ကေလးသူငယ္ေတြကုိ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ မေတာ္မတရားျပဳက်င့္တယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥကုိ အသက္နည္းနည္းႀကီးလာေတာ့ စ ၿပီး ၾကားဖူးတယ္။ ေနာက္ ႏုိင္ငံျခားထြက္လာေတာ့ ဒီအေၾကာင္းေတြ ထပ္ကာတလဲလဲ ဆုိသလုိ ၾကားဖူးလာတယ္။ ကမၻာေက်ာ္ အမႈအခင္းေတြအေၾကာင္း၊ ဘာသာေရးနယ္ပယ္က ယုံၾကည္ကုိးစားအပ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိယ္တုိင္က ကေလးေတြအေပၚမွာ ရာစုႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး မေတာ္မတရားလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ အခုအခါ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရတဲ့ အေၾကာင္း၊ နယ္စပ္က ကေလးသူငယ္ျပည့္တန္ဆာျပႆနာေတြ အေၾကာင္း စသျဖင့္ မၾကာမၾကာ ၾကားရ၊ ဖတ္ရပါတယ္။
ဒါေတြျမင္ရ ၾကားရေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာေရာ ဒီလုိကိစၥမ်ဳိးေတြ မရွိႏုိင္ဘူးလားလုိ႔ ေတြးေတာၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ ရွိေကာင္းရွိေနႏုိင္တယ္လုိ႔ သုံးသပ္မိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးက လိင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ကိစၥေတြမွာ အရွက္အေၾကာက္ႀကီးေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးမႈမရွိတာ၊ ဒီလုိကိစၥေတြမွာ ပညာေပး အလုံအေလာက္မရွိတာ၊ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္မရွိတာ စတဲ့အေျခအေနေတြေၾကာင့္သာ ဒီကိစၥမ်ဳိးေတြ ဟုိးေလးတေၾကာ္ ျဖစ္မလာတာလုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။
ျမန္မာ့ထုံးစံမွာ သမီးမိန္းကေလးေတြကိုသာ မ်က္စိေအာက္က အေပ်ာက္မခံဘဲ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကတတ္ေပမယ့္ သားေယာက္်ားေလးေတြကုိေတာ့ သူစိမ္းေယာက္်ားေတြနဲ႔လည္း လက္လြတ္စပါယ္ ပစ္ထားတတ္ၾကပါတယ္။ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ ကုိယ့္သားငယ္ကုိ အရြယ္ေရာက္ၿပီး သူေတြနဲ႔ စိတ္ခ်လက္ခ် ေပးအိပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိကိစၥမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေနႏုိင္တယ္လုိ႔ ဘယ္သူမွ စုိးစဥ္းမွ် မေတြးမိၾကပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ႏုိင္ငံျခားကုိ ထြက္လာတဲ့အထိေတာင္ မေတြးမိေသးပါဘူး။
ေတာရြာေတြမွာဆုိ သားေယာက္်ားကေလးေတြကုိ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ အျဖစ္နဲ႔ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား အပ္ႏွံထားၾကတဲ့ ထုံးစံရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ငယ္ငယ္က ရြာမွာ အတန္းေက်ာင္းတက္တဲ့ အတန္းေက်ာင္းသားနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ရွိပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြဟာ လူေပါင္းစုံ ဝင္ထြက္သြားလာေနၾကတဲ့ ေနရာမ်ဳိးဆုိေတာ့ ကေလးသူငယ္ေတြကုိ မေတာ္မတရားလုပ္တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးေတြ အဲသည္လို ေနရာဌာနေတြမွာ ျဖစ္ပြားေကာင္း ျဖစ္ပြားေနႏုိင္ပါတယ္။ မေတာ္မတရား လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြဟာ ကပၸိယအေနနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားႀကီးအေနနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ တည္းခုိတဲ့ ဧည့္သည္အေနနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ သကၤန္းဝတ္အေနနဲ႔ျဖစ္ေစ ပုံသ႑ာန္မ်ဳိးစုံနဲ႔ ႐ုပ္ဖ်က္ပုန္းခုိေနႏုိင္ၿပီး လူမမည္ ေက်ာင္းသားကေလးေတြအေပၚမွာ လူမသိသူမသိ အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး က်ဴးလြန္ေနတာမ်ဳိးေတြ ရွိေနႏုိင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ငယ္ငယ္ ကုိရင္ဝတ္တုန္းက ရြာထဲက ကာလသားအခ်ဳိ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ ညဖက္ေတြမွာ တခါတရံ ေပါက္ခ်လာတတ္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ၊ ကုိရင္ေတြေရွ႕မွာ ေပါက္တတ္ကရေတြ ေျပာၾက၊ လုပ္ၾကတာေတြ ႀကဳံဖူးပါတယ္။
ေနာက္တခုက ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔။
အခုတေလာ အြန္လုိင္းေပၚကေနတဆင့္ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ ဘုန္းႀကီးတပါးနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ရဲ႕ အေၾကာင္းကေန ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးဆုိတုိင္း၊ သကၤန္းဝတ္ဆုိတုိင္းလည္း မယုံၾကည္ရပါဘူး။ အက်င့္သီလ စင္ၾကယ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ ရွိသလုိ အက်င့္မစင္ၾကယ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ဦးဇင္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒကာမေတြနဲ႔ ဇာတ္လမ္း႐ႈပ္ေနတဲ့ ဦးဇင္းေတြကလည္း အမ်ားသား။ ငယ္ငယ္တုန္းက အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လုိ႔ ဦးဇင္းတပါး အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ဆီကုိ ေရးလုိက္တဲ့ ရည္းစားစာတေစာင္ကုိ ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဘြဲ႕အမည္က အာနႏၵာတဲ့။ စာထဲမွာေတာ့ သူ႕ကုိယ္သူ “ကုိကုိနန္” လုိ႔ သုံးတယ္။ ဒီစာဖတ္ရေတာ့ တခ်ဳိ႕ဦးဇင္းေတြ ေတာ္ေတာ္႐ႈပ္ပါလားဆုိတဲ့ အသိေတာ့ ရခဲ့ပါတယ္။ တခါ ဘေလာ့ဂါ “နဗန” ရဲ႕ ပုိ႔စ္တခုထဲမွာ Porn ၾကည့္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြအေၾကာင္း ကုိယ္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္ကုိ ေရးသားထားတာ ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
ခက္တာက ျမန္မာျပည္မွာ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ဦးဇင္းေတြဆုိရင္ အင္မတန္ ၾသဇာရွိၾကပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးဆုိရင္ ဒကာ ဒကာမေတြကေရာ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားကပါ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေနေအာင္ ေၾကာက္ၾကရပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္မဟတ္ လုပ္ေနတာကုိ (ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား)ကေလးက သူ႕မိဘထံ ျပန္ေျပာခြင့္ရတယ္ဆုိရင္ေတာင္ ေျပာဝံ့ရွာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေျပာတယ္ဆုိဦးေတာ့ မိဘက ဘုန္းႀကီးရဲ႕ အရွိန္အဝါကုိ ေၾကာက္ေတာ့ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ေနႏုိင္ပါေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားကေလးေတြဟာ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ မေတာ္မတရားအလုပ္ခံရဖုိ႔ အေျခအေနမွာ ေကာင္းေကာင္းႀကီး က်ေရာက္ေနပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ထူးဆန္းတာက ဒီကိစၥကုိ ဘယ္သူမွ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ ဂ႐ုတစုိက္ ေရးသားေဖာ္ထုတ္ၾကတာမ်ဳိး မေတြ႕ဖူးေသးဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ကေလးစစ္သားေတြအေၾကာင္း၊ ကေလးလုပ္သားေတြအေၾကာင္းသာ ေဇာင္းေပး ေရးသားထုတ္ေဖာ္ေနၾကေပမယ့္ ကေလးသူငယ္ေတြကုိ လိင္အားျဖင့္ မေတာ္မတရားျပဳက်င့္ခံရတဲ့ ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္သူမွ အာ႐ုံမစုိက္ၾကေသးတာကုိ သတိျပဳမိပါတယ္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အၿငဳိျငင္ခံရမွာကို စုိးရိမ္လုိ႔ လက္ေရွာင္ေနၾကတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ဒီလုိ ကေလးသူငယ္ေတြအေပၚ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လက္ရွိ နအဖစစ္အစုိးရကုိေတာ့ အားကုိးႏုိင္ဖြယ္ မရွိပါဘူး။ သက္ဆုိင္ရာ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာပဲ ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္း ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဒီလုိအျဖစ္ေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္ၾကဖုိ႔၊ တားဆီးၾကဖုိ႔၊ ပညာေပးၾကဖုိ႔၊ ၾသဇာတိကၠမ ရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ကမကထ ျပဳၿပီး ဒီလုိကိစၥေတြ မျဖစ္ပြားေအာင္ ကာကြယ္တားဆီးဖုိ႔ နည္းလမ္းမ်ားကို ရွာႀကံစဥ္းစားၾကဖုိ႔ အႀကံျပဳလုိက္ရပါတယ္။
ဒါေတြျမင္ရ ၾကားရေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာေရာ ဒီလုိကိစၥမ်ဳိးေတြ မရွိႏုိင္ဘူးလားလုိ႔ ေတြးေတာၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ ရွိေကာင္းရွိေနႏုိင္တယ္လုိ႔ သုံးသပ္မိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးက လိင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ကိစၥေတြမွာ အရွက္အေၾကာက္ႀကီးေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးမႈမရွိတာ၊ ဒီလုိကိစၥေတြမွာ ပညာေပး အလုံအေလာက္မရွိတာ၊ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္မရွိတာ စတဲ့အေျခအေနေတြေၾကာင့္သာ ဒီကိစၥမ်ဳိးေတြ ဟုိးေလးတေၾကာ္ ျဖစ္မလာတာလုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။
ျမန္မာ့ထုံးစံမွာ သမီးမိန္းကေလးေတြကိုသာ မ်က္စိေအာက္က အေပ်ာက္မခံဘဲ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကတတ္ေပမယ့္ သားေယာက္်ားေလးေတြကုိေတာ့ သူစိမ္းေယာက္်ားေတြနဲ႔လည္း လက္လြတ္စပါယ္ ပစ္ထားတတ္ၾကပါတယ္။ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ ကုိယ့္သားငယ္ကုိ အရြယ္ေရာက္ၿပီး သူေတြနဲ႔ စိတ္ခ်လက္ခ် ေပးအိပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိကိစၥမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေနႏုိင္တယ္လုိ႔ ဘယ္သူမွ စုိးစဥ္းမွ် မေတြးမိၾကပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ႏုိင္ငံျခားကုိ ထြက္လာတဲ့အထိေတာင္ မေတြးမိေသးပါဘူး။
ေတာရြာေတြမွာဆုိ သားေယာက္်ားကေလးေတြကုိ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ အျဖစ္နဲ႔ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား အပ္ႏွံထားၾကတဲ့ ထုံးစံရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ငယ္ငယ္က ရြာမွာ အတန္းေက်ာင္းတက္တဲ့ အတန္းေက်ာင္းသားနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ရွိပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြဟာ လူေပါင္းစုံ ဝင္ထြက္သြားလာေနၾကတဲ့ ေနရာမ်ဳိးဆုိေတာ့ ကေလးသူငယ္ေတြကုိ မေတာ္မတရားလုပ္တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးေတြ အဲသည္လို ေနရာဌာနေတြမွာ ျဖစ္ပြားေကာင္း ျဖစ္ပြားေနႏုိင္ပါတယ္။ မေတာ္မတရား လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြဟာ ကပၸိယအေနနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားႀကီးအေနနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ တည္းခုိတဲ့ ဧည့္သည္အေနနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ သကၤန္းဝတ္အေနနဲ႔ျဖစ္ေစ ပုံသ႑ာန္မ်ဳိးစုံနဲ႔ ႐ုပ္ဖ်က္ပုန္းခုိေနႏုိင္ၿပီး လူမမည္ ေက်ာင္းသားကေလးေတြအေပၚမွာ လူမသိသူမသိ အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး က်ဴးလြန္ေနတာမ်ဳိးေတြ ရွိေနႏုိင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ငယ္ငယ္ ကုိရင္ဝတ္တုန္းက ရြာထဲက ကာလသားအခ်ဳိ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ ညဖက္ေတြမွာ တခါတရံ ေပါက္ခ်လာတတ္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ၊ ကုိရင္ေတြေရွ႕မွာ ေပါက္တတ္ကရေတြ ေျပာၾက၊ လုပ္ၾကတာေတြ ႀကဳံဖူးပါတယ္။
ေနာက္တခုက ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔။
အခုတေလာ အြန္လုိင္းေပၚကေနတဆင့္ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ ဘုန္းႀကီးတပါးနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ရဲ႕ အေၾကာင္းကေန ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးဆုိတုိင္း၊ သကၤန္းဝတ္ဆုိတုိင္းလည္း မယုံၾကည္ရပါဘူး။ အက်င့္သီလ စင္ၾကယ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ ရွိသလုိ အက်င့္မစင္ၾကယ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ဦးဇင္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒကာမေတြနဲ႔ ဇာတ္လမ္း႐ႈပ္ေနတဲ့ ဦးဇင္းေတြကလည္း အမ်ားသား။ ငယ္ငယ္တုန္းက အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လုိ႔ ဦးဇင္းတပါး အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ဆီကုိ ေရးလုိက္တဲ့ ရည္းစားစာတေစာင္ကုိ ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဘြဲ႕အမည္က အာနႏၵာတဲ့။ စာထဲမွာေတာ့ သူ႕ကုိယ္သူ “ကုိကုိနန္” လုိ႔ သုံးတယ္။ ဒီစာဖတ္ရေတာ့ တခ်ဳိ႕ဦးဇင္းေတြ ေတာ္ေတာ္႐ႈပ္ပါလားဆုိတဲ့ အသိေတာ့ ရခဲ့ပါတယ္။ တခါ ဘေလာ့ဂါ “နဗန” ရဲ႕ ပုိ႔စ္တခုထဲမွာ Porn ၾကည့္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြအေၾကာင္း ကုိယ္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္ကုိ ေရးသားထားတာ ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
ခက္တာက ျမန္မာျပည္မွာ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ဦးဇင္းေတြဆုိရင္ အင္မတန္ ၾသဇာရွိၾကပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးဆုိရင္ ဒကာ ဒကာမေတြကေရာ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားကပါ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေနေအာင္ ေၾကာက္ၾကရပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္မဟတ္ လုပ္ေနတာကုိ (ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား)ကေလးက သူ႕မိဘထံ ျပန္ေျပာခြင့္ရတယ္ဆုိရင္ေတာင္ ေျပာဝံ့ရွာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေျပာတယ္ဆုိဦးေတာ့ မိဘက ဘုန္းႀကီးရဲ႕ အရွိန္အဝါကုိ ေၾကာက္ေတာ့ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ေနႏုိင္ပါေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားကေလးေတြဟာ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ မေတာ္မတရားအလုပ္ခံရဖုိ႔ အေျခအေနမွာ ေကာင္းေကာင္းႀကီး က်ေရာက္ေနပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ထူးဆန္းတာက ဒီကိစၥကုိ ဘယ္သူမွ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ ဂ႐ုတစုိက္ ေရးသားေဖာ္ထုတ္ၾကတာမ်ဳိး မေတြ႕ဖူးေသးဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ကေလးစစ္သားေတြအေၾကာင္း၊ ကေလးလုပ္သားေတြအေၾကာင္းသာ ေဇာင္းေပး ေရးသားထုတ္ေဖာ္ေနၾကေပမယ့္ ကေလးသူငယ္ေတြကုိ လိင္အားျဖင့္ မေတာ္မတရားျပဳက်င့္ခံရတဲ့ ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္သူမွ အာ႐ုံမစုိက္ၾကေသးတာကုိ သတိျပဳမိပါတယ္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အၿငဳိျငင္ခံရမွာကို စုိးရိမ္လုိ႔ လက္ေရွာင္ေနၾကတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ဒီလုိ ကေလးသူငယ္ေတြအေပၚ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လက္ရွိ နအဖစစ္အစုိးရကုိေတာ့ အားကုိးႏုိင္ဖြယ္ မရွိပါဘူး။ သက္ဆုိင္ရာ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာပဲ ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္း ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဒီလုိအျဖစ္ေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္ၾကဖုိ႔၊ တားဆီးၾကဖုိ႔၊ ပညာေပးၾကဖုိ႔၊ ၾသဇာတိကၠမ ရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ကမကထ ျပဳၿပီး ဒီလုိကိစၥေတြ မျဖစ္ပြားေအာင္ ကာကြယ္တားဆီးဖုိ႔ နည္းလမ္းမ်ားကို ရွာႀကံစဥ္းစားၾကဖုိ႔ အႀကံျပဳလုိက္ရပါတယ္။
31 comments:
ကုိေပါရဲ ့ ႏုိင္ငံေရးနဲ ့ပတ္သတ္အေတြးအေခၚကုိ ေလးစားလုိ ့ရေပမဲ ့ဘာသာေရး ပတ္သတ္တာေရးရင္ ဘာမွမဆင္ျခင္ပဲ လက္လြတ္စပယ္ေရးတတ္ လုိ ့သတိထားမိတယ္။ ဘာေတြလဲ ဆုိတာ သတိထားဖတ္ရင္ သိသာပါတယ္။ ကုိေပါ concern ကုိ ေလးစားမိေပမဲ ့ ေပးခ်င္တဲ ့ message ထက္ ၀ိနည္းမေလးစားတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကုိ ေစာ္ကားရာ ပုိေရာက္တယ္လုိ ့ခံစားရတယ္။
ဘာသာ သာသနာ သန္႔႐ွင္းေရးႀကိဳးပမ္းတာဟာ ေနာင္ဘဝ ေကာင္းဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ဘုရားမွာ ေ႐ႊခ်တာထက္ ပို အက်ိဳးေက်းဇူးျပဳႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္မိပါတယ္။
ကုိေပါက ဘာသာ သာသနာ သန္႔႐ွင္းေရးႀကိဳးပမ္းတာလား childern abuse ကုိ ကာကြယ္ဖုိ ့လုပ္ေနတာလား.. စာေသခ်ာဖတ္ပါ..
အဲဒီထဲမွာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးပါတယ္။
ကုိေပါေရးတာကေတာ့ အမွန္ေတြဗ်ိဳ. ဒီလိုဘာသာေရးနဲ.ပတ္သက္ျပီး မွန္တာကုိ ေရးရဲတဲ့ သတိၱကုိေတာ့ ခ်ီးက်ဴးရမယ္ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ အျပည့္အ၀ေထာက္ခံ ပါတယ္
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာမွာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ သိရီလကၤာဗုဒၶဘာသာတုိ.ပဲ ယခုတုိင္ ကမာၻက အသိမွတ္ျပဳနိုင္တဲ့အထိ ထင္ထင္ရွားရွားရွိေနတာပါ
သာသနာအဓြန္.ရွည္ဖုိ. သာသနာျပဳေနတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားနဲ. ကုိးကြယ္တဲ့ျပည္သူမ်ားမွာ တာ၀န္ရွိေနတယ္လုိ.ျမင္မိပါတယ္
၀ိနည္းနဲ.အညီ သတင္းသံုးေနတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြရွိေနသလုိ သာသာနာကုိ ခုတုံုးလုပ္ျပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြမွာ ကေလးသူငယ္ေတြကုိ မေတာ္မတရား လုပ္တဲ့အျဖစ္မ်ိဳးေတြ ရွိနုိင္ပါတယ္
ျမန္မာဓေလ့မွာ ေတာကလူေတြက ျမိဳ.ေပၚတက္ရင္ တည္းခုိးခန္းတည္းတာထက္ ပုိက္ဆံကုန္သက္သာတဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း မွာတည္းတတ္တဲ့ အေလ့အထကလည္း ရွိေနေတာ့ခက္တယ္ အဲဒီ့ေတာ့ လာတည္းတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြေတာင္မွာ မေတာ္တရား ျပဳလုပ္ခံနုိင္ဖုိ. အေျခအေနရွိတာကေတာ့ အမွန္ပဲ
အင္း .... ကုိေပါရဲ့ ပုိ.စ္ကေတာ့ ကြန္မန္.ေရးသူေတြကုိ ေတာ္ေတာ္ေလး အျငင္းအခံုျဖစ္ေစနုိင္ပါတယ္ အထူးသျဖင့္
extremist ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ႏွင့္ liberal ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ. clash ျဖစ္နုိင္တဲ့ ပုိ.စ္လို.ထင္မိပါတယ္
က်န္းမာရႊင္လန္းၾကပါေစ
ေနရာစံုမွာျဖစ္နိုင္ပါတယ္...
ဥပမာ..ေထာင္.စစ္တပ္..ေက်ာင္း..so on...
ကိုေပါေရ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြမွာလဲ ဒီလိုျဖစ္တတ္တာ ၾကားဖူးပါတယ္ တိုင္ၾကေတာၾက အမႈဖြင့္ၾကလို႔ လူ၀တ္လဲရတဲ့ ေက်ာ္မေကာင္းၾကားမေကာင္းေတြလဲ အမ်ားၾကီးဘဲ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ DSA လို စစ္တကၠသိုလ္မ်ိဳးမွာေတာင္ စီနီယာ ဂ်ဴနီယာ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာအႏိုင္က်င့္မွဳေတြရွိေနတယ္ စီနီယာေတြဆိုေတာ့ မတိုင္ရဲ မေျပာရဲနဲ႔ အႏိုင္က်င့္ခံလိုက္ရတာေတြ ၾကားဖူးတယ္
က်ား၊မ ခြဲျခားမႈေတြလုပ္ေနၾကဖို ့ထက္ vulnerable ျဖစ္နိုင္တဲ့ အားႏြဲ ့သူမွန္သမွ်ကို empower လုပ္ၾကဖို ့အခ်ိန္တန္ေနပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ တိတ္ဆိတ္စြာခံစားရျခင္းယဥ္ေက်းမႈ culture of silence ကန္ ့လန္ ့ခံေနလို ့မျဖစ္ေတာ့ဘူးကိုေပါေရ။ ဒီလိုပံုနွင့္ေတာ့ .........
I was abused by our old neighbour 20+ years old lady when I was 5. She invited me to sleep at their house during the weekends with my parents permission.
ko paw,
I really appreciate you to post this article. It doesn't mean we are against the monks or Buddhism. your article has alerted those parents who are naive.
@Kaung Kaung
ဝိနည္းမေလးစားတဲ့ ဘုန္းျကီးကိုေစာှကားတာမဟုတ္ပာ။ ပာရာဇိကတ္ က်တဲ့ သကဿငန္းဝတ္ေတြအေျကာင္း ဥပမာေပးတာျဖစ္ေကာင္းျဖစ္နိုင္ပာတယ္။ Porn ျကည့္ရံုနဲ့ ဘုန္းျကီးအျဖစ္ရွိေနနိုင္ေသးေပမယ့္ ဒီပို့စ္မွာေျပာထားတဲ့ အေျခအေနမွာ ဘုန္းျကီးမဟုတ္ေတာ့ပာဘူး။
ဒီပို့စ္ကို လက္ခံနိုင္ပာတယ္။
Rita ေျပာတာလဲဟုတ္သလုိလုိ
ညီလင္းဆက္ ေျပာတာလဲဟုတ္သလုိလုိ
ဘုန္းႀကီး၀ိနည္း ေလးစားတာ မေလးစားတာ ေလးစားတာ သူ ့အပုိင္းပါ။ လူေတြက ကုိယ္ဘာကုိယ္ ဆင္ျခင္ဖုိ ့လုိပါတယ္။ ဘုန္းႀကီး ကိိစဘုန္းႀကီးေတြပဲ ရွင္းလုိ ့ရပါတယ္။ပါရာဇိကက် ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ထင္ျပီး ေစာ္ကားမိရင္ ေစာ္ကားသူပဲ အျပစ္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ( ဗုဒၶဘာသာလုိ ့ခံယူသူေတြကုိ ေျပာတာပါ။) ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ သံဃာကုိ သံဃာ အမွတ္နဲ ့ကုိးကြယ္ရင္ ကုိးကြယ္တတ္သူမွာ ကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိိနည္းမထိမ္းတဲ့ အျပစ္က ဘုန္းႀကီးအျပစ္ပါ။ ေစာ္ကားမိရင္ ေစာ္ကားတဲ့သူရဲ ့အျပစ္ပါ။
(မင္းတုန္းမင္းလား ေျပာသလုိ) ... ဘုန္းႀကီးေတြကုိ ကတုံးတုန္းျပီး မိန္းမ မယူ၊ ညစာမစား တာနဲ ့ ႀကည္ညိဳေနျပီ.. ဆုိသလုိ ႀကည္ညိဳတတ္ရင္ စိတ္ထားတတ္ရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္လဲ ၀ိိနည္းေလးစားျပီး ပရိပတိလုိက္စားတဲ့ ရဟန္းကုိ ပုိႀကည္ညိဳသူပါ။ တဖက္စြန္းမေရာက္ ဖုိ ့လုိပါတယ္။
နဗနပုိ ့စ္ကုိ ညြန္းလုိ ့ နဗန ဆုိတာ ပါရာဇိကက် ေထာင္ထြက္ ေဒ၀ထြက္လုိ တဆင္ေထာင္ထြက္တဲ့ မုိးျပာေရာင္ဂုိဏ္းကုိ ျပန္ပြားေအာင္ ကူညီေပးခဲ့တဲ့ ဘေလာဂ္ပါ။ သတိထားမိတာ ဘုန္းႀကီးေတြ မဟုတ္တာလုပ္တာကို အရသာခံ ေရးတာ၀ါ သနာပါပုံရတယ္။ ကုိေပါမပါေစနဲ ့ လုိ ့ ဆုေတာင္းပါတယ္။
ဘုန္းၾကီး ျပဳမိတဲ့ အမူက အာပတ္ေျဖလုိ.ရတဲ့ အမူက ေျဖလုိ.ရေပမဲ့ ဗလက္ကာယလုိ အမူမ်ိဳးျဖစ္လာခဲ့ရင္ ဘုန္းၾကီးခ်င္းတင္ အာပတ္ေျဖလုိ.မရပဲ အမူကုိ ရဲ သုိ. လဲႊေပးရမွာျဖစ္ျပီး ဘုန္းၾကီး၀တ္ခြ်တ္ျပီး သာမန္လူအေနနဲ.တရားရင္ဆုိင္ရာမွာျဖစ္ပါ
တယ္
အျပစ္ၾကီးေလးတဲ့အမူကုိ က်ဴးလြန္တဲ့ဘုန္းၾကီးကုိ ဆက္လက္ျပီး ကုိးကြယ္ေနရင္ အက်ဳိးရွိလိမ့္မယ္လုိ.မထင္ပါ အဲ့ဒီအမူက်ဴးလြန္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိယ္တုိင္က လက္ရွိ ပစၥပၸန္နဲ. သံသရာမွာ သူ.ရဲ့ မေကာင္းအက်ဳိးကုိခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္
ဒါေပမဲ့ ၾကည္ညိဳတတ္ စိတ္ထားတတ္ရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္တယ္ဆုိသူေတြရဲ့ စိတ္ဆႏၵကေတာ့ တစ္ဦးတစ္ေယာက္စီရဲ့ ကုိယ္ပုိင္ခံယူခ်က္ျဖစ္ပါတယ္
ကြ်န္ေတာ္ဆုိရင္ စာသင္တဲ့ ကုိယ္ရင္ငယ္ေတြကုိ တတ္နုိင္သေလာက္ သကၤန္းလွဴပါတယ္ စာသင္သား ကုိရင္ငယ္အမ်ားစုက ဆင္းရဲၾကပါတယ္ ကုိရင္ငယ္ေတြက ၀ိနည္းကုိ အျပည့္ေတာ့လုိက္နာနုိင္မွာ မဟုတ္ဖူး ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီကုိရင္ေတြကပဲ ဗုဒၶဘာသာစာေပေတြကုိ ဆက္လက္ျပန္.ပြားေနတယ္ဆုိတဲ့ အသိေၾကာင့္ပါ ဒါေပမဲ့ ဦးပၸဇင္း အရြယ္ေတြ က ၀ိနည္းလုိက္နာမူမရွိရင္ေတာ့ ဘယ္လုိမွၾကည္ညိဳလုိ.မရနုိင္တဲ့အျပင္ ျမန္မာ့ ဗုဒၶဘာသာ အသုိင္းအ၀န္းမွာ ဘယ္လုိမွ လက္ခံနုိင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး
အဲ့ဒီလုိ ၀ိနည္းမရွိပဲ ျပစ္မူၾကီးက်ဴးလြန္တဲ့ သံဃာေတြကုိ ဥပေဒအရ အေရးမယူပဲ လႊတ္ထားရင္ေတာ့ ၀ိနည္းနဲ.အညီေနတဲ့ ဘုန္းၾကီးေလာကသာမက လူ.ေဘာင္ ေလာကအတြက္ပါ အမူိက္ျဖစ္ေနမွာျဖစ္ျပီး ဗုဒၶဘာသာအဓြန္.ရွည္ေရးကုိပါ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစနုိင္ပါတယ္
က်န္းမာရႊင္လန္းပါေစ
ိ
အေပၚက အေနာနိမတ္ေျပာတာ ဟုတ္တယ္။
နဗနက သာသနာဖ်က္ မိုးျပာဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္ (ေထာင္က်ေနသူ) ဘႀကီး၀ိဟာရီဆိုသူရဲ႕ ေအာက္ဆြဲပါ။
ကိုေပါ မွားမွာစိုးလို႔ သတိေပးလိုက္ပါတယ္။
around 1998,officially case in ygn general hospital had been received (but not release to any media) 20 cases per day about that case.any one who had stay near hospital knew about it.we could not see unofficially ...sure more than that
သိန္းေဖျမင့္ကေတာ့ တက္ဘုန္းၾကီးနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းေဆာ္သြားတယ္ ေဘာပြဲဒိုင္ ၂လံုး ၃လံုး ဒိုင္ ကိုင္တဲ့ဘုန္းၾကီးေတြ အမ်ားၾကီးျပည္တြင္းမွာ ညစာဆိုတာေတာ့ သိကၡာပုဒ္ထဲမပါသလိုပဲ စားေနၾကတာ ေရြတိဂံုဘုရားေပၚမွာဒကာမေတြကို ၾကဴေနတဲ့ ဘုန္းဘုန္းေတြအမ်ားၾကီး ဘုရားရွိခိုးရတာေတာင္မေျဖာင့္ဘူး
@ေအာင္ကိုကိုထိုက္
ဦးသိန္းေဖ က သူ့ေရးတဲ့ တက္ဘုန္းျကီးထဲမွာ ဘုန္းျကီးေကာင္းတစ္ပားမွ ထည့္မေရးမိခဲ့လို့ ေနာင္တရမိတယ္လို့ ေျပာခဲ့ဖူးပာတယ္။ ေကာင္းတာနဲ့ မေကာင္းတာကို မေရာေထြးမိရင္ေတာ့အေကာင္းဆံုးေပာ့။ ဘာသာေရးဆိုတာကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ သတိအရမ္းထားတာမမွားပာဘူး။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုပို့စ္မ်ိုးကေတာ့ လိုကိုလိုအပ္ေနပာျပီ။
ေအာ္ ကုိေပါလည္း နအဖေတြဘာေတြနဲ႔ ေပၚတင္ကုိခ်ေနေတာ့တာပါလား
ေအာက္က စင္ကာပူႏုိင္ငံသားျဖစ္ခ်င္လား ဒါအရင္ဖတ္ဆုိတာႀကီး ဖယ္သင့္ျပီထင္တယ္။ သူမ်ားေတြလည္းကုိေပါလုိ ေပၚတင္ေစာ္ခ်င္ရွာမွာေပါ့။
ကိုကုိဆန္းက ၀ိနည္းက်ဳိးေပါက္မႈနဲ ့ ရာဇ၀တ္မႈ သိပ္မွမကြဲေသးပဲ။ (((ဒါေပမဲ့ ၾကည္ညိဳတတ္ စိတ္ထားတတ္ရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္တယ္ဆုိသူေတြရဲ့ စိတ္ဆႏၵကေတာ့ တစ္ဦးတစ္ေယာက္စီရဲ့ ကုိယ္ပုိင္ခံယူခ်က္ျဖစ္ပါတယ္))) ဆိုတာ ေတာ့ "ေယာနိေသာမနသိကာရ" ဆုိတာဘုရားေဟာမဟုတ္ဘူးလား။ အေျခခံအက်ဆုံး ဒီစကားေလာက္နားလည္ရင္ေတာင္ ဒီလုိေျပာထြက္မယ္မထင္ဘူး..
@Anonymous August 8, 2010 1:10 AM
ဒီပို့စ္က ကေလးသူငယ္ေတြကုိ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ မေတာ္မတရားျပဳက်င့္မွု ေတြကို ရည္ညြွန္းတယ္လို့ ကိုေပာကေျပာထားပာတယ္။
"၀ိနည္းက်ဳိးေပါက္မႈနဲ ့ ရာဇ၀တ္မႈ သိပ္မွမကြဲေသးဘဲ" ဆိုေတာ့ "သုကဿကဝိသဿသဋဿဌိ သိကဿခာပုဒ္" ဟာ လူေတြအတြက္ လံုးဝအျပစ္မျဖစ္ေပမယ့္ သံဃာေတြအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ သံဃာဒိသဿိသ္ အာပတ္သင့္ပာတယ္။ ဒာမ်ိုးဆိုရင္ေတာ့ ရာဇဝတ္မွုမဟုတ္ဘူးေပာ့။ ပာရာဇိကက်တဲ့အမွုအထိျဖစ္သြားရင္ လူထြက္ခိုင္းလို့ရတယ္။ 'ကာယသံသဂဿဂသိကဿခာပုဒ္' ဆို အမ်ိုးသမီးကသေဘာမတူရင္ ရဲမွုပာျဖစ္ေနျပီ။ ဒာေပမယ့္ သူဟာ သံဃာဒိသဿိသ္ အာပတ္ သင့္ေနတဲ့ သံဃာပဲျဖစ္ေနေသးတယ္လို့ ဝိနည္းကဆံုးျဖတ္မွာပဲ။ဓမဿမစက္က အာဏာစက္ထက္ ျမင့္ေနရင္ေတာ့ ရဲကအေရးယူလို့မရဘူး။ သံဃာေတြကပဲ ဝိနည္းအရအေရးယူရမယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရဲမွုျဖစ္လာခဲ့ရင္ သံဃာဆိုျပီးခ်ြင္းခ်န္ခဲ့မယ္ဆို သေဘာမတူနိုင္ပာဘူး။
သုကဿကဝိသဿသဋဿဌိ သိကဿခာပုဒ္ := Masterbation
ကာယသံသဂဿဂသိကဿခာပုဒ္ := ေဖာက္ျပန္ေသာစိတ္ျဖင့္ မာတုကာမကို ကိုင္တြယ္သံုးသပ္ျခင္း
့ "သုကဿကဝိသဿသဋဿဌိ သိကဿခာပုဒ္" ဟာ လူေတြအတြက္ လံုးဝအျပစ္မျဖစ္ေပမယ့္ (သုကဿကဝိသဿသဋဿဌိ သိကဿခာပုဒ္ := Masterbation ) ကို Anonymous ေၿပာသြားတာပါ။ အဲ့မွာက်ေနာ္တခုေမးခ်င္ပါတယ္။
မေနာကံဆိုတာကအဲ့ေနရာမွာခြ်င္းခ်က္ၿဖစ္သြားေလေရာ့သလား ???
ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ရွင္း၂လင္း၂ရွိေနတဲ႔သူ၊ မႈိင္းမိေနတဲ႔သူေတြဆိုျပီး နွစ္မ်ိဳးကြဲပါတယ္။ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာ (၈၀)ရာခုိင္နႈံးေလာက္က မႈိုင္းမိေနတဲ႔အထဲမွာ ပါပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုယ္ဘယ္ထဲမွာပါတယ္ဆိုတာေတာင္ မသိရွာၾကပါဘူး။ ဒါေတြက ကိုးကြယ္ခံဘာသာေရးဆုိျပီး မေဝဖန္ရဲ၊ မထိရဲၾကပဲ အေၾကာက္လြန္၊ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ၾကည္ညိဳမႈ လြန္ကဲေနၾကလို႔ပါ။ ဘယ္ကိစၥမွာျဖစ္ျဖစ္ လြန္ကဲလြန္းတာ ေကာင္းက်ိဴးကို မျဖစ္ေစနုိင္ပါဘူး။ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာကို အဓိကဘာသာအျဖစ္ လက္ခံယံုၾကည္ထားတာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သာသနာ႔ဝန္ထမ္းဆိုျပီး ဘာသာသာသနာက သူတုိ႔ကိုျပန္ထမ္းေနရေလာက္ေအာင္ ဆိုးရြာလြန္းေနတဲ႔ အေနအထားေတြ အရမ္းကိုမ်ားလြန္းေနပါတယ္။ ဒီအေျခအေနဟာ ဘယ္လိုေလာက (လူ႕ေလာက၊ ဘုန္းၾကီးေလာက)ကိုမွ မတိုးတက္ေစပါဘူး။ ေျပာသင္႔ေျပာထုိက္၊ ေဝဖန္သင္႔ေဝဖန္ထိုက္တာကို ေျပာေနေဝဖန္ေနမွ ေနရာတုိင္းမွာ တုိးတက္ပါတယ္။ တျခားကိစၥေတြကို ေဝဖန္ေျပာဆိုေနၾကျပီး ဘာသာေရးကို မေဝဖန္ရဲေသးတာေတာ႔ ဗုဒၶဘာသာ(ျမန္မာလူမ်ိဳး)ေတြရဲ႕ အသိဥာဏ္၊ ေဝဖန္ပိုင္းျခားတတ္မႈ အားနည္းေနေသးတယ္လို႔ သံုးသပ္နုိင္ပါတယ္။ ဘာသာေရးတစ္ခုကို ယံုၾကည္တယ္ဆိုတာ ကိုယ္႔ဘဝအတြက္ အဲဒီဘာသာရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို အသံုးခ်ဖို႔ပါ။ ခုဗုဒၶဘာသာ (ျမန္မာလူမ်ိဳး)ေတြျဖစ္ေနတာက ဘာသာေရး (သာသနာ႔ဝန္ထမ္းေတြ)ရဲ႕ အသံုးခ်ခံျဖစ္ေနတယ္။ လူေတြကို ဗုဒၶရဲ႕ စကားေတြကို တုိက္ရိုက္ၾကားေစခ်င္တယ္။ ဘုန္းၾကီးေျပာမွ တဆင္႔ခံသိရတဲ႔ ဘာသာေရးအသိဥာဏ္မ်ိဳးေလာက္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေနၾကရတာ စိတ္မေကာင္းစရာပါ။
@morris
က်ြန္ေတာှဟာ စာသင္သံဃာေတာှမဟုတ္ပာ။ လူထဲကလူတစ္ေယာက္ဆိုတာေတာ့ အရင္ေျပာထားပာရေစ။
မေနာကံဆိုတာကအဲ့ေနရာမွာခြ်င္းခ်က္မျဖစ္ပာဘူး။ ဘုရားေဟာဝိနည္းမွာ လိုအပ္တာမရွိပာဘူး။ခ်ြင္းခ်က္ေတြအားလံုး ျပည့္စံုေအာင္ေဟာထားျပီးသားပာ။
သုကဿကဝိသဿသဋဿဌိ သိကဿခာပုဒ္ ရဲ့ အနုပညတ္သိကဿခာပုဒ္ မွာ "ေစတနာနွင့္တကြျဖစ္ေသာ သုက္လြွတ္ျခင္းသည္ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္၏" လို့ေဟာထားပာတယ္။
"အိပ္မက္၌ သုက္လြတ္ျခင္းမွတစ္ပား ေစတနာနွင့္တကြျဖစ္ေသာ သုက္လြွတ္ျခင္းသည္ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္၏" လို့ဖတ္ဖူးပာတယ္။
ေစ့ေဆာှ၏၊ လံု့လျပု၏၊ လြတ္အံ့၊ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္သင့္၏။
ေစ့ေဆာှ၏၊ လံု့လျပု၏၊ မလြတ္အံ့၊ ထုလဿလစဿစဉ္းအာပတ္သင့္၏။
ေစ့ေဆာှ၏၊ လံု့လမျပု၊ လြတ္အံ့၊ အာပတ္မသင့္။
ေစ့ေဆာှ၏၊ လံု့လမျပု၊ မလြတ္အံ့၊ အာပတ္မသင့္။
မေစ့ေဆာှ၊ လံု့လျပု၏၊ လြတ္အံ့၊ အာပတ္မသင့္။
မေစ့ေဆာှ၊ လံု့လျပု၏၊ မလြတ္အံ့၊ အာပတ္မသင့္။
မေစ့ေဆာှ၏၊ လံု့လမျပု၊ လြတ္အံ့၊ အာပတ္မသင့္။
မေစ့ေဆာှ၊ လံု့လမျပု၊ မလြတ္အံ့၊ အာပတ္မသင့္။
ေစ့ေဆာှတယ္ဆိုတာ မေနာကံပာ။
ဒာဖတ္ဖူးတာေတြျဖစ္ျပီး အတိအက်သိခ်င္ရင္ေတာ့ ဝိနည္းဓိုရ္ဆရာေတာှျကီးေတြကို ေလ်ွာက္ထားသင့္ပာတယ္။
ဟုတ္ကဲ့ကိုAnonymous၊ခုလိုတကူးတကၿပန္ရွင္းၿပေပးတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး၀င္ၿပီးအေငၚတူးလိုက္တာပါ။ဗုဒၶဘုရားရွင္ေဟာခဲ့တဲ့တရားေတြက၊ပါရမီရိွရင္ေတာင္မွသူ႕အဆင့္နဲ႕သူလိုက္ၿပီးနာမွပဲတန္ဖိုးသိတာပါ။သမာဓိရဲ႕တန္ဖိုးကိုသမထကိုေလးေလးနက္နက္ေလ့က်င့္မွ၊၀ိပသနာကိုလည္း၀ိပသနာလိုေလ့က်င့္ၿပီးတရားေတြအဆင့္ဆင့္နာ၊စာေတြအဆင့္ဆင့္ဖတ္သြားမွသာဆရာေတာ္ၾကီးတဲ့ေဟာတဲ့ဗုဒၶရဲ႕ဓမၼေတြကိုခံစားလို႕ရမွာပါ။အၿခားေရြးစရာမရိွပါဘူး။ဥပမာမုသာ၀ါဒါကံကိုလိမ္ညာလိုက္ရံုနဲ႕ကံေၿမာက္ၿပီလို႕ဆိုၾကသလို၊သူမ်ားကကိုယ့္ရဲ႕မုသာ၀ါဒါေၾကာင့္အဆိုးမၿဖစ္သြားဘူးဆိုရင္ကံမေၿမာက္ပါဘူးလို႕လဲဆိုၾကတာသကိုးဗ်..။အဲ့ဒါကက်ေနာ္အေတာ္အတန္ငယ္တဲ့အခ်ိန္ကာလမွာရွဳပ္ေထြးဖူးတာေတြအမ်ားၾကီးထဲကတခုေပါ့။ တရားလုပ္လာေတာ့(နဲနဲသာလုပ္ေသး၏)အဲ့ဒီမုသာ၀ါဒဆိုတာဘယ္လိုပဲဋီကာဖြင့္ဖြင့္ကိုယ့္အေနနဲ႕ဘယ္လိုစကားဆိုလိုက္ရင္၊မုသာ၀ါဒကံေၿမာက္သြားတာလဲ၊ဘယ္ဟာကမေၿမာက္ဘူးလိုဆိုတာကိုကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းကိုသိေစပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ဘယ္ဋီကာကမွန္လဲ၊ဘယ္ဆရာေတာ္ေဟာလိုက္တာကကြက္တိပဲဆိုတာရင္ထဲေရာက္လြယ္တာေပါ့ေလ..။ဘာသာေရးတခုကိုအေၾကာင္းၿပဳၿပီးေရးလိုက္တဲ့ပိုစ့္တခုရဲ႕ေအာက္မွာခုလိုရွဳပ္ေထြး၊ဒြိဟေတြအမ်ားၾကီးနဲ႕ေကာ္မန္႕ေတြစီလာတတ္ပါတတ္သလိုအဲ့ဒီေကာ္မန္႕ေတြမွာလဲ.."ဟာ...ဟုတ္လိုက္ေလ၊မွန္လိုက္ေလခ်င္းကြာ..အခုမွပဲရွင္းသြားေတာ့တယ္ေဟ့ "ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႕အဆံုးသတ္သြားတာမေတြ႕ဖူးပါဘူး။ေမာလို႕အဆံုးသတ္သြားၾကတာေတြပဲၿမင္ဖူးပါတယ္။ဘာသာေရးအေၾကာင္းေဆြးေႏြးၿပီေဟ့ဆိုရင္ေဆြးေႏြးသူအခ်င္းခ်င္းအခံေလးေတြေတာ့ပါဦးမွ၊ဒီအေၾကာင္းေတြကေထာက္စရာ၊ဒြိဟၿဖစ္စရာေတြသိပ္မ်ားသကိုးဗ်ာ၊လိုက္ရွင္းၿပေနလည္းပလာတာေတြလိုက္ေ၀ေနသလိုၿဖစ္ေနမယ္လို႕ပဲထင္မိပါတယ္။ေကာ္မန္႕ကေတာ့ပိုစ့္နဲ႕ေရာ၊
ကိုAnonymousနဲ႕ေရာနဲနဲေတာ့ေသြဖီသြားၿပီ၊
ၾဆာေပါအာရံုေနာက္ရင္ေတာ့ေဆာရီးဗ်ာ။ေအာ္...တဆက္တည္း ကိုAnonymous၊ေဖာင့္ကဘာေဖာင့္လဲမသိဘူးဗ်ာ ဖတ္ရတာေတာ္ေတာ္ေထာက္တယ္၊ဟို.....ၾကြက္အေၾကာင္းေရးတဲ့ဘေလာဂ့္ကအကိုၾကီးအတိုင္းပဲ။
ဟုတ္ကဲ့ကိုAnonymous၊ခုလိုတကူးတကၿပန္ရွင္းၿပေပးတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး၀င္ၿပီးအေငၚတူးလိုက္တာပါ။
ဗုဒၶဘုရားရွင္ေဟာခဲ့တဲ့တရားေတြက၊ပါရမီရိွရင္ေတာင္မွ
သူ႕အဆင့္နဲ႕သူလိုက္ၿပီးနာမွပဲတန္ဖိုးသိတာပါ။
သမာဓိရဲ႕တန္ဖိုးကိုသမထကိုေလးေလးနက္နက္ေလ့က်င့္မွ၊
၀ိပသနာကိုလည္း၀ိပသနာလိုေလ့က်င့္ၿပီးတရားေတြအဆင့္ဆင့္နာ၊
စာေတြအဆင့္ဆင့္ဖတ္သြားမွသာဆရာေတာ္ၾကီးတဲ့ေဟာတဲ့ဗုဒၶရဲ႕ဓမၼေတြကိုခံစားလို႕ရမွာပါ။
အၿခားေရြးစရာမရိွပါဘူး။
ဥပမာမုသာ၀ါဒါကံကိုလိမ္ညာလိုက္ရံုနဲ႕ကံေၿမာက္ၿပီလို႕ဆိုၾကသလို၊
သူမ်ားကကိုယ့္ရဲ႕မုသာ၀ါဒါေၾကာင့္အဆိုးမၿဖစ္သြားဘူးဆိုရင္
ကံမေၿမာက္ပါဘူးလို႕လဲဆိုၾကတာသကိုးဗ်..။
အဲ့ဒါကက်ေနာ္အေတာ္အတန္ငယ္တဲ့အခ်ိန္ကာလမွာ
ရွဳပ္ေထြးဖူးတာေတြအမ်ားၾကီးထဲကတခုေပါ့။ တရားလုပ္လာေတာ့(နဲနဲသာလုပ္ေသး၏)အဲ့ဒီမုသာ၀ါဒဆိုတာဘယ္လိုပဲဋီကာဖြင့္ဖြင့္
ကိုယ့္အေနနဲ႕ဘယ္လိုစကားဆိုလိုက္ရင္၊မုသာ၀ါဒကံေၿမာက္သြားတာလဲ၊
ဘယ္ဟာကမေၿမာက္ဘူးလိုဆိုတာကိုကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းကိုသိေစပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ဘယ္ဋီကာကမွန္လဲ၊ဘယ္ဆရာေတာ္ေဟာလိုက္တာက
ကြက္တိပဲဆိုတာရင္ထဲေရာက္လြယ္တာေပါ့ေလ..။
ဘာသာေရးတခုကိုအေၾကာင္းၿပဳၿပီးေရးလိုက္တဲ့ပိုစ့္တခုရဲ႕ေအာက္မွာ
ခုလိုရွဳပ္ေထြး၊ဒြိဟေတြအမ်ားၾကီးနဲ႕ေကာ္မန္႕ေတြစီလာတတ္သလို
အဲ့ဒီေကာ္မန္႕ေတြမွာလဲ..
"ဟာ...ဟုတ္လိုက္ေလ၊မွန္လိုက္ေလခ်င္းကြာ..အခုမွပဲရွင္းသြားေတာ့တယ္ေဟ့"
ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႕အဆံုးသတ္သြားတာမေတြ႕ဖူးပါဘူး။
ေမာလို႕အဆံုးသတ္သြားၾကတာေတြပဲၿမင္ဖူးပါတယ္။
ဘာသာေရးအေၾကာင္းေဆြးေႏြးၿပီေဟ့ဆိုရင္ေဆြးေႏြးသူအခ်င္းခ်င္းအခံေလးေတြေတာ့ပါဦးမွ၊
ဒီအေၾကာင္းေတြကေထာက္စရာ၊ဒြိဟၿဖစ္စရာေတြသိပ္မ်ားသကိုးဗ်ာ၊
လိုက္ရွင္းၿပေနလည္းပလာတာေတြလိုက္ေ၀ေနသလိုၿဖစ္ေနမယ္လို႕ပဲထင္မိပါတယ္။
ေကာ္မန္႕ကေတာ့ပိုစ့္နဲ႕ေရာ၊
ကိုAnonymousနဲ႕ေရာနဲနဲေတာ့ေသြဖီသြားၿပီ၊
ၾဆာေပါအာရံုေနာက္ရင္ေတာ့ေဆာရီးဗ်ာ။
ေအာ္...တဆက္တည္းကိုAnonymous၊ေဖာင့္ကဘာေဖာင့္လဲမသိဘူးဗ်ာ
ဖတ္ရတာေတာ္ေတာ္ေထာက္တယ္၊
ဟို.....ၾကြက္အေၾကာင္းေရးတဲ့ဘေလာဂ့္ကအကိုၾကီးအတိုင္းပဲ။
@morris
က်ြန္ေတာှ ကြန့္မန့္ဝင္ေရးတဲ့ေနရာေတြ အေတာှမ်ားမ်ားမွာ အျမဲလိုလိုလူမွားတတ္ပာတယ္။ ဒီပို့စ္မွာတင္ ကိုညီလင္းဆက္ထင္ျပီး August 7, 2010 3:35 PM မွာဝင္ေျပာသြားေသးတယ္။
က်ြန္ေတာှသံုးတာ ေဇာှဂ်ီ ၂၀၀၉ ပာ။ ကိုညီလင္းဆက္လဲ ဒာပဲသံုးလို့ လူမွာတာေနမယ္။
က်ြန္ေတာှ ျကြက္အကိုျကီးမဟုတ္ပာဘူး။ :P
ကိုညီလင္းဆက္ေတြ့သြားလို့ ေနာက္တစ္ခာ လပြတဿတာ မေခာှဘဲေနဦးမယ္။ :)
ကိုယ္ေတြ႕အၿဖစ္အပ်က္တစ္ခုပါ၊ စဥ့္ကူးၿမိဳ႕နယ္ထဲက တိုက္နယ္အဆင့္ရြာေလးမွာ ေနခဲ့ရတုန္းကပါ။ အသက္ ၂၅ႏွစ္ဝန္းက်င္ လူငယ္တစ္ေယာက္ အသက္၁၀ေလာက္အရြယ္ ေကာင္ေလးကို ေနဝင္ရီတေရာအခ်ိန္မွာ စာသင္ေက်ာင္းထဲေခၚပီး မဖြယ္မရာလုပ္တဲ့ ကိစၥပါ။ နားနဲ႔မနာ ဖဝါးနဲ႔နာ ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ ဖင္ခ်တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလူငယ္ရဲ႕ဖေအက ေဘးရြာက ရယက စာေရးေပါ့။ ေကာင္ေလးရဲ႕အေဖက ရြာမွာေတာင္သူတဖက္၊ ဗီဒီယိုရံုတဖက္ေပါ့။ တဖက္နဲ႔တဖက္လဲ ရပ္ေဆြရပ္မိ်ဳး မကင္းၾကပါဘူး။ ဒါေပသည့္. ေကာင္ေလးမိဘေဆြမ်ိဳးေတြက ရဲတိုင္ပီးအမွဳလုပ္ပါေလေရာ။ အဲဒီလူငယ္ေလးလဲ၊ မႏၱေလးကုိထြက္ေၿပးသြားပါတယ္။ ေနာက္မႏၱေလးက စစ္တပ္တပ္ရင္းတစ္ခုနဲ႔ ဆက္သြယ္ပီး စစ္ထဲဝင္သြားပါတယ္။ ေနာက္တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ၊ စစ္ယူနီေဖာင္းနဲ႕ ရြာကိုၿပန္လာပါတယ္။ ရဲကလဲသူ႔ကုိ မဖမ္းေတာ့ပါ။ ဘယ္သူကမွလဲ၊ သူ႔ကိုအမွဳမလုပ္ၾကေတာ့ပါ။
စကားမစပ္၊ သံဃာတစ္ခ်ိဳ႕ porn ကားၾကည့္တာလဲ တကယ္ေတာ့ မဆန္းပါ။ မႏၱေလးကဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတိုက္ေတြနားက ရပ္ကြက္ေတြထဲမွာ ၿပတဲ့ဗီဒီယိုရံုေတြမွာ သြားၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ အေပၚစက္ေအာက္စက္ေတြ ၊ ၿဂိဳလ္တုစေလာင္းေတြ အလြယ္တကူ ဝယ္ႏိုင္တဲ့ေခာတ္ ဆိုေတာ့ အဘယ္သို႔ရွိၾကမည္ မသိေတာ့ပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕သံဃာေတြဆို ညည ဆံပင္အတုတပ္ပီးေတာင္ အၿပင္ထြက္လည္ၾကတာမ်ိဳးရွိပါေသးတယ္။ ဘာသာေရးရွဳေထာင့္ကမၾကည့္ပဲ လူမွဳေရးရွဳေထာင့္က ၾကည့္မယ္ဆိုရင္၊ တစ္ကိုယ္တည္းသမားေတြက အိမ္ေထာင္ရွင္ေတြထက္ ကိေလသာနဲ႕ ၿငိစြန္းဖို႔ ပိုအခြင့္အလမ္းမ်ားမယ္၊ ၿဖစ္ႏိုင္ေခ်ပိုမ်ားမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အားလံုးကိုေတာ့ မဆိုလိုပါ။
ျမန္မာျပည္မွာ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ဦးဇင္းေတြဆုိရင္ အင္မတန္ ၾသဇာရွိၾကပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးဆုိရင္ ဒကာ ဒကာမေတြကေရာ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားကပါ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေနေအာင္ ေၾကာက္ၾကရပါတယ္။
where??///
in Ygn?????
I never heard . I lived in Ygn. I born in Ygn. I worked in ygn.
Anonymous October 8, 2010 7:46 AM သို့
ဒာဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာ ရန္ကုန္ကေနဘယ္မွမေရာက္ဖူးတဲ့ သူ။ ဘုန္းျကီးေက်ာင္းနဲ့ မနီးစပ္သူ ဒာမွမဟုတ္ ဘာသာျခားတစ္ေယာက္ျဖစ္ပာလိမ့္မယ္။
မသိရင္ ဝင္မေျပာပာနဲ့။
Post a Comment