“သ႐ုပ္ပ်က္လုိ႔ ေျပာသင့္ရဲ႕လား”

Share |
ငယ္စဥ္က မဂၢဇင္းတေစာင္ထဲမွာ ဖတ္ခဲ့ရတဲ့ ကာတြန္းတခုကို ျပက္ျပက္ထင္ထင္ မွတ္မိေနသည္။ ေလးကြက္ကာတြန္း။

ပထမတကြက္တြင္ ေဘာင္းဘီဖင္က်ပ္ ၀တ္ဆင္ထားသူ ေခတ္ဆန္ဆန္ ဆံရွည္လူငယ္တဦးကုိ တုိက္ပုံ၊ ပုဆုိး ၀တ္ဆင္ထားသူတဦးက လက္ညႇဳိးေငါက္ေငါက္ထုိးကာ “သ႐ုပ္ပ်က္” ဟု ေခၚဆုိေနပုံကုိ ေရးဆြဲထားသည္။

ဒုတိယအကြက္တြင္ ထုိတုိက္ပုံ၀တ္လူငယ္အား ေခါင္းေပါင္း၊ ေတာင္ရွည္တုိ႔ကုိ ၀တ္ဆင္ထားသူတဦးက လက္ညႇဳိးေငါက္ေငါက္ထုိးကာ “သ႐ုပ္ပ်က္” ဟု ေခၚဆုိေနပုံကုိ ေရးဆြဲထားသည္။

တတိယအကြက္တြင္ ထုိေတာင္ရွည္၀တ္လူအား သားေရနံငယ္ပုိင္းကုိ ၀တ္ဆင္ထားေသာ ေက်ာက္ေခတ္လူသား (လက္ထဲတြင္ ေက်ာက္တုံးပုဆိန္ကုိင္ထားသူ)က လက္ညႇဳိးေငါက္ေငါက္ထုိးကာ “သ႐ုပ္ပ်က္”ဟု ေခၚဆုိေနပုံ ေရးဆြဲထားျပန္သည္။

ေနာက္ဆုံးအကြက္တြင္ကား ေက်ာက္ေခတ္လူသားကုိ လက္ညဳိးေငါက္ေငါက္ထုိး၍ “သ႐ုပ္ပ်က္”ဟု ေခၚဆုိေနသည္မွာ ေမ်ာက္၀ံတေကာင္ျဖစ္သည္။

ဤကာတြန္းကေလးကို သတိရမိတုိင္း လူတုိ႔၏ ေရွး႐ုိးစြဲတတ္ပုံ၊ အသစ္အဆန္းကုိ လက္မခံခ်င္သည့္စိတ္ဓါတ္ စြဲၿမဲေနပုံတုိ႔ကုိ သတိျပဳမိသည္။

လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ၊ ယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ကူးလူးေရာယွက္ကာ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ လႈပ္ရွားတုိးတက္ေနေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း (Cosmopolitan)တြင္ အသစ္အဆန္းကုိ ျမတ္ႏုိးတန္ဘုိးထားကာ လြယ္လင့္တကူ လက္ခံတတ္ၾကသေလာက္ ျပင္ပကမၻာႏွင့္အဆက္အသြယ္ျပတ္ကာ အထီးက်န္ဆန္ေနေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အသစ္အဆန္းကုိ လက္ခံရန္ တြန္႕ဆုတ္တတ္ၾကသည္။ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲခ်င္ၾကသည္။ မိမိ မိ႐ုိးဖလာ လက္ခံက်င့္သုံးလာေသာ ဓေလ့ထုံးတမ္းတုိ႔ႏွင့္ မကုိက္ညီေသာ၊ ခြဲထြက္ေသာ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူတုိ႔ႏွင့္ သစ္ဆန္းေသာ အရာမွန္သမွ်ကုိ အလြယ္တကူ လက္မခံ႐ုံမက ျပစ္တင္႐ႈံ႕ခ်တတ္ေသာ သေဘာရွိသည္။ မိ႐ုိးဖလာ ထုံးတမ္းစဥ္လာအရ က်င့္ႀကံျခင္းကုိ ျမင့္ျမတ္သည္၊ ယဥ္ေက်းသည္၊ ေကာင္းမြန္သည္ဟု အထင္ရွိတတ္ၾကသည္။

သတိျပဳရန္မွာ ျမန္မာျပည္တြင္ တခ်ိန္က သ႐ုပ္ပ်က္ဟု ေခၚဆုိခဲ့ေသာ ေတးဂီတ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈတုိ႔သည္ ယေန႔ လူႀကီးလူငယ္ လက္ခံေနၾကျပန္သည္ဆုိသည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။

လူတုိ႔၏ စိတ္ေနသေဘာထားကုိ အ၀တ္အစားအဆင္အျပင္ကုိ ၾကည့္႐ႈ၍ ဆုံးျဖတ္ရန္မသင့္ဟူေသာ အခ်က္ကုိ လက္ခံပါက လူတကုိယ္အႀကဳိက္တမ်ဳိးဆုိသည့္ စကားပမာ လူတုိ႔၏ ကြဲျပားျခားနားေသာ အႀကဳိက္တရားကုိ နားလည္လက္ခံႏုိင္၍ ေအးခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထုိင္ႏုိင္ရန္သာ ႀကဳိးပမ္းသင့္သည္။

လြတ္လပ္ေသာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ မိမိ၏ အႀကဳိက္တရားကုိ စံတခုသဖြယ္ ေရွ႕တန္းတင္လ်က္ လူတုိင္းကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးေစရန္ မျပဳက်င့္ၾက။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ မိမိအႀကဳိက္တရားသည္သာ အမွန္ကန္ဆုံး၊ အျမင့္ျမတ္ဆုံး၊ အယဥ္ေက်းဆုံးဟု သေဘာမထားၾကေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ အႀကဳိက္တရားဟူသည္ မတူညီႏုိင္ၾကဟူေသာ အခ်က္ကုိ လက္ခံၾကေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ မိမိမ်က္စိထဲတြင္ က်က္သေရရွိလွသည္ဟု ထင္ေသာအရာတခုသည္ အျခားလူတဦး၏ မ်က္စိတြင္ ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ ႏုိင္ေသာ အရာတခုလည္း ျဖစ္ေနႏုိင္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္။

ကုိယ့္က်င့္တရားႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္သာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ား ထားရွိရန္လုိအပ္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းမႈ(Culture)ႏွင့္ပတ္သက္၍ကား စံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ားကုိ လူတုိင္းအေပၚတြင္ အာဏာတည္သက္ေရာက္ေစရန္မသင့္။ အမွန္စင္စစ္တြင္မူကား ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔သည္ ေခတ္ကာလ၊ လူတုိ႔၏ အေတြးအေခၚ၊ အႀကဳိက္တရား၊ ဘာသာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ ပညာေရး၊ တုိင္းတပါးႏွင့္ ကူးလူးေရာယွက္ဆက္ဆံေရး အေျခအေနအရပ္ရပ္ေပၚတြင္ မူတည္၍ အစဥ္သျဖင့္ တုိးတက္ေျပာင္းလဲေနသည္။

ျပင္ပကမၻာႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနသမွ် ကာလပတ္လုံး ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေခတ္ကာလအပုိင္းအျခားတခုတြင္သာ မူေသ ရပ္တည္ေနေစရန္ မည္သူမွ် စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ၾကမည္မဟုတ္ေခ်။ စြမ္းေဆာင္ရန္ ႀကဳိးစားသူမ်ားအဖုိ႔လည္း အေႏွးႏွင့္ အျမန္ဆုိသလုိ ႐ႈံးနိမ့္မႈကုိသာ မုခ်ႀကံဳေတြ႕ၾကရေပမည္။

ပူးတြဲဖတ္႐ႈရန္။..........။ “ေကာက္စုိက္မ နဲ႔ ၿပဳိင္ဘီး”

53 comments:

Anonymous said...

ခြိ.. ခြိ.. ခြိ..
http://picasaweb.google.com/joachim288/Cartoon#5345191882478498786

CCTV 1001 said...

|> မိမိ မိ႐ုိးဖလာ လက္ခံက်င့္သုံးလာေသာ ဓေလ့ထုံးတမ္းတုိ႔ႏွင့္ မကုိက္ညီေသာ၊ ခြဲထြက္ေသာ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူတုိ႔ႏွင့္ သစ္ဆန္းေသာ အရာမွန္သမွ်ကုိ အလြယ္တကူ လက္မခံ႐ုံမက ျပစ္တင္႐ႈံ႕ခ်တတ္ေသာ သေဘာရွိသည္။ မိ႐ုိးဖလာ ထုံးတမ္းစဥ္လာအရ က်င့္ႀကံျခင္းကုိ ျမင့္ျမတ္သည္၊ ယဥ္ေက်းသည္၊ ေကာင္းမြန္သည္ဟု အထင္ရွိတတ္ၾကသည္။ <|


လြယ္ပါတယ္.... ခင္ဗ်ားတို႔ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ အိပ္ယာ ေပၚ တစ္ျခားအမ်ိဳးသားတစ္ဦး လာအိပ္ရင္ေကာ...
( Threesome Culture ေလးနဲ႔ ကိုေပါ Alright .alright နဲ႕ "က"ေနမလား)

Anonymous said...

hi Ko Paw,
Do you want to accept homosexuality? this is also new . Right?
:)

ကုိေပါ said...

Hi Anonymous (June 11, 2009 3:21 PM )

Homosexuals are also human beings. You should not discriminate them. There is morally nothing wrong with one’s sexual orientation. They need the community’s support and understanding, not discrimination. Please be open-minded, seriously.

မိတ္ေဆြဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တေယာက္ဆုိရင္ သူတပါးရဲ႕ ဘ၀အေျခအေနနဲ႔ လူတေယာက္ရဲ႕ Sexual orientationကုိ ျပက္ရယ္မျပဳသင့္ပါဘူး။ မိတ္ေဆြကုိယ္တုိင္ေတာင္မွ ေနာင္ဘ၀မွာ ဘာျဖစ္မယ္ဆုိတာ ႀကဳိတင္မခန္႔မွန္းႏုိင္တဲ့အေျခအေန။

စကၤာပူႏုိင္ငံ ေခါင္းေဆာင္ လီကြမ္းယူတုိ႔ေတာင္မွ ဒီ homosexuals ေတြအေပၚ ထားခဲ့တဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ သေဘာထားနဲ႔ ဥပေဒေတြဟာ မွားမွန္းသိလုိ႔ ၀န္ခံၿပီး တစထက္တစ တုိးခ်ဲ႕ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ႀကဳိးစားေနပါတယ္။

ဒီကြန္မင့္က႑မွာ အဲသည္ကိစၥအေပၚ discriminate လုပ္တဲ့ ကြန္မင့္ေတြပါလာခဲ့ရင္ အဖ်က္ခံရလိမ့္မယ္ဆုိတာ ႀကဳိတင္သတိေပးလုိက္ပါတယ္။

ကုိေပါ said...

CCTV 1001.....Threesome က ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူးဗ်ာ။

ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြလည္း တခ်ိန္တုန္းက သရီးဆမ္း မက ေနခဲ့တဲ့ ဘုရင္ေတြကုိ ဘုရားထူးခဲ့တဲ့ ေခတ္ရွိခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။ ႏုိင္ငံျခားသားဆုိတုိင္းလည္း သရီးဆမ္းေနၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔သာ တခ်ိန္လုံး ထစ္ကနဲဆုိ အဲသည္ကိစၥေတြပဲ ေတြးေနႀကံေနၾကလုိ႔ အဲသည္လုိ ထင္ေနတာပါ။

အဲသည္ကိစၥကုိ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ကုိယ္တုိင္လက္မခံေပမယ့္ တျခားသူေတြ သူတုိ႔ဘာသာ အခ်င္းခ်င္း ေက်နပ္ၾကလုိ႔ ကန္လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္မွာ က်င့္သုံးေနၾကရင္ ခင္ဗ်ားေရာ ဘာတတ္ႏုိင္မွာမုိ႔လဲ။ ျမန္မာလူမႈအသုိင္းအ၀ုိင္းမွာ က်ိတ္ၿပီး ျဖစ္ပ်က္ေနလဲ ဘယ္သူသိႏုိင္တာမွတ္လုိ႔။

Anonymous said...

HI Ko Paw,
why so sensitive? i just ask u do u accept? i haven't said anything? be realx. haha. what wrong with being gay. r u?

KHIN ZIN MINN said...

Ko paw
Its only a few moment that i write some comments in your blog, now may irequest you??????? If some comments is not suitable for your subjet, please delete them.
We do all our best for our population. Still now i'm proud of me to be have a burmese, and i do what i can for our native land.
So lets go on.
i realy wait your part 2 of "pyaw pyan "..........
Sorry, i can't type in burmese language.

ကုိေပါ said...

Hi Anonymous (June 11, 2009 5:13 PM),

Yes. I am sensitive particularly on human-right issues. If you have no intention to discriminate against the homosexuals you should not ask this question in the first place. I admit that I too discriminated them before I understand about the issue.

I am not a gay. But I have colleagues, teachers, relatives, friends, activists who are gays. Should I discriminate them for their sexual orientation?

A lot of young boys who realize they are different from other boys in the class, the self-realization came to them as a shock. They dare not speak out about their sexuality because they know even their family members will reject them, not to mention the conservative community.

Some of them can’t resist the miseries and discrimination imposed on them, they commit suicide.

If you want to know more about them, please go and read at www.yawningbread.org .

Then, you will understand why I am so sensitive on this issue.

ကုိေပါ said...

မခင္ဇင္မင္း…. အႀကံေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အပုိင္း(၂)ကုိ စိတ္၀င္စားတယ္ဆုိတဲ့အတြက္လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ၾကားထဲမွာ ေနာက္ထပ္ တပုိ႔စ္ေလာက္ ေရးခ်င္ေသးလုိ႔ပါ။ စေနတနဂၤေႏြ ပိတ္ရက္မွာေတာ့ တင္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

မဆုိင္တဲ့ ကြန္မင့္ေတြကုိ ဖ်က္ပုိင္ခြင့္ကုိ က်ေနာ္အခုအထိ ဆုပ္ကုိင္ထားဆဲပါ။ လုိအပ္လာၿပီလုိ႔ က်ေနာ္ယူဆတဲ့ တခ်ိန္မွာ ဖ်က္မွာပါ။

အခုမဖ်က္ေသးဘူးဆုိတာ က်ေနာ့္မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုရွိလုိ႔ပါ။ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္ကို အခုဖြင့္ေျပာျပလုိ႔လည္း ရပါတယ္။

က်ေနာ့္ကုိ ႏွစ္သက္သူ.. မႏွစ္သက္သူ၊ အျမင္တူသူ.. မတူသူ၊ ဆဲဆုိသူ… အားလုံးကုိ က်ေနာ္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိပုိင္ခြင့္ ေပးခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာ ငယ္ငယ္ကတည္းက လူငယ္က လူႀကီးကုိ ျပန္ေျပာက်င့့္မရွိ၊ ဆရာကုိ ေက်ာင္းသားက ျပန္ေျပာက်င့္မရွိ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူကုိ ျပည္သူလူထုက ျပန္ေျပာခြင့္မရွိ... အဲသည္လုိ ပတ္၀န္းက်င္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ႀကီးျပင္းခဲ့ၾကရတယ္။

အခု အင္တာနက္ေပၚမွာ…. အနည္းဆုံး က်ေနာ့္ဘေလာ့ဂ္မွာေတာ့ ရန္သူကုိပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိတ္ေဆြကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိပုိင္ခြင့္ကုိ က်ေနာ္ေပးခ်င္တယ္။ တျခား မဆုိင္သူေတြကုိ မထိခုိက္တဲ့ ကြန္မင့္ေတြျဖစ္ေနသေရြ႕…. က်ေနာ့္ကုိ ဆဲတာ ျဖစ္ေနပါေစ… က်ေနာ္ တမင္လႊတ္ေပးတာပါ။ ဆဲတယ္ဆုိတာကလည္း တနည္းေျပာရရင္ အက်ဳိးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေဆြးေႏြးႏုိင္စြမ္းကုန္ခန္းသြားလုိ႔ပါ။ ဒီလုိ ဆဲေနတဲ့လူေတြမွာလည္း သူတုိ႔စိတ္ထဲမွာ ဆဲခ်င္စိတ္ကုန္ခန္းသြားမယ့္အခ်ိန္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေတြးေခၚတတ္လာမယ့္အခ်ိန္၊ မတရားသျဖင့္ လုပ္ရမွာကုိ ရွက္တတ္လာမယ့္ အခ်ိန္အခါ ရွိမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္ကုိ အမနာပ ဘယ္လုိပင္ေရးပါေစ က်ေနာ္ လႊတ္ေပးထားပါတယ္။

အဲသည္ကြန္မင့္ေတြေၾကာင့္ စာဖတ္သူစိတ္ထဲမွာ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရတယ္ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္ကပဲ ၾကားက ေတာင္းပန္ပါတယ္။

Anonymous said...

hi ko paw,
i just wanna know whether u accept or not. because u also grew up with conservative surrounding even though u said u r open minded. i do really understand that they have rights. But homo is still controversial thing even in united states. in fact, spore leaders do not accept,but it is inevitable.As u know, nowadays this is one of popular things.

Aung Khin said...

ကိုေပါေရ
က်ေနာ္ကေတာ့ “သ႐ုပ္ပ်က္လုိ႔ ေျပာသင့္ရဲ႕လား” ရဲ႕ အယူအဆကို လက္ခံ ပါတယ္။ အျမင္က်ယ္ဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့ေနာ္၊ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြင္း မွာလဲ gay ေတြ threesome ေတြ ရွိေနတာဘဲေလ။
ဒါေတြကို လူ႕အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ ျပႆနာ မျဖစ္ေအာင္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီး ဥပေဒ တစ္ခုျပဳၿပီး သတ္မွတ္ေပးဖို႔ဘဲလိုတာပါ။ ကိုယ္နဲ႔ အၾကိဳက္ မတူတဲ့ သူေတြနဲ႔ ဘယ္လို တည့္ေအာင္ ကိုယ့္ကိုမထိခိုက္ေအာင္ ျပႆနာ မျဖစ္ေအာင္ ေနထိုင္ရမယ္ ဆိုတာဘဲ သိဖို႔လိုတာပါ။ ေလာကႀကီးထဲမွာ ကိုယ္မႀကိဳက္တာေတြကေတာ့ ရွိေနတာကို လက္ခံႏိုင္ပါတယ္။ မတရားတာေတြ ရွိေနတာကိုေတာ့လက္ခံလို႔ မရေသးဘူး။

Aung Khin said...

www.probuddha.blogspot.com/

Anonymous said...

KHIN ZIN MINN said...

Ko paw
.............now may irequest you??????? If some comments is not suitable for your subjet, please delete them......

Do U only need " Kyi-ko-Boat-Myaut, Boat-ko-Kyi-Myaut " comments.?

So funny...

Coz he want more commments..

that's why open..

.......

Choose an identity

Google Account

USERNAME..............

PASSWORD................

No Google Account? Sign up here.

You can also use your Blogger account.

OpenID .............

Name/URL.....

Anonymous......

PUBLISH YOUR COMMENTPREVIEW....

he like to be famous in whatever...

တန္ခူး said...

ကိုေပါေရ… ခုလို ေယဘူယ်က်က်ရွင္းသြားတာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္… ကြ်န္မအျမင္ေျပာရရင္ ေဘာင္းဘီ၀တ္တိုင္း၊ စကတ္၀တ္တိုင္း သရုပ္ပ်က္လို ့ မေခၚနိုင္ေပမယ့္္ ၀တ္ဆင္သူရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က အေတာ္အေရးၾကီးတယ္လို ့ ထင္ပါတယ္… အိုက္လို ့ေဘာင္းဘီတို၀တ္ျပီးထြက္သြားတဲ့ မိန္းခေလးနဲ ့ လူၾကည့္ခံခ်င္လို ့ ေဘာင္းဘီတို၀တ္ျပီး ထြက္သြားတဲ့ မိန္းခေလး နွစ္ေယာက္ကြဲျပားသလိုေပါ့… ထိုနည္းတူ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ နွစ္ျခိဳက္လို ့က အဓိက မဟုတ္ပဲ သူမ်ားက သိပ္ယဥ္ေက်းတာပဲ၊ သိပ္သိမ္ေမြ ့တာပဲ လို ့ အေျပာခံခ်င္လို ့ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေလး ၀တ္ျပျပီး မ်က္လံုးက က်ီးကန္းေတာက္ေမွာက္ဆိုလဲ အလကားပါပဲ… ေခတ္ကာလ အေျခအေနအရ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းကို လုိက္ျပီး ၀တ္စားဆင္ယင္တာ သဘာ၀တရားေပမယ့္ အထိန္းအကြပ္ တခုေတာ့ ရွိသင့္တယ္လို ့ထင္ပါတယ္…ေခတ္မွီတာ အျပစ္မဟုတ္ေပမယ့္ အထိန္းအကြပ္ေတြ မဲ့လာေတာ့ ဟိုတေလာက ကိုညီလင္းဆက္ ဘေလာ့ဂ္မွာ ဖတ္လုိက္ရတဲ့ သၾကၤန္တြင္းက အျဖစ္လို အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္တဲ့ အရွက္အေၾကာက္ကင္းတဲ့ အျပဳအမူေတြ လူ ့ေရွ ့သူ ့ေရွ ့မွာ လုပ္ဖို ့၀န္မေလးေတာ့ပါဘူး… ၀တ္စားဆင္ယင္မွ ုထက္ ကိုယ္က်င့္တရားက အေရးၾကီးတာ မွန္ေပမယ့္ ၀တ္စားဆင္ယင္မွ ု လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီမွ ုက နဂိုက ေကာင္းေနတဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ပ်က္ျပားေစဖို ့ ေစ့ေဆာ္ေစတဲ့ အခ်က္တခ်က္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အျပင္မွာ တကယ့္လက္ေတြ ့ဘ၀ေတြထဲ ဥပမာ အမ်ားၾကီးေတြ ့နုိင္ပါတယ္္… အထူးသျဖင့္ မိန္းခေလးေတြ အတြက္ ၀တ္စားဆင္ယင္မွ ုေၾကာင့္ပဲ အႏၱရာယ္ကို ဖိတ္ေခၚသလို ျဖစ္တတ္ပါတယ္…ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းကို လက္ခံသင့္ရင္လက္ခံရမွာ ျဖစ္သလို မိရိုးဖလာ ထံုးတမ္းစဥ္လာက ျပင္ဆင္ဖို ့ မလုိေအာင္ လက္ခံသင့္ေနတယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေခတ္ေတြ ေျပာင္းေျပာင္း ျပင္စရာကို မလိုဘူးလို ့ ထင္ပါတယ္…

Anonymous said...

ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ဖူး မွတ္ဖူးတာေလး နည္းနည္းေျပာပါရေစ။

ျမန္မာလိုကသာ ယဥ္ေက်းမႈ
အဂၤလိပ္လိုက်ေတာ႔ ၂ မ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။
Culture တဲ႔ ၊ Civilization တဲ႔။

ကၽြန္ေတာ္မွတ္ဖူးတာက ဒီလိုပါ ..
Culture -> လက္ခံထားတဲ႔ ယံုၾကည္မႈ ဓေလ႔ထံုးစံ။
ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုတာထက္ စရိုက္ လို႔ ဘာသာျပန္ျခင္းက ပိုၿပီး နီးစပ္သင္႔ေတာ္မယ္လို႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္။

Civilization က Culture (စရိုက္) ေတြေရာေႏွာေနတဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တဲ႔ ...

Culture ကို (စရိုက္) ဓေလ႔ထံုးစံ ...
ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုရင္ေတာ႔ Civilization လို႔
ျမင္လိုက္ သံုးလိုက္တာက ပိုၿပီးေကာင္းမယ္ထင္တယ္ေနာ္ ..



က်န္းမာပါေစ။

ကိုေပါရဲ႕ ဘေလာ႔ဂ္ ပရိတ္သတ္တစ္ဦး

CCTV 1001 said...

ကိုေပါ..

မရိုင္းခ်င္လို႔..(Culture) လို႔ေရးတာ. ဖတ္တဲ့ သူ အားလံုးနားလည္ၾကၿပီးသား...
ျမင္သာတဲ့ အရာတစ္ခု ခ်ျပလိုက္တာ.
ထစ္ကနဲရွိ ဒါေတြဘဲေတြးတယ္ေျပာေျပာ.
ႀကိဳက္သလို ထင္...ဖတ္သူ ေတြစစ္ထုတ္သြားပါလိမ့္မယ္.

ခင္ဗ်ားေျပာထားတာ ေလ

|> မိမိ မိ႐ုိးဖလာ လက္ခံက်င့္သုံးလာေသာ ဓေလ့ထုံးတမ္းတုိ႔ႏွင့္ မကုိက္ညီေသာ၊ ခြဲထြက္ေသာ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူတုိ႔ႏွင့္ သစ္ဆန္းေသာ အရာမွန္သမွ်ကုိ အလြယ္တကူ လက္မခံ႐ုံမက ျပစ္တင္႐ႈံ႕ခ်တတ္ေသာ သေဘာရွိသည္။ မိ႐ုိးဖလာ ထုံးတမ္းစဥ္လာအရ က်င့္ႀကံျခင္းကုိ ျမင့္ျမတ္သည္၊ ယဥ္ေက်းသည္၊ ေကာင္းမြန္သည္ဟု အထင္ရွိတတ္ၾကသည္။ <|

ဆန္းသစ္တဲ့ အျပဳအမူ ႀကိဳဆိုတယ္ဆိုတဲ့ ခင္ဗ်ားနဲ႔ တျခားလူ လာ Share မယ္ဗ်ာ. ခင္ဗ်ား ကုတင္ေဘးမွာ ဝါးဆစ္ေလး တီးၿပီး Alright Alright နဲ႔ လြယ္လင့္တကူႀကိဳဆိုႏိုင္ ရမွာေပါ့..ရွင္းပါတယ္


ေဟာေနာက္ေတာ့
ဘယ္လိုျဖစ္တယ္ မသိ.

|>အဲသည္ကိစၥကုိ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ကုိယ္တုိင္လက္မခံေပမယ့္ တျခားသူေတြ သူတုိ႔ဘာသာ အခ်င္းခ်င္း ေက်နပ္ၾကလုိ႔ ကန္လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္မွာ က်င့္သုံးေနၾကရင္ ခင္ဗ်ားေရာ ဘာတတ္ႏုိင္မွာမုိ႔လဲ။
June 11, 2009 3:48 PM <|


ကန္လန္႔ကာေနာက္ကြယ္ ကိစၥေတြကိုထား.
ကိုယ္ကိုတိုင္ လက္မခံဘဲ မ်ားဘာလို႔ ေရးေနလဲဗ်ာ.
ကိုယ့္စကား ကိုယ္တာဝန္ယူရဲ ရမွာေပါ့

|>အသစ္အဆန္းကုိ ျမတ္ႏုိးတန္ဘုိးထားကာ လြယ္လင့္တကူ လက္ခံတတ္ၾကသေလာက္ ျပင္ပကမၻာႏွင့္အဆက္အသြယ္ျပတ္ကာ အထီးက်န္ဆန္ေနေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အသစ္အဆန္းကုိ လက္ခံရန္ တြန္႕ဆုတ္တတ္ၾကသည္။ <|

အသစ္အဆန္းကို လက္ခံတဲ့ ကိုေပါ မတြန္႔ဆုတ္နဲ႔ေလဗ်ာ...


ဘုရင္ေခတ္က အေၾကာင္းေတာ့ ဘုရားထူးခဲ့ဖူးတဲ့ “သာဂီဝင္” (ကိုေပါ) အသိဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္. ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မမွီလိုက္ဘူး........။

Dr. Yi Yi Win said...

ေဖာ္ျပပါ ျပႆနာမွာ…
၁) လွပတင့္တယ္ေသာ မိန္းမတို႔၏ အဆင္း၌သာ အျပစ္ရွိတယ္၊ မိန္းမေတြ အထူးလံုၿခံဳစြာ ဝတ္ဆင္ရမယ္ဟု ဆိုျခင္း
၂) ေထြရာေလးပါး မ်က္လံုးကစားတတ္ေသာ ေယာက္်ားတို႔၌သာ အျပစ္ရွိတယ္၊ ေယာက္်ားေတြ မ်က္လံုးအိေႁႏၵကို ထိန္းသိမ္းရမယ္ဟု ဆိုျခင္းတို႔ဟာ

အေတြးအေခၚ ဉာဏ္အျမင္ အလြန္နည္းပါးသူတို႔ရဲ႕ အဆိုမ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။

ျဖစ္စဥ္ေပၚမွာ အက်ိဳးတရား၏ အဆိုးကိုသာျမင္တယ္။ အေၾကာင္းတရားက ဘာလဲဆိုတာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ မသံုးသတ္ႏိုင္လို႔ ေတာင္ေတာင္အီအီ ထင္ရာေတြး၊ ထင္ရာေျပာခဲ့ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစစ္အမွန္ ေၾကာင္းတရားကို မျမင္ေတာ့ မိမိျမင္ေသာ အက်ိဳးတရားကိုသာ အတင္းခ်ိဳးႏွိမ္ဖို႔ အားထုတ္ျခင္းမွ်သာျဖစ္တယ္။ ဘာနဲ႔တူသလဲ ဆိုရင္ နံရံေထာင့္ေကြးတစ္ေနရာမွာ ေလွာင္ပိတ္ပီး တုတ္ေခ်ာင္းေလးနဲ႔ ထိုးဆြခံေနရတဲ့ ေခြးသူငယ္နဲ႔တူပါတယ္။ ေခြးငယ္ေလးခမ်ာ အဓိကအေၾကာင္းတရားျဖစ္ေသာ ထိုးဆြေနသူကို သတိမမူမိ၊ တုတ္ေခ်ာင္းထိပ္ဖ်ားေလးကိုသာ အဓိက အေၾကာင္းထင္ၿပီး ေဒါသတႀကီး ကိုက္ခဲေနမိတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ ဆင္တူေနပါတယ္။

လွပတင့္တယ္ေသာ အဆင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ မက္ေမာျခင္း ရာဂကိေလသာကို အျပစ္အျဖစ္ ျမင္ေသာ္လည္း၊ အက်ည္းတန္လွေသာ ရြံစဖြယ္၊ ေၾကာက္စဖြယ္ အဆင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ေသာ စိတ္ဆိုးျခင္း၊ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ေဒါသကိေလသာကို ေျဖရွင္းရန္နည္းလမ္း မပါလာပါ။ လွပတင့္တယ္ေသာ အဆင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ ရာဂကို ႏွိမ္ႏွင္းရန္ နည္းလမ္းကို ရွာႀကံထားေသာ္လည္း၊ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ အသံေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ ရာဂကိေလသာကို ကာကြယ္ရန္နည္းလမ္းမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ေဖာ္ျပပါ နည္း လမ္းမ်ားျဖင့္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္အားထုတ္ျခင္းမွာ အဂၤါမစံုေသာ နည္းလမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္- လို႔ဆိုရပါမယ္။

ဗုဒၶဝါဒကေတာ့ ျပည့္စံုပါတယ္။ ပညာသားပါေသာ ေျဖရွင္းနည္းလို႔လည္း ဆိုရပါမယ္။


http://ywetwar.blogspot.com/2009/02/blog-post_14.html
အေပၚကလင့္ခ္ကေန ယူလာတဲ့ပို ့စ္ေလးပါ ကိုေပါေရ။

ကုိေပါ said...

Anonymous(11:10pm).... အခုလုိ ဗဟုသုတ မွ်ေ၀တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။

ဒီလုိ အဂၤလိပ္အသုံးအႏႈန္းကြဲျပားေပမယ့္ ျမန္မာဘာသာမွာ အသုံးအႏႈန္းေရာေထြးေနတဲ့ စကားလုံးမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး "သံတူေၾကာင္းကြဲ" ( http://kopaw07.blogspot.com/2009/01/blog-post_11.html) ဆုိတဲ့ ပုိ႔စ္ကေလး ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲသည္တုန္းကေတာ့ Civilization ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရကုိ က်ေနာ္ မစဥ္းစားမိခဲ့ပါဘူး။

ကုိေပါ said...

မယု၀ရီ.... အဲသည္ တန္ဘုိးရွိတဲ့ လင့္ခ္ကေလးကုိ မွ်ေ၀တဲ့အတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

အဓမၼက်င့္မႈ (မုဒိမ္းမႈ)တခု ျဖစ္ေျမာက္တယ္ဆုိရင္ သားေကာင္(victim)ျဖစ္ခဲ့သူ မိန္းကေလးကုိ မလုံမၿခဳံ၀တ္လုိ႔ပဲဆုိၿပီး အျပစ္တင္တာထက္ တကယ္အျပစ္တင္ထုိက္သူက အလုိမတူဘဲ အဓမၼမႈ က်ဴးလြန္သူကုိပါ။ အဲသည္မိန္းကေလးကုိ ျမင္ေတြ႕ရသူ ေယာက္်ားအမ်ားအျပားအနက္ကမွ ဘာေၾကာင့္ သည္ေယာက္်ားတေယာက္ကထူးကဲၿပီး အဓမၼ ျပဳက်င့္ရသလဲ။

မယု၀ရီ ၫႊန္းထားတဲ့ပုိ႔စ္မွာ ဆူးေညာင့္ခလုတ္ေတြ ေပါမ်ားတဲ့ ယာကြင္းျပင္ကုိ ဆင္းမယ့္ လယ္သမားဥပမာကုိ အင္မတန္ ႏွစ္သက္မိပါတယ္။

ေနာက္တခုက က်ေနာ္ေရးခဲ့ဘူးတဲ့ “ေညာင္ေစာင္းေရႊသလြန္ထက္က ဆင္းသက္လာေလၿပီ” (http://kopaw07.blogspot.com/2009/01/blog-post_7867.html)ဆုိတဲ့ ပုိ႔စ္မွာ မိန္းမေတြ အ၀တ္အစားကုိ လုံလုံၿခဳံၿခဳံ၀တ္တဲ့ တုိင္းျပည္က ေယာက္်ားေတြအေနနဲ႔ မလုံမၿခဳံ၀တ္တဲ့ တုိင္းျပည္က ေယာက္်ားေတြထက္ ကာမဆႏၵႏုိးႂကြလြယ္တတ္တာကုိ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဥပမာေပးထားပါရဲ႕။

ဆုိလုိတာကေတာ့ ဘဲေလးအက ကုိ ၾကည့္ရတဲ့အခါ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေရကူး၀တ္စုံနဲ႔ မိန္းကေလးတေယာက္ကုိ ၾကည့္ရတဲ့အခါ အေနာက္တုိင္းသားေတြအေနနဲ႔ ႐ုိးဟုိးဟုိး....ေနၿပီျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ အာရွသားေတြ (အထူးသျဖင့္ ျမန္မာေယာက္်ားေတြ) အေနနဲ႔ေတာ့ အနည္းဆုံး ရင္ခုန္သံျမန္ခ်င္ျမန္ေနႏုိင္ပါတယ္။

ေမာင္လမ္းသစ္ said...

right!!!

Ko Aung said...

To: CCTV 1001

I think what Ko Paw have discussed is about "tolerance", NOT about personal "taste" nor "practice".

Ko Paw said he does not personally like nor practise threesome, but he tolerates (ie does not denounce) if other people do it. You should not confuse these two things.

But, of course there are some "extreme" behaviors that a majority of people will not tolerate (for example walking naked in public).

Then, another question comes in. What is defined to be extreme is what is not? Well, it depends on the society and the time you are living in. In another 100 years, walking naked in public may probably become an acceptable behavior. Who knows? :-)

Anonymous said...

စင္ကာပူမွာ ၾကည့္ပါလား။

မိန္းမေတြကို ေျခဆုံးေခါင္းဆုံး ေပၚတင္ၾကီး
ၾကည့္တဲ့သူဆိုလို႕ စလုံး ေယာက္က်ားေလးက ရွားရွားရယ္။

အမ်ားစုက ဗမာနဲ႕ ကုလားဘဲ အဲလို အက်င့္႐ိုင္းတာ။

CCTV 1001 said...

To K.Aung:

Do I look like confused about that?.Noway every1 can c obviously what I meant.(especially with Bold lett;)

you said:

In another 100 years, walking naked in public may probably become an acceptable behavior. Who knows? :-)

It might be, coz of "Global warming" :-)

Anonymous said...

အေဖနဲ႕ သမီးညားတာေတြ အေမန႕ဲသား ညားတာေတြကေရာ....
ေမာင္ႏွမေတြ အျခင္းျခင္းေရာ လက္ထပ္ခြင့္ေတာင္းဆို နိုင္မလားဟင္... က်ေနာ့ညီမနဲ႕ က်ေနာ္ တိတ္တိတ္ပုန္း... ညားေနလို႕ပါ.... ဒီအခြင့္အေရးေလးကိုပါ ရနိုင္ဘို႕ က်ေနာ္တို႕ ကိုယ္စား ေတာင္းဆိုေပးၾကပါလား..ဗ်ာ....
ညီမေလးက ဒီလဆို ထိန္ေနပါျပီ.....

ငထံု said...

To Anonymous:
June 12, 2009 1:48 AM...

ေသခ်ာတာကေတာ့ ခင္ဗ်ား ရုပ္ေတာ္ေတာ္ ဆိုးလြန္းလို႔ ျဖစ္မယ္...ငထံု တို႔က ထံုသာထံုတာ “မ”အ ေသးဘူးးး

Anonymous said...

က်ေနာ္တို႕လို တိတ္တိတ္ပုန္း လူမေျပာရဲတဲ့ ဇတ္လမ္းေတြ ကို ေပၚတင္ လူၾကားထဲ ဝင့္ဝင့္ၾကြားၾကြား ေနခ်င္လို႔ တရားဥပေဒ ထုပ္ျပီး လြတ္လပ္စြာ ကဲခြင့္ တို႔ public sex တို႕ လုပ္ခ်င္သေလာက္လုပ္နိုင္ေအာင္ တလက္စထဲ ၿကိဳးစားေပးပါလား ဗ်ာ....

ငထံု said...

To Anonymous:
June 12, 2009 2:56 AM

ဟိုက္...ဒီေကာင္က အင္း.. ဟို Threesome ထက္ ပို“ဆန္း”ေနတယ္..

ထိန္တာအေၾကာင္းရွိတယ္ ခဏေန မီးပ်က္ေတာ့မွာမို႔..စိတ္မပူပါနဲ႔ေလ

Anonymous said...

I agree with Ko paw on this issue and like Ko Aung's comment. Our lord Buddha said that nothing is permanent. It's no exception for our culture and civilization which evolve with the time. When it comes to the Burmese traditional outfits , the people's opinions are gradually changed due to the globalization. More and more Burmese people have an access to the outside world since we are living in an information age.Besides, quite a number of Burmese people are living abroad for whatever reasons we have. So, the important thing is, we have to adapt to the culture of the country that we live in if we do not want to feel misfit .As we all know, the norms are set by the people in the society. If majority of the people in your society do not raise their eyebrows on what you are doing or what you are wearing , you are ok. But after all it will be up to the personality of the individual , who wants to stick with tipical Burmese outfits or international attires. It's head and tail perspectives, and non zero sum game.
Ko Paw.....after reading your posts on various issues, I truely believe that you have enough courage to touch the very sensative topics even though you know that make you look bad. You are so true to yourself. Despite my disagreement on some of the issues that you have raised, you are well entitled to your opinions.

မိုးတိမ္ညိဳ said...

ကိုေပါေရ
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ႕ဆိုတာ ကာလ ေဒသနဲ႕ ဆိုင္မယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ မွန္တယ္ မွားတယ္ဆိုတာေတာ့ ေၿပာရခက္မယ္ထင္တာပဲ။ ေဘာလံုးပြဲ စည္းကမ္းေတြလိုေပါ့။ ဘက္စကတ္ေဘာ မွာက်ေတာ့ ေဘာလံုးပြဲစည္းကမ္းေတြက ဘယ္မွန္မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ေဘာလံုးပြဲမွာ ၀င္ကစားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီစည္းကမ္းေတြိကုိ လိုက္နာမွ အဆင္ေၿပမယ္ထင္တယ္။ မကစားဖူးဆိုရင္ ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့။ ေဘာလံုးပြဲစည္းကမ္းေတြက လူညီရင္ ေၿပာင္းလို႕ရသလို ဓေလ့ထံုးစံေတြကလည္း အဲလိုပဲ ၿဖစ္မယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ Universal truth ေတြမွ မဟုတ္တာ။

Ko Aung said...

WARNING: This comment may contain some offending contents. Please do not read if you are a very conservative person.

>> ဆုိလုိတာကေတာ့ ဘဲေလးအက ကုိ >> ၾကည့္ရတဲ့အခါ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေရကူး >> ၀တ္စုံနဲ႔ မိန္းကေလးတေယာက္ကုိ
>> ၾကည့္ရတဲ့အခါ
>> အေနာက္တုိင္းသားေတြအေနနဲ႔
>> ႐ုိးဟုိးဟုိး....ေနၿပီျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္
>>အာရွသားေတြ (အထူးသျဖင့္
>>ျမန္မာေယာက္်ားေတြ) အေနနဲ႔ေတာ့ >> အနည္းဆုံး
>>ရင္ခုန္သံျမန္ခ်င္ျမန္ေနႏုိင္ပါတယ္။

I totally agree with you. Let me share my personal experience. When young, I was in Myanmar. At that time, access to erotic materials was quite restricted. So, even if I saw a picture of a girl in bikini, I became so excited. (Frankly speaking, I even suffered from a certain change in my body. No need to eleborate in details. Every guys knows. :-)

But, after I have some exposure to the erotic materials (thanks to the internet), seeing a girl in bikini (either in picture or in person) becomes nothing to me. I feel like "pyin-taung-pyin-thay-de". :-)

ကုိေပါ said...

ကုိေအာင္…. မွန္ပါတယ္။

ယေန႔ လူတုိင္းနီးပါး လက္ခံေနၾကၿပီျဖစ္တဲ့ အေနာက္တုိင္းက ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း အမ်ဳိးသားအမ်ဳိးသမီး စုံတြဲ ရင္ခ်င္းအပ္ၿပီး ကၾကရတဲ့ Ballroom dancing လုိ အကမ်ဳိးကုိေတာင္ အရင္ေခတ္က ျမန္မာမ်က္စိနဲ႔ ရွက္တတ္ၾက႐ုံမက “ပြတ္သဘင္” ပြဲရယ္လုိ႔ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ကင္ပြန္းတပ္တာကုိ ႀကဳံခဲ့ရဖူးတယ္မဟုတ္လား။

ကုိယ္ယဥ္ေက်းမႈအေလ်ာက္ ဒါမ်ဳိးကုိ ကုိယ္တုိင္လုပ္ခ်င္မွ လုပ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူမ်ား ယဥ္ေက်းမႈကုိ “႐ုိင္းလုိက္တာဟယ္” လုိ႔ အျပစ္တင္ ႐ႈတ္ခ်ေျပာတာမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။

လူထုေဒၚအမာကုိ လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ၊ ျပည္သူလူထုဖက္က ရပ္တည္မႈေတြနဲ႔ သူမရဲ႕ စာေပေတြအရ ၾကည္ညဳိေလးစားေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ေသာ အေမ့ေရွးစကားေတြမွာေတာ့ က်ေနာ္ အျမင္ခ်င္း မတုိက္ဆုိင္ပါဘူး။

ကုိေပါ said...

ကုိမုိးတိမ္ညဳိေရ….

ကာလ၊ ေဒသ နဲ႔ ဆုိင္တယ္ဆုိတာကေတာ့ ျငင္းစရာမရွိပါဘူး။ က်ေနာ့္က ေဘာလုံးပြဲအေၾကာင္းေတာ့ သိပ္နားမလည္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဘာလုံးစည္းကမ္းမွာေတာင္ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့မယ္လုိ႔ ျမင္မိပါတယ္။

အားကစား၊ ဥပေဒ၊ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းလုပ္ငန္းေတြမွာ သူ႕ေနရာအလုိက္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ ခ်မွတ္ထားသင့္ေပမယ့္ လူေတြရဲ႕ အႀကဳိက္တရားနဲ႔ စပ္ဆုိင္လာတဲ့ ကိစၥေတြမွာ သူတပါးကို မထိခုိက္သေရြ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးသင့္တယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈတုိ႔ဆုိတာလည္း လူေတြရဲ႕ အႀကဳိက္တရားနဲ႔ ေရြးခ်ယ္မႈအေပၚမွာ မူတည္ေျပာင္းလဲၾကတာမ်ဳိးဆုိေတာ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔ တင္းၾကပ္လုိက္ရင္ တုိးတက္မႈႏႈန္းထား ေႏွးေကြးသြားႏုိင္ပါတယ္။

အားလုံးကေတာ့ Universal truth ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ မဟုတ္တာခ်င္းအတူတူမွာ တခုက တခုထက္ သာလြန္မြန္ျမတ္တယ္လုိ႔ ယူဆေနမယ့္အစား မတူကြဲျပားတဲ့ ဓေလ့စ႐ုိက္ေတြကုိ နားလည္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ ႀကဳိးစားၾကရင္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ပုိမုိပဋိပကၡနည္းသြားမယ္လုိ႔ ျမင္မိပါတယ္။

ကုိေပါ said...

တန္ခူးေရ…. လူၾကည့္ခံခ်င္တာ မိန္းကေလး သဘာ၀ပါ။ (အဲ….ေယာက္်ားေလးေတြလည္း အၾကည့္ခံခ်င္ၾကတာပါပဲ။ း-)

သူ႕ေခတ္သူ႕ခါ အေလ်ာက္ေပါ႔ေလ။ အရင္ေခတ္တုန္းကလည္း အေလးမဆံထုံးတုိ႔ဘာတုိ႔ ဆံထုံးအျမင့္ႀကီးေတြ ထုံးၿပီး လူၾကည့္ခံရေအာင္ အဆန္းထြင္တာ ရွိပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အဲသည္လုိ လုပ္တုိ္င္း လူၾကည့္ခံခ်င္တယ္ ေျပာလုိ႔ မျဖစ္ျပန္ဘူး။ သူ႕စိတ္ထဲမွာ အဲသည္ အဆင္အျပင္ကုိ ႏွစ္သက္လုိ႔ လုပ္တာျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာ အခုေခတ္ ေယာက္်ားေလးေတြ နားမွာ ေဖာက္ၿပီး နားသံသီးဆြဲသလုိေပါ႔။ နည္းနည္း အသက္ႀကီးတဲ့ မ်ဳိးဆက္ရဲ႕ အျမင္မွာေတာ့ ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ေပါ႔။ ဒါေပမယ့္ ေျပာၾကေၾကးဆုိရင္ ဟုိေခတ္က ေရွးျမန္မာေတြလည္း နားေတာင္းေတြနဲ႔၊ ေယာင္ထုံး ထုံးရတာနဲ႔။ ေခတ္ဟာ တပတ္ျပန္လည္လာတယ္ ဆုိရမွာေပါ႔။

သၾကၤန္ေရကူးကန္ထဲကကိစၥကေတာ့ မူးယစ္ေဆး၀ါးေၾကာင့္လုိ႔ ထင္မိပါတယ္။ မူးယစ္ေဆး၀ါး တခုခုရဲ႕ လႈံ႕ေဆာ္မႈေၾကာင့္ဆုိရင္ ရင္ဖုံးအက်ႌအၿမဲ၀တ္ဆင္တဲ့ မိန္းကေလးေတာင္ အခုလုိမ်ဳိး မွားယြင္းႏုိင္ပါတယ္။ မူးယစ္ေဆး၀ါးကုိ လူငယ္ေတြၾကား ပ်ံ႕ႏွံ႕ေအာင္ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ လက္သည္ တရားခံကုိပဲ အျပစ္တင္ရမွာပါ။

ရလြတ္ပလြတ္ရြာစားၾကီး said...

ဟုိသူေကာင္းသားေတာ႕ ျငိမ္က်သြားပါလား.... ေကာင္းေလစြ ေကာင္းေလစြ ေကာင္းေလစြ ပါတကား....

Anonymous said...

သူႀကီးရူး

နာမည္ ထည့္ေျပာ ငေပါ လိုဘဲ ပတ္ရမ္းမေနနဲ႔.

ရူးေလစြ.ရူးေလစြ.ရူးေလစြ.ရူးေလစြ...ပါကလား

Anonymous said...

ကိုေပါေရ…

အခ်ိန္ရရင္ Homosexuals နဲ႔ဆုိင္တဲ့တပုိ႔စ္ေလာက္တင္ေပးပါလား။ ကိုေပါရဲ႕ အေတြးကုိဖတ္ခ်င္လုိ႔ပါ။

Anonymous said...

မေန႔ညက အိမ္ျပန္ေရာက္တာကလည္း ေနာက္က်ေနတာနဲ႔ တိုတိုပဲ ေရးခဲ႔တယ္။
ဖတ္ဖူး မွတ္ဖူးတဲ႔ Culture နဲ႔ Civilization သေဘာပါ။
အခု ထပ္ၾကည္႕လိုက္ေတာ႔ ေကာ္မန္႔ ေတြ ေတာ္ေတာ္ေတာင္မ်ားေနဘီ။
အားရစရာဗ်ာ။ ကိုေပါကို အႀကံတခု ေပးပါရေစ။
ေကာ္မန္႔မွာ ေျပာၾကတာ တခ်ိဳ႕က ကိုေပါပို႔စ္ရဲ႕ အာေဘာ္နဲ႔ မဆုိင္ေသာ္လည္း (လြဲေနေသာ္လည္း) သီးသန္႔ေျပာဆိုမယ္႔ အေၾကာင္းအရာေတြ ပါပါတယ္။ အဆင္ေျပရင္ အဲဒါေလးေတြ မွတ္ထားၿပီး ေနာင္တခ်ိန္မွာ ပို႔စ္တင္ရင္ ေကာင္းမလားလို႔ပါ။
စကားေျပာသလိုပဲ ေျပာေနရင္းနဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြက ပ်ံ႕ႏွံ႕ ေရာေထြးကုန္တတ္တယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ ကိုေပါရဲ႕ပို႔စ္ အာေဘာ္ကိုပဲ အဓိကထားၿပီး ကိုေပါနဲ႔ သေဘာတူေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကိုေပါေျပာတဲ႔ ကာတြန္း ဥပမာေလးက MultiCulture လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါတယ္။
ပို႔စ္ရဲ႕ အာေဘာ္ကလည္း အဲဒီသေဘာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ဖူး မွတ္ဖူးတဲ႔ MultiCulture အေၾကာင္းကို ထပ္ၿပီး မွ်ေဝပါရေစဗ်ာ။

ကိုေပါေရ ... မတူညီတဲ႔ Culture ေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူတူ တည္ရွိႏိုင္ဖို႔အတြက္ အဓိကလိုအပ္တဲ႔ အခ်က္ ၂ ခုရွိပါတယ္တဲ႔။

၁) Culture ေတြဟာ တခုနဲ႔တခု သဟဇာတ ျဖစ္ရပါမယ္တဲ႔။ အဂၤလိပ္လို Acclimatization လို႔ သံုးပါတယ္။

၂) Culture အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ အရသာခံႏိုင္ရမယ္တဲ႔။
ထပ္ေျပာထားတာက ဇာတိပုည အစြဲအလန္းေတြကို ခြာၾကည္႕ႏိုင္ေလေလ Culture အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ အားက်စရာ ၊ ခံတြင္းေတြ႔စရာေတြ ရွိလာႏိုင္ပါသတဲ႔ဗ်ာ။

ဒါဆိုရင္ ကိုေပါေမးထားတဲ႔ “သ႐ုပ္ပ်က္လုိ႔ ေျပာသင့္ရဲ႕လား" ရဲ႕ အေျဖကို ရပါမယ္။

တဆင္႔တက္လိုက္ရင္ Culture အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳက္ဘက္ အျဖစ္ထက္ အျပန္အလွန္ အတုယူစရာ သေဘာထားလာ ႏိုင္ပါသတဲ႔။
ဆိုေတာ႔ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကဘာလဲ ...
Deal လုပ္ရပါမယ္တဲ႔ဗ်ာ။ ဘာအတြက္လဲ။

ေက်ာခိုင္းဖို႔ မဟုတ္၊ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၾကဖို႔တဲ႔

ရန္ေစာင္ဖို႔ မဟုတ္။ ထိေတြ႔ၾကဖို႔ လို႔ ဆိုပါတယ္

ေတာင္႔ခံၾကဖို႔ မဟုတ္။ ဖလွယ္ၾကဖို႔ တဲ႔ေလ ..



က်န္းမာပါေစ။

ကိုေပါရဲ႕ ဘေလာ႔ဂ္ ပရိတ္သတ္တဦး

ငထံု said...

ဟ..

ငါ့ Comment ဘယ္ေရာက္သြား တာလဲကြ.

ကုိေပါ said...

Anonymous(June 12, 2009 2:02 PM )….. ကၽြန္ေတာ္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ လ၊ ၃ လ ေလာက္က ေဂးေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ေလာက္ ဘာသာျပန္ဖုိ႔ စိတ္ကူးမိခဲ့ပါေသးတယ္။ စိတ္ကူးျဖစ္ပုံက က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ တန္ခူးရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္မွာ ေရးထားတဲ့ “ႀကီးႀကီး” အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္၊ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ပါ။ မူရင္းကေတာ့ Yawningbread က အဂၤလိပ္ေဆာင္းပါးကေန ထုတ္ႏႈတ္ဘာသာျပန္ဖုိ႔ပါ။

ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ လူမႈအသုိင္းအ၀ုိင္းမွာ ေဂးေတြကုိ ေနရာမေပးတာ၊ စာနာေထာက္ထားမႈမရွိတာ၊ နားလည္မႈမရွိတာေတြကုိ ပေပ်ာက္ေစခ်င္လုိ႔ပါ။

အဲသည္အတြက္ ပုိ႔စ္တခုေလာက္ တင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကဳိးစားပါမယ္။

Anonymous said...

ကိုေပါရဲ႕ကေလာင္စြမ္းရည္ျပည့္ဝမႈကို ေလးစားပါေၾကာင္း...
တန္ဘုိးရွိတဲ့ကြန္မင့္ေတြပါဖတ္ရလုိ႔ပါ။ (စစ္အာဏာရူးလက္စြဲေတာ္မ်ားရဲ႕ကြန္မင့္ေတြကုိေတာ႔ နားလည္ေပးထားပါတယ္။)

ငထံု said...

to Ko Aung:
You said,
But, after I have some exposure to the erotic materials (thanks to the internet), seeing a girl in bikini (either in picture or in person) becomes nothing to me. I feel like "pyin-taung-pyin-thay-de". :-)

June 12, 2009 10:24 AM

Ofcourse, it could be. But don't forget your Maturity and Metabolism also. Neither on those you gonna be " Impotency" :-)

Anonymous said...

Thanks.

Waiting to read.Take your time.

ငထံု said...

Ok up to U.

ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာဖတ္ၾကည့္ရင္ သိပါတယ္.

ခင္ဗ်ားမွာလည္း ဖ်က္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္

သူမေက်နပ္ရင္ လည္းျပန္ေျပာပါလိမ့္မယ္...

ဒါလည္းဖ်က္ လို႕ရပါတယ္.

ကုိေပါ said...

ငထုံ….. ေဆာရီးပါ။ က်ေနာ္ အဓိပၸါယ္ေကာက္လြဲသြားလုိ႔ပါ။ ဒုတိယအႀကိမ္ျပန္တင္တာကုိ လႊတ္ေပးလုိက္ပါတယ္။

ငထံု said...

ျဖစ္ရေလ :-( မေနာက္နဲ႔ ဗ်ာ

ေအး...က်ဴပ္ကလဲ
KAကခင္ဗ်ားလားလို႔ေတြးေနၿပီ

ကုိေပါ said...

ငထုံ…. ကုိေအာင္ဟာ က်ေနာ္မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္ကလြဲလုိ႔ တျခားလူကုိ ထိခုိက္တဲ့ ေနာက္ၿပီး ေဂး ကိစၥအေပၚမွာ ႏွိပ္ကြပ္တဲ့ ကြန္မင့္မ်ဳိးေတြကုိ ဖ်က္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေျပာခဲ့ၿပီးသားပဲ။

ငထံု said...

ဒါက ခင္ဗ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္ေလ...လုပ္လို႔ရတယ္
ငထံု Gay အေၾကာင္းေရးၿပီး ႏွိပ္ကြပ္လား ဆိုတာ ျပန္ၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ

ခင္ဗ်ား ေသခ်ာမဖတ္ဘဲ ရမ္းသမ္းဖ်က္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတြးေနတာကိုေျပာတာ

ခင္ဗ်ားစိတ္ထဲ မညက္ဘူးထင္ရင္ ဖ်က္လို႔ရတယ္

Ko Aung said...

Ko Paw, pls do not delete Ko Htone’s comment. it is fine with me.

Ko Htone, I am not impotent. I still can get excited and perform my functions accordingly at the right place and the right time. :-)

Well, I know the level of excitement partially depends on age, but not entirely.

For instance, if you show a bikini picture to a person who has no prior exposure to erotic materials (e.g. a person from a remote village in Myanmar), I am sure his response will not be the same as mine.

Nge Naing said...

ကိုေပါေရ
တန္ဖိုးရွိတဲ့ ပို႔စ္ေလးကို ဖတ္သြားပါတယ္။ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးစရာ ရွိေပမယ့္ အခ်ိန္မရလို႔ ေနာက္အားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီလိုအလားတူ ပို႔စ္ေတြနဲ႔ ၾကံဳမွပဲ ေပးေတာ့မယ္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္ေရးအတြက္ ကိုေပါနဲ႔ တူညီေသာ သေဘာထား ဆႏၵ ကၽြန္မမွာ ရွိပါတယ္။

Anonymous said...

ကိုေပါ ခင္ဗ်ားဟာေလ
တကယ္ေတာ့ ေခါင္းၿမီွးျခံဳ စာရီဝတ္ရတဲ့
အိုစမာဘင္ ရဲ႕ စတုတၳ မိိန္းမ ျဖစ္သင့္တယ္
(သ႐ုပ္ပ်က္လို႔ ေျပာႏိုင္ေအာင္လို႔)

Anonymous said...

"မိတ္ေဆြဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တေယာက္ဆုိရင္ သူတပါးရဲ႕ ဘ၀အေျခအေနနဲ႔ လူတေယာက္ရဲ႕ Sexual orientationကုိ ျပက္ရယ္မျပဳသင့္ပါဘူး။ မိတ္ေဆြကုိယ္တုိင္ေတာင္မွ ေနာင္ဘ၀မွာ ဘာျဖစ္မယ္ဆုိတာ ႀကဳိတင္မခန္႔မွန္းႏုိင္တဲ့အေျခအေန။"

It is text book liberals' claim. But pause and thank homosexuality hurts a nation. When a nation is built we need men to be men, women to protect their wombs from being impregnated from foreign seeds. If a Burmese man or woman marries a foreigner, if offspring must become Burmanized, speak Burmese and use some Burmese sur names.
Not to turn against fags, it is ok to protect them if they pay tax and work hard, but there is no need to promote their cause. Let them keep hiding in the closet.

"စကၤာပူႏုိင္ငံ ေခါင္းေဆာင္ လီကြမ္းယူတုိ႔ေတာင္မွ ဒီ homosexuals ေတြအေပၚ ထားခဲ့တဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ သေဘာထားနဲ႔ ဥပေဒေတြဟာ မွားမွန္းသိလုိ႔ ၀န္ခံၿပီး တစထက္တစ တုိးခ်ဲ႕ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ႀကဳိးစားေနပါတယ္။"

They are just being practical, they close eyes just to invite some top foreign talent who are happen to be gays. Yes we can do so when we do need scientists
who can clone Dolly The Sheep.
But not now.

Just sick of liberal craps.

Doughnut IO said...

http://opera.lawshay.com/search/label/အစဥ္အလာ

အတူ ဖတ္ရႈႏုိင္ေအာင္လုိ႕ပါ။

ဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့ဂ္မွာ ကုိေပါကုိ credit ေပးၿပီး ျပန္လည္ေဖာ္ျပလို႕ ရမလားဗ်ာ။

ရမယ္ဆုိရင္ lawshay@lawshay.com ကုိ ခြင့္ျပဳေၾကာင္းေလး စာပုိ႕ေပးပါေနာ္။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

Doughnut IO said...

CCTV 1001 ခင္ဗ်ား

ကုိယ္တုိင္ က်င့္သံုး မက်င့္သံုးသည္က တပုိင္း။

က်င့္သံုးသူတုိ႕ကုိ မရႈံ႕ခ်သည္က တပုိင္းပါ။

ခင္ဗ်ားဥပမာကုိပဲ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္သံုးမယ္။

ကုိေပါက သူတုိ႕လင္မယားၾကားထဲ သူစိမ္း ေယာက်ာ္း တစ္ေယာက္ လာအိပ္တာကို မႀကိဳက္ဘူး။ ထြက္သြားလုိ႕ ေမာင္းထုတ္မယ္။ တရားဥပေဒအရ မယားခုိးမႈနဲ႕ စြဲမယ္ စသျဖင့္ လုပ္ခ်င္ရင္ သူ႕မွာ လုပ္ပုိင္ခြင့္ ရွိရပါမယ္။

ဒါေပမဲ့ ဆုိပါစုိ႕ ... ကၽြန္ေတာ္က ႀကိဳက္တယ္။ ၂ ေယာက္ ၁ ေယာက္ဆုိ ခပ္ဆန္းဆန္းေလးမုိ႕ ႀကိဳက္တယ္ welcome ပါ ဆုိပါစုိ႕။

ဒီေနရာမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထုိင္ျခင္းဆုိတာက ဘာလဲ ဆုိေတာ့ ကုိေပါက သူမႀကိဳက္တာနဲ႕ပဲ ေဟ့ေကာင္ ေလာရွည္ ... ဖြီး ... ရြံစရာႀကီး။ ႏြားႀကီး။ အဲလုိမလုပ္ရဘူး။ ဒီေကာင့္ကုိ မင္း ေမာင္းကုိ ေမာင္းထုတ္ရမယ္။ မင္းေမာင္းထုတ္မလား၊ မထုတ္ဘူးလား။ မင္းမေမာင္းရင္ ငါမင္းတုိ႕ ၂ ေယာက္လံုးကုိ ဓားနဲ႕ ခုတ္မယ္။ စသျဖင့္ ႀကိမ္းေမာင္းျခင္း မျပဳႏုိင္ပါဘူး။ ေၾသာ္ ... ေလာရွည္တုိ႕ လင္မယား ႀကိဳက္ရွာတာပဲေလ ဆုိၿပီး ဥပကၡာ ျပဳႏုိင္ရမယ္။

ထုိ႕နည္းတူ ေလာရွည္တုိ႕ လင္မယားကလဲ ေၾသာ္ ... ကုိေပါတုိ႕ ဇနီးေမာင္ႏွံက် မႀကိဳက္ဘူးေပါ့ေလ ဆုိၿပီး လ်စ္လ်ဴရႈႏုိင္ရမယ္။ အတင္းအက်ပ္ .. ကုိေပါကလဲ ဒါကမွ ေခတ္မီတာ။ မုိက္တယ္ စမ္းဗ်ာ။ မစမ္းရင္ေတာ့ ေခ်ာင္းအရုိက္ပဲ ဆုိၿပီး အတင္း သြားမလုပ္တာ။

နားလည္ႏုိင္ပါေစ။

(ဥပမာမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။)

မိတ္ေဆြ…. စကၤာပူႏုိင္ငံသား ခံယူဖုိ႔ စိတ္ကူးေနသလား။ ဒီစာကုိ အရင္ဖတ္ၾကည့္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါရေစ။



စကၤာပူႏုိင္ငံေရး တေစ့တေစာင္း သိေကာင္းစရာ...
Websites
Blogs