လုပ္မွတေန ့စားရတဲ့ ဘ၀ေတြလဲ သီခ်င္းေတြခ်စ္တတ္ၾကေတာ့ ခိုးကူးေခြနဲ ့ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္တာေတြ ထြက္ေပါက္ယူရေတာ့တာေပါ့… မူရင္းနဲ ့ခိုးကူးေစ်းသိပ္မကြာရင္ေတာ့ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူးေပါ့…
မဂၤလာေဆာင္အေၾကာင္းေျပာလို ့ ကြ်န္မတို ့မဂၤလာေဆာင္မွာ ေဟမာ့ကို အခါေတာ္ေပးခိုင္းျပီးမွ ဦးေက်ာ္စိုးဦးက အန္တီခ်ိဳ(ခိ်ဳျပံုး) ရွိေနတယ္… ေျပာင္းမလား… ေမးေတာ့… ေဟမာ့လဲ ေျပာျပီးသားမို ့ အားေတြနာ… အန္တီခ်ိဳလဲ အားေတြနာနဲ ့… သတို ့သားမ်က္နွာၾကီးက အခါေတာ္ေပးထြက္လာေတာ့ အားနာတဲ့ ရုပ္ၾကီးျဖစ္ေနတာ မွတ္မိေနေသးတယ္…
တန္ခူးေရ… တန္ခူးမဂၤလာေဆာင္ တက္ခဲ့တာကုိ သတိရမိတယ္။ မဒမ္ေပါက ကုိယ္ေလး၀က္၀ံႀကီးနဲ႔ေလ။
ခုိးကူးေခြကိစၥက….အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏုိင္မယ္ဆုိေသာ္ျငား ကုိယ့္ေရရွည္အက်ဳိးအတြက္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ၾကရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္ေလ။
Boomerang ဆိုလို႔ ဒါပဲ သိတယ္...။
http://www.youtube.com/watch?v=Ya90fmUZYCY
စုိင္းစုိင္းဘြိဳင္းဇ္လႈိင္……အေရးထဲ ထုံခ်ဳိင္းပရိသတ္နဲ႔ လာတုိးေနပါေပါ႔လား။
ခိုးကူးေခြေတာ့ မဝယ္မိပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ အေခြအသစ္ထြက္တဲ့ အခ်ိန္ သူငယ္ခ်င္းေတြက MP3 ေတြကို အီးေမးလ္နဲ႕ လွမ္းပို႕ေပးေတာ့လည္း အားနာပါနာနဲ႕ သူခိုးလက္ခံ လုပ္လိုက္ရတာပါပဲဗ်ာ။
လြိဳင္လင္း….. ဒီေလာက္အထိ ေစာင့္ထိန္းေဖာ္ရတယ္ဆုိရင္ မဆုိးလွေသးပါဘူးလုိ႔ တြက္ရမွာဘဲဗ်။
သူသူကုိယ္ကုိယ္ပါ။ ဒီကေန႔ေခတ္မွာ လူအမ်ားစုဟာ ခုိးတယ္လုိ႔ ဆုိလုိက္ရင္ “ခါးေတာင္းကုိ တင္ပါးႏွစ္ျခမ္းေပၚတဲ့အထိ္ ေျမႇာင္ေနေအာင္က်ဳိက္၊ မ်က္လုံးမွာ အေပါက္ေဖာက္ထားတဲ့ အ၀တ္မဲေလးစီးၿပီး လူေျခတိတ္မွာ သူမ်ားအိမ္ျပဴတင္းေပါက္ကေန တိတ္တဆိတ္ ၀င္ခုိးတာမ်ဳိးမွ” ခုိးတာလုိ႔ ထင္တတ္ၾကတာဗ်။ သူမ်ားမေပးတဲ့ ပစၥည္းကုိ တိတ္တဆိတ္ယူသုံးတာဟာလည္း ခုိးမႈေျမာက္ေနတယ္ဆုိတာကုိ မျမင္တတ္ၾကတာလား…မသိခ်င္ေယာင္ဘဲ ေဆာင္တာလား….သိပါဘူးဗ်ာ။ သိတယ္ဆုိရင္ေတာ့ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေရွာင္ၾကဥ္ဘုိ႔ ႀကဳိးစားၾကတာေပါ႔ဗ်ာ။
ကိုႀကီး နဲ႔ မႀကီး
ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္ ...
တို႔ရဲ႕ ေကာင္းကင္ျပာႀကီးထဲ...
မိုးသားမည္းမည္းေတြ ကင္ရွင္းသြားတဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ႔
လွပလြန္းတဲ႔ ေကာင္းကင္ျပာ...
ျပန္လည္လို႔ ေတြ႔ခြင္႔ရခ်င္ေသးးးးးးးးး
(ဆိုသူ - မဖား)
ကြ်န္ေတာ္၂၄ရက္ ၆လ ၂၀၀၇ စက`္ာပူ မလာခင္က ေခြ ၂ ဆိုင္ဖြင္႔ခဲ႔တာ။ ထုတ္လုပ္သူက ျဖန႔္ခ်ီေရးကိုဖိ၊
ျဖန္႔ခ်ီေရးက ေခြဆိုင္ေတြေပၚႏွိပ္။
ငွါးသူေတြေပၚ မေစာ္ကားခ်င္တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ မွ်တမႈကိုျမတ္ႏႈိးတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္
ထုတ္လုပ္သူကိုပဲ ေစ်းနည္းနည္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ခဲ႔မိပါတယ္။ ေခြေလာကမွာ ေခါင္ေတြကစလို႔ သစၥာမရွိႀကပါဘူး။ ျပိဳင္ျပီး မမိုက္ခ်င္လို႔ လိမ္လိမ္မာမာ ေပါရာ စက`္ာပူကို လာခဲ႔ပါ၏။ ခုေတာ႔ လူမိုက္တို႔ သြားရာလမ္းကို ခဏျပန္အုံးမည္။ တာ႕တာ :P
ဦးေပါ
မီးကေလ ေသာတာပန္ ျဖစ္ခ်င္သူဆိုေတာ႔
ငါးပါးသီလ လံုျပီးသားေတာ႔
မီးတို႔ ျပည္သူေလးေတြက သူတို႔ ႏွိပ္စက္တာကို ခံေနရမွာလားေတာ႔
အဲ႔ေတာ႔ကာ ေက်ျပီလို႔ သေဘာထားလိုက္ေတာ႔
:D
ႏုိင္ငံဆင္းရဲတဲ့အခါ တီထြင္ဖန္တီးမႈ အႏုပညာဆိုတဲ့ အရာေတြ အရင္ ခၽြတ္ျခံဳက်တာပဲေလ။ စား၀တ္ေနေရး ဆိုတာကိုပဲ အဓိက မနည္း ရုန္းကန္ေနရေတာ့ ဒီလိုကိစၥေတြမွာ ေရရွည္အတြက္တို႕ လုပ္သင့္မလုပ္သင့္တို႕ မစဥ္းစားေနႏိုင္ဘူး။ လတ္တေလာကိုပဲ ေျဖရွင္းရင္း ခုိးကူးေခြ အားေပးတဲ့ ျပႆနာေပၚလာတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေစ်းႏႈန္း ညိွႏႈိင္းတာတို႕ တဖက္ကလည္း ဥပေဒကို တကယ္ အသက္၀င္ေစတာတို႕နဲ႕ ေျပလည္ေအာင္ (အာရုံထားရင္ေပါ့ေလ) လုပ္ႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဦးစားေပးေတြက ဒီေနရာမွာ မဟုတ္ဘူးဗ်။
ဆိုးတဲ့အခ်က္ကေတာ့ တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြဒီလိုနဲ႕ တစစ ေခါင္းပါးလာရင္ ေခတ္မီဖြံ႕ျဖိဳး တိုးတက္မယ့္ အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးအတြက္ ရင္ေလးစရာ ဆိုတာပါပဲ။
ေရႊထုပ္ကေလး……ႏႈတ္ဆက္လုိက္ပါတယ္။ ကံေကာင္းပါေစ။
မီးရွည္….. ဘာကုိ ဆုိလုိခ်င္ပါလိမ့္…။
ပန္ဒုိရာ….. မွန္၏။ ရင္ေလးစရာအတိ…..။
စိတ္မရွိနဲ့ဗ်ာ.. ဒီ post က ကို ေျပာခ်င္တာ ကို လိုရာဆြဲေရးထားတာပဲ.. (wesheme) က တဆင့္လာတာပါ
Post a Comment