“ျပန္ၾကားေပးရန္ ျမန္မာ့အသံ
ပညာေပးရန္ ျမန္မာ့အသံ
ေဖ်ာ္ေျဖမႈေပးရန္ ျမန္မာ့အသံ…ျမန္မာ့အသံ
ပညာေပးရန္ ျမန္မာ့အသံ
ေဖ်ာ္ေျဖမႈေပးရန္ ျမန္မာ့အသံ…ျမန္မာ့အသံ
ျပည္သူ႕အတြက္ ျမန္မာ့အသံ… ျမန္မာ့အသံ………….”
အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္က ေရဒီယုိနားေထာင္ရင္ က႑တခုကေန ေနာက္တခုကုိ ကူးေျပာင္းတဲ့အခါ ၾကားရေလ့ရွိတဲ့ သံၿပဳိင္ေတးတျဖစ္လဲ ျမန္မာ့အသံရဲ႕ လက္စြဲေဆာင္ပုဒ္ပါ။
ျမန္မာ့အသံရဲ႕ လက္စြဲေဆာင္ပုဒ္ကေတာ့ ေကာင္းပါရဲ႕။ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက က်ေနာ္လူမွန္းသိတတ္ကတည္း အခ်ိန္ကစလုိ႔ ယခုထက္တုိင္ ျမန္မာ့အသံဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အာဏာရွင္အစုိးရေတြရဲ႕ လက္ကုိင္တုတ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး “ျပည္သူ႕အတြက္ ျမန္မာ့အသံ” ဘ၀ကုိ လုံးလုံးလ်ားလ်ား မေရာက္ခဲ့ျခင္းပါ။
ဒါေပမယ့္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈကုိေတာ့ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေပးစြမ္းခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိရပါမယ္။
သီခ်င္းႀကီးက႑၊ ေခတ္ေဟာင္းေတးက႑၊ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေတး က႑၊ ေခတ္ေပၚေတးက႑၊ ႐ုပ္ရွင္သီခ်င္းက႑၊ သူ႕လက္သံက႑ စသျဖင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္က ေတးဂီတမ်ဳိးစုံကုိ တုိင္းျပည္နဲ႔ အ၀ွမ္းလူထုထဲကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ တင္ဆက္ေပးႏုိင္ခဲ့တယ္။
ေမရွင္၊ ျပည္လွေဖ၊ ဥၾသဘေသာင္တုိ႔ကစလုိ႔ ၀င္းဦး၊မာမာေအး၊ တင္တင္ျမ၊ ကိုသန္းလႈိင္၊ ကုိတင္လႈိင္တုိ႔အလယ္ မီမိ၀င္းေဖတုိ႔ ေဟမာေန၀င္းတုိ႔ေခတ္အထိ အဆုိေတာ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာရဲ႕ သီခ်င္းေတြကုိ ေက်းလက္ေတာရြာကလူေတြပါ နားေထာင္ႏုိင္ဘုိ႔အထိ စြမ္းေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာ့အသံမွာ ထုတ္လႊင့္တဲ့ ဇာတ္လမ္းပမာေတြထဲက တခ်ဳိ႕တေလကေတာ့ အစုိးရရဲ႕ ၀ါဒျဖန္႔ ေပၚလစီေတြကေန ကင္းလြတ္ေနၿပီး လူထုရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲမွာ စြဲၿမဲက်န္ရစ္ေနခဲ့တာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ ဥပမာဆုိရင္ ဆရာေသာ္တာေဆြ ဒန္႔သလြန္သီးေရာင္းတဲ့ ၀တၳဳေလးကုိ အသံသြင္းဇာတ္လမ္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲတင္ဆက္ထားတဲ့ “လူ႕မေနာ” ဆုိတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးေလးေပါ႔၊ အမ်ားစုကေတာ့ ၀ါဒျဖန္႔စကားလုံးေတြ ညႇပ္ထည့္ထားတတ္လြန္းလုိ႔ တခါတေလ က်ေနာ္တုိ႔ မိတ္ေဆြေတြအခ်င္းခ်င္း စကားေျပာရာမွာေတာင္ တစုံတေယာက္က မယုံၾကည္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မြန္ျမတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ စကား၀ုိင္းမွာ လာေျပာေနရင္ က်န္သူေတြက “ဇာတ္လမ္းပမာေတြ လာလုပ္မေနစမ္းပါနဲ႔ကြာ….” လုိ႔ ေျပာယူခဲ့ရပါတယ္။
က်ေနာ့္တသက္မွာ ေရဒီယုိနားေထာင္ခဲ့ရသမွ် က်ေနာ္ႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ က႑ေတြက နံနက္ခ်ိန္ခါေတးသံသာ က႑၊ သူ႕လက္သံက႑၊ ေခတ္ေဟာင္းေတးက႑၊ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေတးက႑၊ ေသာတရွင္လုိရာက႑၊ ႐ုပ္ရွင္ေတးက႑ေတြကုိ သေဘာက်ခဲ့ပါတယ္။
အဲ…. အမုန္းဆုံးက႑ကေတာ့ နအဖ လက္ထက္မွာ တင္ဆက္ေလ့ရွိတဲ့ တပ္မေတာ္က႑ေဆြးေႏြးခန္းအစီအစဥ္က သာဓုနဲ႔ အာယု ေဆြးေႏြးခန္းအစီအစဥ္ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္မရွိတဲ့ ဖားႏွစ္ေကာင္ တလွည့္စီေအာ္ေနတာကုိ နားေထာင္ရသလုိပါဘဲ။ ႏွစ္ေယာက္သား ဘယ္သူက ဘာဘဲေျပာလုိက္ေျပာလုိက္၊ က်န္တေယာက္က “ဟုတ္တာေပါ႔ ကုိသာဓုရာ”၊ “မွန္ပါေပတယ္၊ ကုိအာယုရယ္” စသျဖင့္ အျပန္အလွန္ေထာက္ခံေနၾကတဲ့ ေဆြးေႏြးခန္းေပါ႔။ တပ္မေတာ္ေကာင္းေၾကာင္း၊ က်န္တဲ့ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေရးသမားေတြမေကာင္းေၾကာင္း လႈိင္လႈိင္ႀကီးေျပာရတဲ့ က႑ေပါ႔။
ျမန္မာ့အသံကုိ က်ေနာ္ ၇ တန္းႏွစ္က လူရည္ခၽြန္ေလ့လာေရးခရီးစဥ္အျဖစ္ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ရဘူးပါတယ္။ ဓါတ္ျပားေတြကုိ ဘယ္လုိသိမ္းဆည္းပုံ၊ ဓါတ္ျပားခုတ္တဲ့အခန္း၊ အသံဖမ္းတဲ့ စတူဒီယုိ စတာေတြအျပင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား႐ုိက္ကူးတဲ့ စတူဒီယုိ စတာေတြကုိ ေလ့လာခဲ့ရပါတယ္။
ျမန္မာ့အသံဟာ တခ်ိန္က လူထုအသဲစြဲ အႏုပညာရွင္ေတြကုိ ျပည္သူနဲ႔ ထိစပ္ေပးရာ တခုတည္းေသာ မီဒီယာအျဖစ္ တည္ရွိခဲ့ပါတယ္။
ဒီေန႕မနက္ ကုိမုိးသီးဘေလာ့ဂ္မွာ ျပည္လမ္းေပၚက ျမန္မာ့အသံအေဆာက္အဦးႀကီးကုိ ေလလံပစ္ေရာင္းခ်ဘုိ႔ စာကပ္ထားတဲ့ သတင္းကုိ ဖတ္လုိက္ရတယ္။
သခၤ်ဳိင္းကအစ၊ စာၾကည့္တုိက္အလယ္၊ အမ်ဳိးသားအသံလႊင့္႐ုံအဆုံး ဘာမွမက်န္ေအာင္ ေရာင္းစားပစ္တဲ့ ျမန္မာစစ္အစုိးရရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ထိန္းသိမ္းတတ္ပုံကုိေတာ့ အံ့ၾသလုိ႔ မကုန္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။
အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္က ေရဒီယုိနားေထာင္ရင္ က႑တခုကေန ေနာက္တခုကုိ ကူးေျပာင္းတဲ့အခါ ၾကားရေလ့ရွိတဲ့ သံၿပဳိင္ေတးတျဖစ္လဲ ျမန္မာ့အသံရဲ႕ လက္စြဲေဆာင္ပုဒ္ပါ။
ျမန္မာ့အသံရဲ႕ လက္စြဲေဆာင္ပုဒ္ကေတာ့ ေကာင္းပါရဲ႕။ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက က်ေနာ္လူမွန္းသိတတ္ကတည္း အခ်ိန္ကစလုိ႔ ယခုထက္တုိင္ ျမန္မာ့အသံဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အာဏာရွင္အစုိးရေတြရဲ႕ လက္ကုိင္တုတ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး “ျပည္သူ႕အတြက္ ျမန္မာ့အသံ” ဘ၀ကုိ လုံးလုံးလ်ားလ်ား မေရာက္ခဲ့ျခင္းပါ။
ဒါေပမယ့္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈကုိေတာ့ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေပးစြမ္းခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိရပါမယ္။
သီခ်င္းႀကီးက႑၊ ေခတ္ေဟာင္းေတးက႑၊ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေတး က႑၊ ေခတ္ေပၚေတးက႑၊ ႐ုပ္ရွင္သီခ်င္းက႑၊ သူ႕လက္သံက႑ စသျဖင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္က ေတးဂီတမ်ဳိးစုံကုိ တုိင္းျပည္နဲ႔ အ၀ွမ္းလူထုထဲကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ တင္ဆက္ေပးႏုိင္ခဲ့တယ္။
ေမရွင္၊ ျပည္လွေဖ၊ ဥၾသဘေသာင္တုိ႔ကစလုိ႔ ၀င္းဦး၊မာမာေအး၊ တင္တင္ျမ၊ ကိုသန္းလႈိင္၊ ကုိတင္လႈိင္တုိ႔အလယ္ မီမိ၀င္းေဖတုိ႔ ေဟမာေန၀င္းတုိ႔ေခတ္အထိ အဆုိေတာ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာရဲ႕ သီခ်င္းေတြကုိ ေက်းလက္ေတာရြာကလူေတြပါ နားေထာင္ႏုိင္ဘုိ႔အထိ စြမ္းေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာ့အသံမွာ ထုတ္လႊင့္တဲ့ ဇာတ္လမ္းပမာေတြထဲက တခ်ဳိ႕တေလကေတာ့ အစုိးရရဲ႕ ၀ါဒျဖန္႔ ေပၚလစီေတြကေန ကင္းလြတ္ေနၿပီး လူထုရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲမွာ စြဲၿမဲက်န္ရစ္ေနခဲ့တာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ ဥပမာဆုိရင္ ဆရာေသာ္တာေဆြ ဒန္႔သလြန္သီးေရာင္းတဲ့ ၀တၳဳေလးကုိ အသံသြင္းဇာတ္လမ္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲတင္ဆက္ထားတဲ့ “လူ႕မေနာ” ဆုိတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးေလးေပါ႔၊ အမ်ားစုကေတာ့ ၀ါဒျဖန္႔စကားလုံးေတြ ညႇပ္ထည့္ထားတတ္လြန္းလုိ႔ တခါတေလ က်ေနာ္တုိ႔ မိတ္ေဆြေတြအခ်င္းခ်င္း စကားေျပာရာမွာေတာင္ တစုံတေယာက္က မယုံၾကည္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မြန္ျမတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ စကား၀ုိင္းမွာ လာေျပာေနရင္ က်န္သူေတြက “ဇာတ္လမ္းပမာေတြ လာလုပ္မေနစမ္းပါနဲ႔ကြာ….” လုိ႔ ေျပာယူခဲ့ရပါတယ္။
က်ေနာ့္တသက္မွာ ေရဒီယုိနားေထာင္ခဲ့ရသမွ် က်ေနာ္ႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ က႑ေတြက နံနက္ခ်ိန္ခါေတးသံသာ က႑၊ သူ႕လက္သံက႑၊ ေခတ္ေဟာင္းေတးက႑၊ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေတးက႑၊ ေသာတရွင္လုိရာက႑၊ ႐ုပ္ရွင္ေတးက႑ေတြကုိ သေဘာက်ခဲ့ပါတယ္။
အဲ…. အမုန္းဆုံးက႑ကေတာ့ နအဖ လက္ထက္မွာ တင္ဆက္ေလ့ရွိတဲ့ တပ္မေတာ္က႑ေဆြးေႏြးခန္းအစီအစဥ္က သာဓုနဲ႔ အာယု ေဆြးေႏြးခန္းအစီအစဥ္ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္မရွိတဲ့ ဖားႏွစ္ေကာင္ တလွည့္စီေအာ္ေနတာကုိ နားေထာင္ရသလုိပါဘဲ။ ႏွစ္ေယာက္သား ဘယ္သူက ဘာဘဲေျပာလုိက္ေျပာလုိက္၊ က်န္တေယာက္က “ဟုတ္တာေပါ႔ ကုိသာဓုရာ”၊ “မွန္ပါေပတယ္၊ ကုိအာယုရယ္” စသျဖင့္ အျပန္အလွန္ေထာက္ခံေနၾကတဲ့ ေဆြးေႏြးခန္းေပါ႔။ တပ္မေတာ္ေကာင္းေၾကာင္း၊ က်န္တဲ့ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေရးသမားေတြမေကာင္းေၾကာင္း လႈိင္လႈိင္ႀကီးေျပာရတဲ့ က႑ေပါ႔။
ျမန္မာ့အသံကုိ က်ေနာ္ ၇ တန္းႏွစ္က လူရည္ခၽြန္ေလ့လာေရးခရီးစဥ္အျဖစ္ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ရဘူးပါတယ္။ ဓါတ္ျပားေတြကုိ ဘယ္လုိသိမ္းဆည္းပုံ၊ ဓါတ္ျပားခုတ္တဲ့အခန္း၊ အသံဖမ္းတဲ့ စတူဒီယုိ စတာေတြအျပင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား႐ုိက္ကူးတဲ့ စတူဒီယုိ စတာေတြကုိ ေလ့လာခဲ့ရပါတယ္။
ျမန္မာ့အသံဟာ တခ်ိန္က လူထုအသဲစြဲ အႏုပညာရွင္ေတြကုိ ျပည္သူနဲ႔ ထိစပ္ေပးရာ တခုတည္းေသာ မီဒီယာအျဖစ္ တည္ရွိခဲ့ပါတယ္။
ဒီေန႕မနက္ ကုိမုိးသီးဘေလာ့ဂ္မွာ ျပည္လမ္းေပၚက ျမန္မာ့အသံအေဆာက္အဦးႀကီးကုိ ေလလံပစ္ေရာင္းခ်ဘုိ႔ စာကပ္ထားတဲ့ သတင္းကုိ ဖတ္လုိက္ရတယ္။
သခၤ်ဳိင္းကအစ၊ စာၾကည့္တုိက္အလယ္၊ အမ်ဳိးသားအသံလႊင့္႐ုံအဆုံး ဘာမွမက်န္ေအာင္ ေရာင္းစားပစ္တဲ့ ျမန္မာစစ္အစုိးရရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ထိန္းသိမ္းတတ္ပုံကုိေတာ့ အံ့ၾသလုိ႔ မကုန္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။
5 comments:
ကိုေပါေရ .. ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ပင္မ) ႀကီးကိုလည္း စကၤာပူက ေပၚလီေက်ာင္းတခုကို အငွားခ်မလိုလို သတင္းထြက္ေနတာ ၾကာေပါ့။
ဘာက်န္ေသးလဲ စဥ္းစားစမ္း.. .. ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးက်န္ေသးတယ္.........
ဘုရား..ဘုရား... ေလလံမတင္ပါေစနဲ႕..........
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ အာဇာနည္ႀကီးေတြ လုပ္ႀကံခံခဲ့ရတဲ့ ၀န္းႀကီးမ်ားရုံးလည္း ပါေသးတယ္ေနာ္..
က်န္ေသးတယ္ ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္.....
မီးမီးေႀကာက္ေႀကာက္ ..... :P
အင္းစိန္၈်ီတီအိုင္ကစစ္ေၿကာေ၇းစခန္းျဖစ္.အာအိုင္တီကေတာ၇ိုင္းၿကီးျဖစ္.တကက္သိုလ္ေဟာင္းေတြေလလံပစ္.ထင္းအစိတ္စိတ္ခြဲတစစီကြဲ.ၿကာရင္ျမန္မာျပည္ေတာင္ေျမပံုထဲကေပ်ာက္.တရုပ္ျပည္ေ၇ာက္မယ္.
Post a Comment