ေတာဖက္မွာ ေနဖူးသူေတြအဖုိ႔ ပုစဥ္းရင္ကြဲေအာ္သံေတြကုိလည္း ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ပုစဥ္းရင္ကြဲေအာ္သံက ေအာ္ေနတုန္းေတာ့ ဆူညံေနမွန္းမသိရဘူး။ ဒါေပမယ့္ တခ်ီတခ်ီမွာ ႐ုတ္ခ်ည္းဆုိသလုိ တၿပဳိင္တည္း အေအာ္ရပ္သြားတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခါက်မွ ညဥ့္ယံတခုလုံး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနတာကုိ အာ႐ုံျပဳမိၿပီး သူတုိ႔ တခ်ိန္လုံးဆူညံေနခဲ့တာကုိပါ တဆက္တည္း သတိထားမိသြားတတ္တာမ်ဳိး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလုိ ၿငိမ္က်သြားတာကလည္း ခဏတျဖဳတ္ပါ။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ေနရင္ ျပန္ေအာ္ၾကတာပါပဲ။
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ႏွစ္တဝက္က်ဳိးလုိ႔ စစ္အစုိးရရဲ႕ တတုိင္းျပည္လုံးကုိ စစ္ကၽြန္ျပဳေရး ဖြဲ႕စည္းပုံ အတည္ျပဳမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးလည္း နီးသထက္ နီးကပ္လာပါေခ်ၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ပုစဥ္းရင္ကြဲေအာ္သံေတြလုိ ေတာက္ေလွ်ာက္ေအာ္လာတဲ့ အသံေတြတခ်ဳိ႕ ျဗဳန္းစားႀကီး တိတ္ဆိတ္သြားတာကုိ သတိထားမိတယ္။ ေမာသြားတာလား။ တကယ္ပဲ ရင္ကြဲသြားေလသလားေတာ့ မေျပာတတ္။ ဘယ္အသံေတြလဲဆုိေတာ့ “ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ” ဆုိတဲ့ အသံေတြပါ။ အထူးသျဖင့္ ၂၀၁၀ ကုိ ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ ျဖစ္ရမယ္လုိ႔ ေအာ္ေနၾကသူေတြ အခုတေလာ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ အသံတိတ္သြားတာကုိ သတိထားမိလုိ႔ပါ။
ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္းက တခါတရံ သုံးတာဆုိရင္ေတာ့ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူးေပါ႔။ လူဆုိတာ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္ထားၿပီး အလုပ္လုပ္တတ္ၾကတာ သဘာဝမုိ႔ ပန္းတုိင္မရွိတာနဲ႔ စာရင္ ေကာင္းတယ္ပဲ ေျပာရမွာေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ တႏွစ္တခါဆုိသလုိ ဒီႏွစ္ထဲမွာ “ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ” ဆင္ႏႊဲမယ္လုိ႔ အခ်ိန္မွန္မွန္ႀကီး ေျပာလာခဲ့ၾကတာေတြကုိ ေတြ႕ရေတာ့့ ႏွစ္ေတြၾကာလာတဲ့အခါ အဲဒီစကားမ်ဳိးဟာ ေျပာဖန္မ်ားေလ အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့ေလ ျဖစ္လာေတာ့တာေပါ႔။ တကယ္လုိ႔သာ တႏွစ္အတြင္း လြတ္လပ္ေရးရေစရမယ္ဆုိတဲ့စကားကုိ ဂ်ပန္ေတြနဲ႔အတူ ျပန္ဝင္လာစဥ္ကတည္းက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွစ္တုိင္းေျပာလာခဲ့ရင္ ဘယ္သူမွ အဲဒီစကားကုိ အယုံအၾကည္ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆုိခဲေစ ၿမဲေစ ဆုိတဲ့ စကားကုိ သတိရမိပါတယ္။ ဒါက “ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ”ဆုိတာကုိ တႏွစ္တခါ ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး တုိက္ေနသူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးျပခ်င္တာပါ။
ေနာက္တမ်ဳိးကေတာ့ “အခုေတာ့ မပါေသးဘူး။ ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲက်ရင္ေတာ့ ဝင္ပါၿပီကြာ…” ဆုိၿပီး တခ်ိန္လုံး လက္ေမာင္းပင့္ေနတဲ့ လူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ဖုိ႔ ေသခ်ာေနၿပီဆုိေတာ့မွ ဝင္ပူးေပါင္းတာမ်ဳိးက်ေတာ့ ဘာလုပ္ေတာ့မလဲ။ သူဝင္မပါလည္း ႏုိင္ဖုိ႔က က်ိန္းေသေနၿပီကုိး။ ႏုိင္မွ ဝင္ပါတာမ်ဳိးက ေဘာလုံးပြဲ အ႐ႈံးအႏုိင္ အေျဖထြက္ၿပီးမွ ေလာင္းေၾကးထပ္ခ်င္တဲ့လူလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္လုိအပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အုတ္တခ်ပ္သဲတပြင့္လုိ ဝင္ပူးေပါင္းၿပီး ပါဝင္တာက ႏုိင္မယ္ေသခ်ာမွ ဝင္ပူးေပါင္းပါဝင္တာထက္ ပုိၿပီး တန္ဘုိးရွိပါတယ္။ အဲဒီ သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာတာမဟုတ္ျပန္ရင္လည္း…. “အာလိန္ငါးဆင့္၊ နဂါးႏွင့္ဂဠဳန္အရံ၊ ဂုဏၻန္ယကၡ၊ စတုဇ္မဟာရာဇာ မခံႏုိင္ျငားမွ သိၾကားထြက္တဲ့အခါ” ဆုိတဲ့ သီခ်င္း စာသားလုိ… “မင္းတုိ႔ တုိက္ထားႏွင့္ၾကကြာ။ မင္းတုိ႔ မႏုိင္ကာမွ ေနာက္ဆုံးမွာ ငါဝင္ပါမယ္…” လုိ႔ အဓိပၸါယ္ ထြက္ႏုိင္ပါေသးတယ္။
အဲဒီ ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ ဆုိတဲ့ အသံေတြကုိ ထပ္ဖန္တလဲလဲ ၾကားရေတာ့ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက အဂၤလိပ္နန္းရင္းဝန္ ခ်ာခ်ီ ေျပာခဲ့တာကုိ သတိရမိတယ္။
“Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.”
ခ်ာခ်ီကလည္း ဒီစကားကုိ (သူ႕ႏုိင္ငံသားေတြက) ပြဲသိမ္းေရာက္ကာနီးၿပီလုိ႔ လႈိင္လႈိင္ႀကီး ေျပာလာၾကတဲ့အတြက္ နားကေလာဟန္နဲ႔ ေျပာခဲ့တာလုိ႔ တေနရာမွာ မွတ္သားခဲ့ရဖူးပါတယ္။
အခုလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာ့အေရးမွာ ပြဲသိမ္းလုိ႔ မဆုိႏုိင္ေသးပါဘူး။ ပြဲက စ႐ုံပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီအေနအထားမွာ ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲလုိ႔ တစာစာ ေအာ္ေနၾကရင္ ပြဲမစခင္က ဇာတ္သိမ္းသြားႏုိင္တဲ့အတြက္… တခါက ဒီလုိ ကဗ်ာနဲ႔ ကာတြန္း ပုိ႔စ္ေလးတခုကုိ တင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
“ပြဲသိမ္းငုိခ်င္း”
ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ….
ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ….
ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ….
အာေတြလည္း ၿပဲခဲ့ေပါ႔
အေသႏႊဲမယ့္ သ႑ာန္လုိ
ေလထဲက ရမ္ဘုိေတြေၾကာင့္
အံမယ္ေလး….. အရပ္ကတုိ႔ရဲ႕
ပြဲမစခင္က ဇာတ္သိမ္းရပါေပါ႔လား…..
ကုိေပါ။
July 03, 2010
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ႏွစ္တဝက္က်ဳိးလုိ႔ စစ္အစုိးရရဲ႕ တတုိင္းျပည္လုံးကုိ စစ္ကၽြန္ျပဳေရး ဖြဲ႕စည္းပုံ အတည္ျပဳမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးလည္း နီးသထက္ နီးကပ္လာပါေခ်ၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ပုစဥ္းရင္ကြဲေအာ္သံေတြလုိ ေတာက္ေလွ်ာက္ေအာ္လာတဲ့ အသံေတြတခ်ဳိ႕ ျဗဳန္းစားႀကီး တိတ္ဆိတ္သြားတာကုိ သတိထားမိတယ္။ ေမာသြားတာလား။ တကယ္ပဲ ရင္ကြဲသြားေလသလားေတာ့ မေျပာတတ္။ ဘယ္အသံေတြလဲဆုိေတာ့ “ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ” ဆုိတဲ့ အသံေတြပါ။ အထူးသျဖင့္ ၂၀၁၀ ကုိ ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ ျဖစ္ရမယ္လုိ႔ ေအာ္ေနၾကသူေတြ အခုတေလာ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ အသံတိတ္သြားတာကုိ သတိထားမိလုိ႔ပါ။
ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္းက တခါတရံ သုံးတာဆုိရင္ေတာ့ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူးေပါ႔။ လူဆုိတာ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္ထားၿပီး အလုပ္လုပ္တတ္ၾကတာ သဘာဝမုိ႔ ပန္းတုိင္မရွိတာနဲ႔ စာရင္ ေကာင္းတယ္ပဲ ေျပာရမွာေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ တႏွစ္တခါဆုိသလုိ ဒီႏွစ္ထဲမွာ “ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ” ဆင္ႏႊဲမယ္လုိ႔ အခ်ိန္မွန္မွန္ႀကီး ေျပာလာခဲ့ၾကတာေတြကုိ ေတြ႕ရေတာ့့ ႏွစ္ေတြၾကာလာတဲ့အခါ အဲဒီစကားမ်ဳိးဟာ ေျပာဖန္မ်ားေလ အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့ေလ ျဖစ္လာေတာ့တာေပါ႔။ တကယ္လုိ႔သာ တႏွစ္အတြင္း လြတ္လပ္ေရးရေစရမယ္ဆုိတဲ့စကားကုိ ဂ်ပန္ေတြနဲ႔အတူ ျပန္ဝင္လာစဥ္ကတည္းက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွစ္တုိင္းေျပာလာခဲ့ရင္ ဘယ္သူမွ အဲဒီစကားကုိ အယုံအၾကည္ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆုိခဲေစ ၿမဲေစ ဆုိတဲ့ စကားကုိ သတိရမိပါတယ္။ ဒါက “ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ”ဆုိတာကုိ တႏွစ္တခါ ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး တုိက္ေနသူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးျပခ်င္တာပါ။
ေနာက္တမ်ဳိးကေတာ့ “အခုေတာ့ မပါေသးဘူး။ ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲက်ရင္ေတာ့ ဝင္ပါၿပီကြာ…” ဆုိၿပီး တခ်ိန္လုံး လက္ေမာင္းပင့္ေနတဲ့ လူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ဖုိ႔ ေသခ်ာေနၿပီဆုိေတာ့မွ ဝင္ပူးေပါင္းတာမ်ဳိးက်ေတာ့ ဘာလုပ္ေတာ့မလဲ။ သူဝင္မပါလည္း ႏုိင္ဖုိ႔က က်ိန္းေသေနၿပီကုိး။ ႏုိင္မွ ဝင္ပါတာမ်ဳိးက ေဘာလုံးပြဲ အ႐ႈံးအႏုိင္ အေျဖထြက္ၿပီးမွ ေလာင္းေၾကးထပ္ခ်င္တဲ့လူလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္လုိအပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အုတ္တခ်ပ္သဲတပြင့္လုိ ဝင္ပူးေပါင္းၿပီး ပါဝင္တာက ႏုိင္မယ္ေသခ်ာမွ ဝင္ပူးေပါင္းပါဝင္တာထက္ ပုိၿပီး တန္ဘုိးရွိပါတယ္။ အဲဒီ သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာတာမဟုတ္ျပန္ရင္လည္း…. “အာလိန္ငါးဆင့္၊ နဂါးႏွင့္ဂဠဳန္အရံ၊ ဂုဏၻန္ယကၡ၊ စတုဇ္မဟာရာဇာ မခံႏုိင္ျငားမွ သိၾကားထြက္တဲ့အခါ” ဆုိတဲ့ သီခ်င္း စာသားလုိ… “မင္းတုိ႔ တုိက္ထားႏွင့္ၾကကြာ။ မင္းတုိ႔ မႏုိင္ကာမွ ေနာက္ဆုံးမွာ ငါဝင္ပါမယ္…” လုိ႔ အဓိပၸါယ္ ထြက္ႏုိင္ပါေသးတယ္။
အဲဒီ ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ ဆုိတဲ့ အသံေတြကုိ ထပ္ဖန္တလဲလဲ ၾကားရေတာ့ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက အဂၤလိပ္နန္းရင္းဝန္ ခ်ာခ်ီ ေျပာခဲ့တာကုိ သတိရမိတယ္။
“Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.”
Sir Winston Churchill, Speech in November 1942
ခ်ာခ်ီကလည္း ဒီစကားကုိ (သူ႕ႏုိင္ငံသားေတြက) ပြဲသိမ္းေရာက္ကာနီးၿပီလုိ႔ လႈိင္လႈိင္ႀကီး ေျပာလာၾကတဲ့အတြက္ နားကေလာဟန္နဲ႔ ေျပာခဲ့တာလုိ႔ တေနရာမွာ မွတ္သားခဲ့ရဖူးပါတယ္။
အခုလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာ့အေရးမွာ ပြဲသိမ္းလုိ႔ မဆုိႏုိင္ေသးပါဘူး။ ပြဲက စ႐ုံပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီအေနအထားမွာ ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲလုိ႔ တစာစာ ေအာ္ေနၾကရင္ ပြဲမစခင္က ဇာတ္သိမ္းသြားႏုိင္တဲ့အတြက္… တခါက ဒီလုိ ကဗ်ာနဲ႔ ကာတြန္း ပုိ႔စ္ေလးတခုကုိ တင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
“ပြဲသိမ္းငုိခ်င္း”
ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ….
ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ….
ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ….
အာေတြလည္း ၿပဲခဲ့ေပါ႔
အေသႏႊဲမယ့္ သ႑ာန္လုိ
ေလထဲက ရမ္ဘုိေတြေၾကာင့္
အံမယ္ေလး….. အရပ္ကတုိ႔ရဲ႕
ပြဲမစခင္က ဇာတ္သိမ္းရပါေပါ႔လား…..
ကုိေပါ။
July 03, 2010
9 comments:
ဟဟား ဟဟား ဟဟား ...ႀကိဳက္တယ္ဗ်ဳိ႕ ...
တင္ျပပုံအပါအဝင္.. ကဗ်ာကုိပါႀကိဳက္သြားတယ္...
ေလးစားစြာျဖင့္
ကန
ပြဲသိမ္းေတာ့ ပြဲသိမ္း ဒါေပမဲ့ ၂၀၁၀ ေတာ့ ဟုတ္မယ္ မထင္ေသးဖူး ၊ အခ်ိန္က သိပ္ကပ္ေနလုိ.ပါ ၊ နအဖ ကုိယ္တုိင္ ေရြးေကာက္ပဲြက ဘယ္ဆီမွန္း မသိေသးတဲ့ အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ေနပါတယ္ ၊ ဒါေပမဲ့ လူတုိင္း (ဒီမုိကေရစီျမတ္နုိးသူတုိင္း) က လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကုိ ၀ုိင္း၀န္းကူညီေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ဆုိရင္ ေအာင္ျမင္နုိင္ပါတယ္
Confucius ရဲ့ အဆုိအမိန္.ကုိ ၾကိဳက္လုိ. ေအာက္မွာ ကူးေပးလုိက္ပါတယ္ ၊
" It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop "
ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ္ၾကိဳက္တဲ့ အဆုိအမိန္.ေလးတစ္ခုပါ ၊ ေရးသူကုိလည္း မမွတ္မိေတာ့ပါ ၊ စိတ္ထဲမွတ္မိတာ ခ်ေရးလုိက္တဲ့ အတြက္ grammar မွားခဲ့ရင္ေတာ့ ခြင့္လႊတ္ပါ ၊
အဲဒါကေတာ့
End of the game, you'll see the who is the winner.
အားလံုး က်န္းမာ ရႊင္လန္းၾကပါေစ ၊
ေတာ္ေတာ္ေနာက္တဲ့လူ ...
(ကာတြန္းကိုေျပာတာ)
ကာတြန္းေလးကိုသေဘာက်သဗ်ို့ ........
ကုိေပါေရ..
မငယ္ႏုိင္ဘေလာဂ္ထဲက ေကာ္မန္ေလးတခု ကုိေပါလည္း သိသင့္မယ္ထင္လုိ ့.. ျပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ ထပ္ေရာက္ျဖစ္မယ္ထင္လုိ ့.. ေ၀မွ်လုိက္ပါတယ္... (မဆိုင္တာ Share မိလုိ ့Sorry)
Naing Linn Said
မကလ်ာ
ဘယ္ဘေလာဂ့္ ဘယ္လင့္ ဆုိတာ က်ေနာ္ မေျပာေတာ့ပါဘူး.. ဒါေပမဲ့ ႀကဳံႀကိဳက္တုံး တခုေလာက္ ဥပမာျပခ်င္ပါတယ္.. ဘေလာဂ္ဂါ တခ်ဳိ ့အပါအ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဘုရားေဟာတဲ့ ကာလာမသုတ္ကုိ နားလည္မႈ လြဲေနတာ ၀မ္းနည္းစြာ ေတြ ့ေနရပါတယ္.. ကာလာမသုတ္ မွာ ဘုရားေဟာတဲ့ ေရွးအစဥ္အဆက္က လက္ခံခဲ့လုိ၊ မိဘက ဆရာသမားက ယုံႀကည္ေလာက္တဲ့ သူက ေျပာလုိ ့ ေနာက္ဆုံး ငါဘုရားက ေဟာလုိ ့ဆုိျပီးေတာ့ေတာင္ မ်က္စိမွိတ္ မယုံႀကည္လုိက္နဲ ့ ကုိယ္တိုင္က်င္ႀကံျပီး ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် သိျမင္ျပီးမွ မွန္တယ္ဆုိမွ လက္ခံဖုိ ့ေဟာခဲ့တာဟာ.. ဘာသာျခား မိစၧာဒိ႒ိေတြ ဗုဒၶဘာသာကုိ သက္၀င္မယုံႀကည္သူေတြ ကုိ အစမ္းသပ္ခံႏုိင္တယ္ဆုိျပီး စိန္ေခၚတာပါ..
ဗုဒၶဘာသာေတြကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခြင့္မေပးပါဘူး၊ သဒၶါရွိသည္အေလွ်ာက္ ဒါနနဲ ့တန္သူကုိ ဒါန သီလနဲ ့ သင့္ေတာ္သူကုိ သီလ၊ ဥာဏ္ႀကီးသူ၊ပါရမီဓါတ္ခံရွိသူေတြကုိ ၀ိပႆနာ ဘာ၀တရား အစရွိသည့္ျဖင့္ က်င္ႀကံပြားမ်ားဖုိ ့ပဲေဟာပါတယ္။
အကယ္၍ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကိုသာ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခြင္ ့ေပးျပီး အမွားလုိက္ရွာ ခြင္ ့ေပးထားပါက ဒီတရားမ်ားေတြကုိ ဘယ္အခ်ိန္သြားက်င့္ပါမလဲ၊။
တရားေတာ္အေပၚ သံသယရွိတာဟာ သဒၶါ(ယုံႀကည္သက္၀င္မႈ) ရဲ ့ ဆန္ ့က်င္ဘက္ ၀ိစၧကိစၥ ၊ (ရတနာသုံးပါးအေပၚမွာ ယုံမွားျခင္း) လုိ ့ေခၚပါတယ္။ အဲဒါဟာ ေႀကာက္စရာအေကာင္းဆုံး အကုသုိလ္တရားပါ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ယုံမွားျခင္း၊ အမွားရွာ ဆန္းစစ္ျခင္းကင္းျပီး၊
သာသနာတြင္းတရား အစစ္အမွန္မ်ား လုိက္စားႏုိင္ႀကပါေစ။
မူရင္း
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4430190991344802069&postID=3976960132041664064&isPopup=true
ကုိေပါေရ..
မငယ္ႏုိင္ဘေလာဂ္ထဲက ေကာ္မန္ေလးတခု ကုိေပါလည္း သိသင့္မယ္ထင္လုိ ့.. ျပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ ထပ္ေရာက္ျဖစ္မယ္ထင္လုိ ့.. ေ၀မွ်လုိက္ပါတယ္... (မဆိုင္တာ Share မိလုိ ့Sorry)
Naing Linn Said
မကလ်ာ
ဘယ္ဘေလာဂ့္ ဘယ္လင့္ ဆုိတာ က်ေနာ္ မေျပာေတာ့ပါဘူး.. ဒါေပမဲ့ ႀကဳံႀကိဳက္တုံး တခုေလာက္ ဥပမာျပခ်င္ပါတယ္.. ဘေလာဂ္ဂါ တခ်ဳိ ့အပါအ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဘုရားေဟာတဲ့ ကာလာမသုတ္ကုိ နားလည္မႈ လြဲေနတာ ၀မ္းနည္းစြာ ေတြ ့ေနရပါတယ္.. ကာလာမသုတ္ မွာ ဘုရားေဟာတဲ့ ေရွးအစဥ္အဆက္က လက္ခံခဲ့လုိ၊ မိဘက ဆရာသမားက ယုံႀကည္ေလာက္တဲ့ သူက ေျပာလုိ ့ ေနာက္ဆုံး ငါဘုရားက ေဟာလုိ ့ဆုိျပီးေတာ့ေတာင္ မ်က္စိမွိတ္ မယုံႀကည္လုိက္နဲ ့ ကုိယ္တိုင္က်င္ႀကံျပီး ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် သိျမင္ျပီးမွ မွန္တယ္ဆုိမွ လက္ခံဖုိ ့ေဟာခဲ့တာဟာ.. ဘာသာျခား မိစၧာဒိ႒ိေတြ ဗုဒၶဘာသာကုိ သက္၀င္မယုံႀကည္သူေတြ ကုိ အစမ္းသပ္ခံႏုိင္တယ္ဆုိျပီး စိန္ေခၚတာပါ..
ဗုဒၶဘာသာေတြကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခြင့္မေပးပါဘူး၊ သဒၶါရွိသည္အေလွ်ာက္ ဒါနနဲ ့တန္သူကုိ ဒါန သီလနဲ ့ သင့္ေတာ္သူကုိ သီလ၊ ဥာဏ္ႀကီးသူ၊ပါရမီဓါတ္ခံရွိသူေတြကုိ ၀ိပႆနာ ဘာ၀တရား အစရွိသည့္ျဖင့္ က်င္ႀကံပြားမ်ားဖုိ ့ပဲေဟာပါတယ္။
အကယ္၍ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကိုသာ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခြင္ ့ေပးျပီး အမွားလုိက္ရွာ ခြင္ ့ေပးထားပါက ဒီတရားမ်ားေတြကုိ ဘယ္အခ်ိန္သြားက်င့္ပါမလဲ၊။
တရားေတာ္အေပၚ သံသယရွိတာဟာ သဒၶါ(ယုံႀကည္သက္၀င္မႈ) ရဲ ့ ဆန္ ့က်င္ဘက္ ၀ိစၧကိစၥ ၊ (ရတနာသုံးပါးအေပၚမွာ ယုံမွားျခင္း) လုိ ့ေခၚပါတယ္။ အဲဒါဟာ ေႀကာက္စရာအေကာင္းဆုံး အကုသုိလ္တရားပါ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ယုံမွားျခင္း၊ အမွားရွာ ဆန္းစစ္ျခင္းကင္းျပီး၊
သာသနာတြင္းတရား အစစ္အမွန္မ်ား လုိက္စားႏုိင္ႀကပါေစ။
မူရင္း
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4430190991344802069&postID=3976960132041664064&isPopup=true
Dear Ko Paw
Thanks for ur highlighted poem composed by Hninkharmoe that's one of the great ones what I felt it. Salute to Ko Hininkharrmoe and I hv kept his blog in my favourite blogs. Thanks again.
( လူဆုိတာ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္ထားၿပီး အလုပ္လုပ္တတ္ၾကတာ သဘာဝမုိ႔ ပန္းတုိင္မရွိတာနဲ႔ စာရင္ ေကာင္းတယ္ပဲ ေျပာရမွာေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ တႏွစ္တခါဆုိသလုိ ဒီႏွစ္ထဲမွာ “ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ” ဆင္ႏႊဲမယ္လုိ႔ အခ်ိန္မွန္မွန္ႀကီး ေျပာလာခဲ့ၾကတာေတြကုိ ေတြ႕ရေတာ့့ ႏွစ္ေတြၾကာလာတဲ့အခါ အဲဒီစကားမ်ဳိးဟာ ေျပာဖန္မ်ားေလ အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့ေလ ျဖစ္လာေတာ့တာေပါ႔။ )
သုိ႔
ကုိေပါ
က်ေနာ္က ဦးသန္းေရႊနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လုိ အေ၀းကလူေတြကုိ ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပတဲ့ အလုပ္မ်ဳိးကုိ မလုပ္ပါဘူး။ မိမိအသုိင္းအ၀န္းထဲမွာရွိေနတဲ့ လူေတြကုိပဲ ျပဳျပင္ပါတယ္။ ေ၀ဖန္ပါတယ္။ တံငါနားနီး တံငါ။ မုဆုိးနားနီး မုဆုိးဆုိသလုိပဲ က်ဳပ္တုိ႔ လူ႔ေဘာင္ထဲက ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြ ေကာက္က်စ္ေနတာ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္မွာ တာ၀န္အမ်ားႀကီးရွိတယ္လုိ႔လဲ ခံယူပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကုိေပါကုိ ေ၀ဖန္ပါေတာ့မယ္။
တကယ္ေတာ့ ဒီမုိသမားေတြလည္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြကုိ ဘယ္လုိ ျဖဳတ္ခ်ရမလဲဆုိတာ သူတုိ႔လဲၾကံရာမရျဖစ္ေနပါတယ္။ လက္နက္အျပည့္အစုံနဲ႔လူေတြကုိ ျဖဳတ္ခ်ဖုိ႔ လမ္းစဥ္ကုိ ရွာေဖြလုိ႔ မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ “ပြဲသိမ္းတုိက္ပြဲ ဆုိတာကလဲ သူတုိ႔အေနနဲ႔ ဘာမွ မလုပ္ပဲေနတာထက္ တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ သေဘာနဲ႔ လုပ္ကုိင္လုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဘာမွမကူညီပဲ ေဘးကေန လက္ပုိက္ၾကည့္ရင္း ေ၀ဖန္ရတဲ့အလုပ္ဟာ ကမာၻေပၚမွာ လြယ္ကူဆုံးအလုပ္ပါပဲ။ ဒီေတာ့ဗ်ာ။ ကုိေပါ ေ၀ဖန္သလုိ ဒီမုိသမားေတြ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွားယြင္းတာ မွန္တယ္။ ဒီမုိသမားေတြကလည္း တျခားဘာလုပ္ရမွန္းမသိလုိ႔ အဲဒါကုိလုပ္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ဗ်ာ . . . သူတုိ႔ေတြ ဘယ္လုိလုပ္သင့္လဲဆုိတဲ့ အၾကံေလးပါ ေဆာင္းပါးထဲမွာ ေရးေပးပါလား။ မိမိက ဘာမွ မကူညီပဲ ေဘးကေန လက္ပုိက္ၾကည့္ရင္း ေ၀ဖန္အျပစ္တင္ေနရင္ေတာ့ . . . တကယ္လုပ္ေနတဲ့သူေတြကုိ ေစာ္ကားရုံသက္သက္ပဲျဖစ္လိမ့္မယ္။
ေလးစားလ်က္
ေဇာ္မ်ဳိး
အုိင္ဒီယာက တူသလုိလုိနဲ႔မတူ၊ စိတ္ဝင္စားလုိ႔
http://sosegado1.blogspot.com/2010/07/blog-post.html
Post a Comment