“ေခါင္က မလုံတဲ့အခါ”

Share |
က်ေနာ္လည္း အခုတေလာ စာအုပ္တခ်ဳိ႕ကုိ သဲႀကီးမဲႀကီးဖတ္ေနမိေတာ့ ဘေလာ့ဖက္ကုိ ေျခဦးမလွည့္ျဖစ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ဘေလာ့ဂ္ေလာကမွာ သူခုိးဖမ္းပြဲႀကီးျဖစ္သြားတာကုိ မသိလုိက္ဘူး။ ေနာက္မွ ပန္ဒုိရာတုိ႔၊ ေမာင္ရင္တုိ႕ ဘေလာ့ဂ္ေတြမွာ အဲသည္အေၾကာင္းေရးျပေတာ့မွ သက္ဆုိင္ရာ ဘေလာ့ဂ္ေတြမွာ သြားဖတ္ၿပီး “ေၾသာ္…ဒီလုိႀကီးပါလား” လုိ႔ သေဘာေပါက္သြားတာ။

အင္း….. ခုိးလည္း ခုိးေသးတယ္။ ရွက္လည္းရွက္ဘူးဆုိေတာ့ ဘာေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။

သိပၸံေမာင္၀ ေလနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ “ေလာကႀကီး ပ်က္စီးေလၿပီတကား” ေပါ႔ေလ။

က်ေနာ္တုိ႔ငယ္ငယ္ကေတာ့ ေရႊေသြးေတြ၊ ေတဇေတြ ဖတ္တဲ့အရြယ္ကစလုိ႔ ဖတ္သမွ်စာေတြထဲမွာ ခုိးတာ ၀ွက္တာ မေကာင္းဘူးဆုိတဲ့အေၾကာင္းကုိ ပုံတုိပတ္စေတြနဲ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖုံဖုံ ဖတ္ခဲ့ရတာကုိ မွတ္မိတယ္။

ေဟာ… ေနာက္ပုိင္း၀တၳဳဖတ္တဲ့အရြယ္ေရာက္လာျပန္ေတာ့ အဲသည္ေခတ္က ၀တၳဳေတြဟာ ေခတ္ကုိ ျပဳျပင္လုိစိတ္ရွိတာကုိ ေတြ႕ရတယ္။

ဥပမာ…မစႏၵာရဲ႕ “တိမ္ဖုံးပါလုိ႔ လမသာ” ၀တၳဳဆုိပါစုိ႔။ (အဲသည္၀တၳဳကုိ ႐ုပ္ရွင္အေနနဲ႔ ျပန္႐ုိ္က္ေတာ့ “ပန္းသီတဲ့ႀကိဳး” ဆုိၿပီး အင္မတန္ နာမည္ႀကီးတဲ့ ကားေကာင္းတကားျဖစ္လာခဲ့တယ္)။

၀တၳဳထဲမွာ ဇာတ္ေကာင္ ေဆးေက်ာင္းသား “ကုိကုိ”ဟာ သူ႕ရဲ႕ ဆင္းရဲတဲ့ဘ၀ကုိ အင္မတန္ရွက္တယ္။ သိမ္ငယ္ေနတယ္။ သူ႕အတန္းထဲက အတန္းေဖာ္ေတြက သူတုိ႔အေဖဟာ ဘယ္ဌာနက ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးဘယ္သူ၊ အရာရွိႀကီး ဦးဘယ္၀ါ စသျဖင့္ ေျပာၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ သူက သူ႕အေဖဟာ လက္သမားႀကီး ဦးဖုိးဘ ပါလုိ႔ အမွန္အတုိင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပရမွာကုိ ရွက္ရြံ႕ေနတယ္။ အဲသည္ေနရာမွာ စာေရးဆရာ မစႏၵာက ေရးထားတာေလးကုိ တခ်က္ဖတ္ၾကည့္ပါ။

ျပည္သူ၏ေငြကုိ အလြဲသုံးစားျပဳကာ လာဘ္စားေသာ အခ်ဳိ႕ဖခင္မ်ားအတြက္ သူတုိ႔၏ သားသမီးမ်ားက ၿပဳံးေပ်ာ္ဂုဏ္ယူေနခ်ိန္၀ယ္၊ သူ တတ္သည့္ပညာႏွင့္ သူသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္စြာ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ေငြရွာေလေသာ ဖခင္အတြက္ ကုိကုိသည္ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဒီမွ် ရွက္ခဲ့ရေလသနည္း။” ….တဲ့။

မစႏၵာသာမက အဲသည္ေခတ္က စာေရးဆရာမမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ မုိးမုိး(အင္းလ်ား)၊ စမ္းစမ္းႏြဲ႕(သာယာ၀တီ) စတဲ့ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ ၀တၳဳေတြမွာ အခုလုိဘဲ ေခတ္ကုိထင္ဟတ္ျပၿပီး စာရိတၱကုိ ျပဳျပင္လုိတဲ့၊ ေခတ္ကုိျပဳျပင္လုိတဲ့ သေဘာေတြ၊ အရိပ္အေယာင္ေတြကုိ ေတြ႕ရဖတ္ရတတ္ပါတယ္။

စာထဲမွာ ေရးျပမွမဟုတ္။ အျပင္မွာလည္း အဲသည္လုိဘဲ မွန္ကန္တဲ့အယူ၀ါဒကုိ ခုိင္ခုိင္မာမာလက္ကုိင္ျပဳၿပီး စီးပြားေရးအေျခအေန ၾကပ္တည္းက်ဥ္းေျမာင္းလွတဲ့ၾကားက ဘယ္သူတရားပ်က္ပ်က္ ကုိယ္တရားမပ်က္ဘဲ ေနခဲ့တဲ့ အစုိးရ၀န္ထမ္းေတြ၊ ျပည္သူျပည္သားေတြကုိ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ အမ်ားစုအျဖစ္ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေတြ႕ခဲ့ရတာဘဲ။

ေနာက္ပုိင္းမွာ က်ေနာ္ ၉ တန္း ၁၀ တန္း ရန္ကုန္ကုိ ေက်ာင္းလာတက္ေတာ့ အံ့ၾသစရာေတြ စေတြ႕လာရတယ္။ ဥပမာ… အတန္းထဲက သူငယ္ခ်င္းေတြက သူငယ္ခ်င္းတေယာက္အေၾကာင္းကုိ ေျပာျပရာမွာ “ဒီေကာင့္အဖုိးႀကီးက အေကာက္ခြန္က အရာရွိေလ၊ အင္မတန္ ေထာတယ္” ဆုိၿပီး အားက်တဲ့ေလသံနဲ႔ ေျပာတာမ်ဳိးေပါ႔။ အေကာက္ခြန္အရာရွိဆုိတဲ့ရာထူးဟာ ေထာဖုိ႔ ဖန္လာသလုိလုိ ေျပာၾကပါတယ္။

ငယ္ငယ္က ကုိယ္ဖတ္ခဲ့ရတဲ့ စာေတြရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈေၾကာင့္လားေတာ့မသိ။ က်ေနာ့္မွာ အဲသည္လုိ လာဘ္စားတဲ့အရာရွိမ်ဳိးကုိ အားက်ဖုိ႔ ေ၀းစြ။ ရြံေတာင္ ရြံမုန္းမိပါေသးတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ နယ္ဘက္မွာ ၀န္ထမ္းအျဖစ္ အမ်ားစု ထိေတြ႕ခဲ့ရတာက ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြပါ။ အဲသည္ေခတ္က ဆရာဆရာမအမ်ားစုဟာ စာရိတၱပုိင္းမွာ စံနမူနာယူေလာက္ေအာင္ ေကာင္းမြန္ၾကသူေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ ပညာေရးေလာကမွာ အခ်ဳိ႕ေသာ ၿမဳိ႕နယ္ပညာေရးမွဴး၊ တုိင္းပညာေရးမွဴးေတြကေတာ့ အက်င့္ပ်က္ လာဘ္စားတဲ့ေနရာမွာ နာမည္ႀကီးေနပါၿပီ။ ဥပမာ….ပုိက္ဆံနဲ႔ လာဘ္ထုိးႏုိင္သူေတြကုိ သူတုိ႔ အိမ္နဲ႔ နီးတဲ့ ေက်ာင္းေတြမွာ ေနရာခ်ေပးတာမ်ဳိး၊ မေပးႏုိင္သူေတြကုိ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားကုိ ပုိ႔ပစ္တာမ်ဳိးေတြ ေပါ႔။

က်ေနာ့္အစ္မေတြဆုိရင္ အင္မတန္ ေ၀းလံတဲ့ ေခ်ာင္က်ဳိေခ်ာင္ၾကားက ရြာကေလးေတြမွာ သြားၿပီး အစုိးရအမႈထမ္းလုပ္ခဲ့ၾကရတာကုိ သတိရမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လည္း က်ေနာ္တုိ႔တေတြဟာ ငယ္ငယ္ကတည္းက လာဘ္စားတဲ့ အစုိးရ၀န္ထမ္းေတြ၊ အရာရွိေတြဆုိရင္ အားမက်တဲ့အျပင္ နာက်ည္းစိတ္၊ ရြံရွာစိတ္ေတာင္ ၀င္မိပါတယ္။

ေနာက္ပုိင္း တကၠသုိလ္တက္တဲ့အရြယ္….နအဖ လက္ထက္ေရာက္လာေတာ့ ျပည္သူ႕ဘ႑ာကုိ ခုိး၀ွက္ရတာကုိ ရွက္စရာလုိ႔ မယူဆသူေတြ တျဖည္းျဖည္းမ်ားလာတယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူအမႈကုိ ေပၚေပၚထင္ထင္ျပဳလုပ္လာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲသည္ေခတ္မွာကုိပဲ ကုိယ္က်င့္တရားေျဖာင့္မတ္သူေတြကုိ ေတြ႕ေနရဆဲပါ။

စာနယ္ဇင္းေလာကမွာလည္း သူမ်ားေရးတဲ့စာေတြကုိ ကုိယ့္စာလုိလုိ ေျဗာင္ခုိးခ်လာၾကတယ္။ အဲသည္အထဲမွာ နအဖနဲ႔ အင္မတန္ အလြမ္းသင့္ေနတဲ့ အင္တာဗ်ဴးေတြလုပ္ခဲ့တဲ့ မ်က္မွန္ထူထူနဲ႔ စာေရးဆရာတေယာက္ဆုိရင္ အင္မတန္ အပုပ္န႔ံထြက္တယ္။

အဆုိးဆုံးကေတာ့ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အေခါင္အခ်ဳပ္ရာထူးကုိ အတင္းအဓမၼ ရယူထားသူေတြကုိယ္တုိင္က ခုိးေန၀ွက္ေနၾကတယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ “အုပ္ေရွာင္”ေတြ လုပ္ေနၾကတယ္။ တုိင္းျပည္ဘ႑ာေတြကုိ မတရားလက္၀ါးႀကီးအုပ္ၿပီး တာ၀န္ကုိက်ေတာ့ ေရွာင္လႊဲေနၾကတဲ့ “အုပ္ေရွာင္”ေတြေပါ႔။ အရွက္တရား ေခါင္းပါးေနၾကတယ္။ အဲသည္လုိ ေခါင္ကမလုံတဲ့အခါ မုိးကလည္း ယုိေတာ့တာေပါ႔ေလ။ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ ဘေလာ့ဂါလုိဘဲ အုပ္ေရွာင္ေတြနဲ႔ ေဆြမ်ဳိးေတာ္ရတာကုိ ရွက္ရမယ့္အစား ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားေနတဲ့ လြဲမွားတဲ့ အယူ၀ါဒကုိ ကုိင္စြဲသူေတြလည္း မႈိလုိေပါက္လာတယ္။

ဒီပုံအတုိင္းဆက္သြားေနရင္ လူမ်ဳိးနဲ႔ခ်ီၿပီး စာရိတၱစံခ်ိန္ဟာ လုံးလုံးက်ဆင္းသြားလိမ့္မယ္။ တမ်ဳိးသားလုံးနဲ႔ခ်ီၿပီး နာမည္ပ်က္ကိန္းရွိတယ္။

ဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံး သူကအစ၊ ငါကအဆုံး အေသးအဖြဲ ကိစၥရပ္ေတြကစလုိ႔ ႀကီးမားတဲ့ကိစၥေတြအထိ မိမိတုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ စာရိတၱစံခ်ိန္ကုိ ၀ုိင္း၀န္းထိန္းသိမ္းၾကဘုိ႔ တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။

(ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေရးသားတဲ့ Letters from Burma စာအုပ္ထဲက ေဆာင္းပါးတခုကေန ယူထားပါတယ္။)

ပူးတဲြဖတ္႐ႈရန္။

9 comments:

peter kyaw said...

ကိုေပါေရ...

အုပ္ေရွာင္ႀကီးကေတာ.မႀကာေသာကာလမွာအုပ္ၿပီး
ေတာ.ေရွာင္သြားဦးမွာပါ။တာ၀န္တင္မဟုတ္ဘူး၊လူကုိယ္
တုိင္ပါေရွာင္လိမ္.မယ္ထင္ပါတယ္။
အေနာက္နုိင္ငံမွာလည္းရွိတတ္ပါတယ္။ပြဲမဆူဆူေအာင္
ဘေလာ.မွာဖြတာေပါ.ဗ်ာ။ဒါမွ hit counter တက္မွာကုိး။
ုိနုို.မုိ.ဆုိေႀကာင္တဲ.ေကာင္ေတြပဲသြားဖတ္မွာေလ။
ေနာင္ဆုိ yellow လုိင္းပါတင္မလားမသိဘူး။

pandora said...

လာဖတ္သြားတယ္

စိုးျမတ္ကလ်ာေပါ....
နာမည္ေလးက ရင္ခုန္ခ်င္စရာ။ တကယ္ေျပာင္းလိုက္ပါလားဟင္။ ဒီအေရးအခင္းႀကီး အၿပီးမွာ ကိုေပါ တစ္ေယာက္ နာမည္တစ္လံုး အဖတ္တင္သည္.. ေပါ့။

kk said...

hi morning!!!
စိုးျမတ္ကလ်ာေပါ....
လာဖတ္သြားပါ၏...

မုန္းစရာ said...

ဗီဇ ဆိုတာ ေဖ်ာက္ရခက္သား.... မိဘမ်ိဳးရုိးကလည္း ဇရွိျပီးသားဆုိေတာ႔ .... မဆန္းလွပါဘူးးးးး

M.Y. said...

ေထာဖုိဖန္လာသလုိလုိ...ဆိုလို ့

ေခတ္ႀကီးကိုက အဲဒိလို ေထာဖို ့ဖန္လာဖို ့ကို မရရေအာင္ဖန္တီးထားခဲ့တာကိုး။ေခါင္းေတာ္ညိမ့္၊စိတ္ေတာ္သိ၊ မ၊ွ ရ ဆိုသလိုေပါ့။

မစႏၵာ ၀တၳဳထဲက အဲဒိ အဖိုးတန္စကားေလးေတြျပန္ေ၀မွ်ေဖာ္ျပေပးတဲ့အတြက္လဲ ေက်းဇူးပဲ။
(ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ပန္းသီတဲ့ႀကိဳးထဲက ကိုကို ေနရာ မွာသရုပ္ေဆာင္တာေနေအာင္ ထင္တယ္။)

ေလာကႀကီးပ်က္စီးေလပီတကား လို ဆိုလာတဲ့ “စိုးျမတ္ကလ်ာသိပၸံကိုေပါ” ရဲ ့အုပ္ေရွာင္ အနက္ ကမွတ္သားစရာပါ။

Ko Paw said...

ပီတာေက်ာ္.... အုပ္ေရွာင္ႀကီးအေနနဲ႔ လူေလာကႀကီးကပါ ေရွာင္ခြာထြက္သြားရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးေပါ႔ခင္ဗ်ာ။

ပန္ဒုိရာ..... နာမည္ေတြမ်ားေနၿပီ။ လီယုိနာဒုိ ဒါကုိေပါ ဆုိတာလည္း ရွိေသးတယ္ဗ်။

ေကေက.... ေမာနင္း။ (အသံတူေအာင္သာ ျပန္ႏႈတ္ဆက္ရတယ္။ အခုက ညေရာက္ေနၿပီ...ဟိ)

မုန္းစရာ..... မိဘမ်ဳိး႐ုိးကအစ ဇရွိတယ္ဆုိရင္လည္း ဆရာေဖရဲ႕ စာထဲကလုိ....ေတြးမိတုိင္းအ႐ုိးနာသည္ အမ်ဳိးပါ ဆဲခ်င္ေပါ႔ေလး....ေပါ႔ဗ်ာ။

ကေမာင္ရင္..... မွန္တာေပါ႔ခင္ဗ်ာ။ ကုိကုိ အျဖစ္ ေနေအာင္။ ခင္ဦး အျဖစ္ ခင္သီတာထြန္း။ ညီညီအျဖစ္ လႊမ္းမုိး။ စုိးပုိင္အျဖစ္ ခင္စုိးပုိင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကတယ္။ အဲဒီကားမွာ ေနေအာင္၊ ခင္သီတာထြန္း၊ ခင္စုိးပုိင္တုိ႔ အကယ္ဒမီရၾကၿပီး လႊမ္းမုိးေလး က်န္ခဲ့တာ စိတ္မေကာင္းစရာ။ သူလည္း အဲသည္ကားမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္တာ အရမ္းေကာင္းတယ္။

s0wha1 said...

၀တၳဳေတာ႔ ဖတ္ဖူးတယ္။ ရုပ္ရွင္ေတာ႔ ၾကည့္ဖူးဘူး။

ဒါနဲ႔ ညီမကေတာ႔ စိတ္ေ၀ဒနာ ေကာင္းတဲ႔သူလို႔ မထင္မိဘူး။ ဒါမွမဟုတ္ ေယာက္်ားလ်ာ တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဟီဟီ... ဦးစံရွား ဖတ္တာမ်ားသြားၿပီ။:D

Ko Paw said...

ဆုိး၀ွပ္..... ဗ်ဳိး...ကုိသိန္းေမာင္ေရ..... အဲသည္ေန႔က ဗီ႐ုိထဲက အဖုိးတန္အ၀တ္အစားေတြကုိ ဘာတခုမွ ယူမသြားပဲ စားပြဲေပၚမွာ အလြယ္ေတြ႕တဲ့ စပါဂက္တီကုိပဲ ခုိးစားသြားပုံေထာက္ရင္ အဲသည္သူခုိးဟာ အီတလီစာအလြန္အမင္းႀကဳိက္သူ သေဘၤာသားေဟာင္းတေယာက္ပဲ ျဖစ္ရမယ္။

s0wha1 said...

ကိုေပါေရ... မိန္းမစိတ္ေပါက္ေနတဲ႔ ေယာက္်ားဆိုေတာ႔ မိန္းမလ်ာလို႔ ေရးရမွာေနာ္... မွားသြားလို႔ ျပန္လာျပင္တာ။ ကိုေပါကြန္မန္႔ျမင္ေတာ႔ ဟီဟီပဲ ထပ္ရယ္ျပေတာ႔မယ္။ :P

မိတ္ေဆြ…. စကၤာပူႏုိင္ငံသား ခံယူဖုိ႔ စိတ္ကူးေနသလား။ ဒီစာကုိ အရင္ဖတ္ၾကည့္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါရေစ။



စကၤာပူႏုိင္ငံေရး တေစ့တေစာင္း သိေကာင္းစရာ...
Websites
Blogs