မူလလက္ေဟာင္း

အင္း.....ဒီေန႔ေတာ့ ကုိယ့္ဘေလာ့ဂ္ကေလးမွာ ၾကည့္မေကာင္း ႐ႈမေကာင္းျဖစ္ေနတာေလးေတြကုိ ျပဳျပင္ဘုိ႔ႀကိဳးစားရင္း ဖင္ခၽြန္းသြားလုိ႔ နဂုိေရ အေနအထားကုိ ျပန္ေရာက္ေအာင္ မနည္းဘဲ အားထုတ္လုိက္ရတယ္။ ၀ွီး...ဘေလာ့ဂ္ကေလးတခု လုပ္ရတာ တယ္လဲ ပင္ပန္းပါကလား ဟ႐ုိ႕။ အုိ....ဘာဘဲ ျဖစ္ျဖစ္....အားမေလွ်ာ့ဘူးကြ။

တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ ကုိယ္သြားလည္ေနက် ဘေလာ့ဂ္ေတြမွာ ထုံးစံအတုိင္း သြားဖတ္ျဖစ္တယ္။ (အမွန္ကေတာ့ သူမ်ားဆီက Source Code ကုိ နည္းနည္းသြားေခ်ာင္းတာလုိ႔ေျပာရင္ ပုိမွန္မယ္။) ညီလင္းဆက္ ဘေလာ့ဂ္မွာ ပုိ႔စ္ေတြ အသစ္တင္ထားတာ ေတြ႕ရတယ္။ မႏၱေလးသြားၿမိဳ႕လား(၁) က ထုံးစံအတုိင္း ဖတ္လုိ႔ေကာင္းေန တာကုိ ေတြ႕ရျပန္တယ္။ ကုိယ္က အညာသားဆုိေတာ့ အညာအေၾကာင္းမ်ားေျပာရင္ အညာရနံ႕ကေလးကုိပါ တကယ္ေျပးသတိရေတာ့တာကုိး။ အဲ...ဒီေန႔မွာ ပုိ႔စ္ ၁၀၀၀ ျပည့္တယ္ဆုိဘဲ။ ကြန္ကရက္ က်ဴေလးရွင္းပါဗ်ဳိး။

သူမ်ားကုိ ကြန္ကရက္က်ဴးေလးရွင္း လုပ္ရင္း ကုိယ့္ဘေလာ့ဂ္ကုိ ကုိယ့္ဘာသာ ျပန္ေစာင္းငဲ့ ၾကည့္မိျပန္ ေတာ့....ခ်စ္အားငယ္ရသူမယ္.......ခ်စ္အားငယ္ရသူမယ္......လုိ႔ ေဒၚမာမာေအးရဲ႕ အသံမ်ဳိးေလးနဲ႔ ရင္ထဲအသဲထဲကေန မခ်ိတင္ကဲ ဟစ္ေႂကြးခ်င္မိပါေတာ့တယ္။ တဆက္တည္းမွာဘဲ တရံေရာအခါက သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ ေျပာျပခဲ့ဘူးတဲ့ ကာတြန္းေလးကုိ ေျပးသတိရမိရဲ႕။ ဒီလုိပါ။ တခ်ဳိ႕ေသာ လုပ္ငန္းကုိင္ငန္းေတြဟာ ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာ လာေလေလ အဲဒီလုပ္ငန္းရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ အရွိန္ၾသဇာကလည္း ႀကီးမားလာေလေလပါတဲ့။ အဲဒီေတာ့ မိမိ ကုန္ပစၥည္း တံဆိပ္မွာ မူလလက္ေဟာင္းဆုိတာတုိ႔၊ ဘယ္ႏွခုႏွစ္က စတင္ထူေထာင္ခဲ့သည္ ဆုိတာမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ထည့္ေလ႔ရွိၾကပါသတဲ့ဗ်ာ။ Since 1950 ဆုိတာမ်ဳိးေပါ့။ အဲ....အဲဒီကာတြန္းမွာေတာ့ ဆုိင္ကေလး တဆုိင္ကုိ ဆြဲျပထားတယ္။ သူ႔ဆုိင္ေရွ႕မွာလည္း ဆုိင္နာမည္ဆုိင္းဘုတ္နဲ႔ ဘာနဲ႔ က်က်နန ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္...ဆုိင္နာမည္ေအာက္က တည္ေထာင္တဲ့ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ ေနရာမွာက်ေတာ့ ...Since yesterday....လုိ႔ ေရးထားပါသတဲ့ဗ်ား။

ေအးေလ....အခုေတာ့ ကုိယ့္ဘေလာ့ဂ္ကလည္း အဲဒီကာတြန္းလုိ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါဘဲ။ အုိ...ဘာဘဲ ျဖစ္ျဖစ္...အားမေလွ်ာ့ဘူးကြ။ (ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္...အားတင္းျခင္း)။ ဟုိ ကလင္မင္းတီး ဘူတာအဆင္းမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ တ႐ုတ္စကားပုံလုိေပါ့။ ဘာတဲ့ မုိင္ေထာင္ခ်ီတဲ့ ခရီးဟာ ပထမဦးဆုံးေျခတလွမ္းနဲ႔ အရင္ စရတယ္....ဆုိလား၊ ဘာလား။

အင္း......အခုေတာ့ အိပ္ေတာ့မယ္။ ဂြဒ္ႏုိက္....
ကုိေပါ
ေအာက္တုိဘာ ၃၀။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္။
Read more

ယဥ္ေက်းသူႏွင့္ ႐ုိင္းပ်သူ (၁)


မိတ္ေဆြတုိ႔၊ ေဟာလီး၀ုဒ္က နာမည္ေက်ာ္ ဟာသ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ဂ်င္ကာေရး (Jim Carrey) ကုိ သိၾကမွာေပါ့။ ၿပီးခဲ့တဲ့လပုိင္းေတြမွာ သူဟာ ျမန္မာ့အေရးအတြက္ Youtube Video ကတဆင့္ လႈံ႔ေဆာ္တဲ့ ေနရာမွာ တက္တက္ႂကြႂကြပါ၀င္ခဲ့တာကုိလည္း သတိထား မိၾကမွာပါ။

မ်က္ႏွာဖုံး (The Mask) ဆုိတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္ကားအျပင္ အေစာပုိင္းကာလမ်ားမွာ သူပါ၀င္တဲ့ ေအ့စ္ဗင္တူးရား (Ace Ventura) ဆုိတဲ့ ဟာသကား အတြဲႏွစ္တြဲကလည္း နာမည္ႀကီးပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက သူ႔အေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။ သူပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ထဲက ဇာတ္၀င္ကြက္ ကေလးတခုကုိ ေျပာျပခ်င္လုိ႔ပါ။

အဲဒီ ေအ့စ္ဗင္တူးရား ဇာတ္ကားမွာ သူဟာ အိမ္ေမြးတိရိစာၦန္ေပ်ာက္ဆုံးမႈကုိ ေထာက္လွမ္းရတဲ့ စုံေထာက္ (Pet detective) ေအ့စ္ဗင္တူးရား အျဖစ္ ပါ၀င္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတယ္။ ဇာတ္လမ္းအရ သူဟာ ေပ်ာက္သြားတဲ့ တိရိစာၦန္တေကာင္ေနာက္ကုိ လုိက္လံစုံစမ္းရင္း လူ႐ုိင္းမ်ဳိးႏြယ္စုတခုဆီကုိ ေရာက္သြားေလတယ္။ အဲဒီလူ႐ုိင္းမ်ဳိးႏြယ္စု ေခါင္းေဆာင္က ေတြ႕ေတြ႕ျခင္း ႏႈတ္ဆက္လုိက္ပုံကေတာ့ ေအ့စ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကုိ အားပါးတရ တံေတြးနဲ႔ ေထြးထည့္လုိက္ျခင္းပါဘဲ။ ေအ့စ္ရဲ႕ စကားျပန္က ၀င္ရွင္းျပတယ္။ သူတုိ႔ မ်ဳိးႏြယ္စုဓေလ့မွာ လူတဦးကုိ ႏွစ္ၿခဳိက္တယ္ဆုိရင္၊ ေဖာ္ေရြမႈကုိ ျပတယ္ဆုိရင္ အဲသည္လုိဘဲ မ်က္ႏွာကုိ အားပါးတရ တံေတြးနဲ႔ ေထြးၾကရတယ္ဆုိဘဲ။ အဲသည္မွာတင္ဘဲ ေအ့စ္ဟာ...ေၾသာ္...ဂလုိလား။ စိန္လုိက္ေလ....ဆုိတဲ့ မ်က္ႏွာေပးနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ခံတြင္းထဲကေရာ၊ လည္ေခ်ာင္းထဲကေရာ ရွိရွိသမွ် တံေတြးေတြကုိ အသံစုံျမည္ေအာင္ ခပ္ထုတ္စုၿပီး လူ႐ုိင္းေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကုိ အားပါးတရ ျပန္ေထြးလုိက္ပါေတာ့တယ္။ ဂ်င္ကာေရးရဲ႕ စပရင္ မ်က္ႏွာနဲ႔ဆုိရင္ အင္မတန္လုိက္ဖက္တဲ့ ဇာတ္ကြက္ပါ။

အဲသည္ဇာတ္ကြက္ကုိ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းထဲကုိ အေတြးစ တစ ေရာက္လာတယ္။ လူေတြရဲ႕ ဓေလ့ထုံးစံေတြ (Customs)၊ ႐ုိးရာေတြ (traditions)၊ ယဥ္ေက်းမႈ (culture) ေတြက ကမၻာေပၚမွာ တေနရာနဲ႔ တေနရာ မတူၾကဘူး။ သည္ေတာ့ ေစာေစာက ဇာတ္၀င္ခန္းထဲက လူ႐ုိင္းေတြရဲ႕ ဓေလ့ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာဓေလ့စံႏႈန္းနဲ႔ သြားတုိင္းတာၿပီး ...ဟယ္ ႐ုိင္းလုိက္တာ... လုိ႔ ေျပာရင္ သင့္မယ္ မထင္ဘူး။ အလားတူဘဲ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထုံးစံအရ လူႀကီးေတြေရွ႕က ျဖတ္ေလွ်ာက္ရင္ ကုိယ္ကုိ ကုိင္းညြတ္သြားရမယ္လုိ႔ဆုိတယ္။ အဲဒီအမူအရာဟာ ျမန္မာမ်က္စိနဲ႔ၾကည့္ရင္ ယဥ္ေက်းတယ္ လုိ႔သတ္မွတ္ေပမယ့္ တျခားလူမ်ဳိးရဲ႕ အျမင္နဲ႔ၾကည့္ရင္ ေတာ္ေတာ္ ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ႏုိ္င္တဲ့ အူေၾကာင္ေၾကာင္ အျပဳအမူလုိ႔ ထင္ေကာင္းထင္ႏုိင္တယ္။ အလားတူဘဲ သူမ်ားယဥ္ေက်းမႈက ယဥ္ေက်းတဲ့ အမူအရာဟာ ျမန္မာမ်က္စိမွာ ႐ုိင္းပ်တဲ့ အမူအရာမ်ဳိး ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ ေနႏုိင္တာပါဘဲ။

ခက္တာက က်ေနာ္တုိ႔ျမန္မာစကားမွာက ယဥ္ေက်းမႈ (Culture) နဲ႔ ယဥ္ေက်းျခင္း (Politeness) မွာ စကားလုံးသုံးစြဲတာက အတူတူျဖစ္ေနေတာ့ နားေထြးခ်င္စရာ ျဖစ္ေနတယ္။ အလားတူပါဘဲ ႐ုိးသားျခင္း (Sincerity) ႏွင့္ ႐ုိးအျခင္း၊ ႏႈံအျခင္း (Simplicity, ignorance) တုိ႔မွာလည္း ...႐ုိးတယ္....ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိဘဲ ဘုံသုံးစြဲေတာ့ ေနာက္ပုိင္းမွာ လြဲမွားတဲ့ အဓိပၸါယ္ ေကာက္မႈေတြကုိ ေတြ႔လာရပါတယ္။ အဲသည္အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ လြဲမွားတဲ့ အယူအဆေတြနဲ႔ ဆုိးက်ဳိးေတြ ေပၚေပါက္လာတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြဟာ ေျပာမယ္ဆုိရင္ နက္႐ႈိင္းက်ယ္၀န္းလြန္းလုိ႔ ပုိ႔စ္ေတြကုိ နံပါတ္စဥ္ထုိးၿပီး အလ်ဥ္းသင့္သလုိ ဆက္လက္ေရးသားသြားမယ္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။

အခုေတာ့ ယဥ္ေက်းျခင္း (politeness) အေၾကာင္းနဲ႕ဘဲ စတင္ခ်င္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ ကံတခုကုိ ေျမာက္ဖုိ႔ဆုိတာ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ ကံသုံးပါးအနက္ တပါးပါးနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ တပါးထက္ပုိ၍ ျဖစ္ေစ ျပဳလုိက္ရင္ ကံတခု အထေျမာက္သြားတယ္ ဆုိပါတယ္။ ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံး ဆိုၾကပါစုိ႔ရဲ႕။

ယဥ္ေက်းျခင္းမွာ က်ေနာ္တုိ႔ငယ္ငယ္ကတည္းက အ႐ုိးစြဲေအာင္ သင္ခဲ့ရတာေတြက ႏႈတ္အားျဖင့္ ယဥ္ေက်းဘုိ႔၊ ကုိယ္အားျဖင့္ ယဥ္ေက်းဘုိ႔ေတြ မ်ားပါတယ္။ ဥပမာ ႏႈတ္ယဥ္ေက်းဘုိ႔အတြက္ဆုိရင္ ကုိယ့္ထက္အသက္ႀကီးသူေတြကုိ ....ကၽြန္္ေတာ္၊ ကၽြန္မ၊ ဟုတ္ကဲ့၊ ခင္ဗ်ာ၊ ရွင္...စတဲ့ အသုံးအႏႈန္းေတြနဲ႔ ေျပာတာမ်ဳိး။ ကိုယ္ယဥ္ေက်း (အမူအရာအားျဖင့္)ဘုိ႔ဆုိရင္ ေစာေစာက ေျပာသလုိ...လူႀကီးေရွ႕မွာ ခါးကုိင္းၿပီး သြားတာမ်ဳိး၊ လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ေပးတာ၊ ယူတာမ်ဳိးေတြ....အစရွိသျဖင့္ေပါ့။

ဒါေတြဟာ...ေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူးလား။

အဲသည္အျပဳအမူမ်ဳိးေတြကုိ တန္ဘုိးထားတတ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ လုပ္ရင္ေတာ့ ေကာင္းတယ္ဘဲ ေျပာရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူမ်ားယဥ္ေက်းမႈပတ္၀န္းက်င္ေရာက္လာရင္ ဒါေတြက အံ၀င္ဂြင္က် မရွိေတာ့ဘဲ အလကားျဖစ္သြားေတာ့တာပါဘဲ။ ဒီလုိေျပာလုိက္လုိ႔ တျခားဘာသာစကားေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြမွာ အဲသည္လုိ ယဥ္ေက်းတဲ့ အသုံးအႏႈန္းေတြ၊ အမူအရာေတြ မရွိဘူးလုိ႔ဆုိလုိတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေျပာခ်င္တာက (Culture) နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈစံႏႈန္းဆုိတာ တသတ္မတ္တည္း မရွိႏုိင္ဘူး။

က်ေနာ့္အျမင္အရေျပာရရင္ အဲဒီ ယဥ္ေက်းတဲ့ အေျပာအဆုိ၊ အမူအရာေတြဟာ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ သုံးစြဲရင္ ႐ုိးသားမႈ (Sincerity) နဲ႔ ပူးတြဲ သုံးစြဲၾကပါမွ ေကာင္းေသာ အက်ဳိးရွိမယ္။ ႐ုိးသားမႈ မပါရင္ အဲဒါေတြဟာ အေပၚ ယံသက္သက္သာျဖစ္ၿပီး လူေကာင္းလူဆုိး ခြဲျခားရ ခက္လာတဲ့ ဆုိးက်ဳိးဆက္ ေတြရွိတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ဆုိရင္ လူတေယာက္ ယဥ္ေက်းတယ္ မယဥ္ေက်းဘူးဆုိတာကုိ ႏႈတ္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကုိယ္ဟန္အမူအရာ ယဥ္ေက်းမႈ စတာေတြနဲ႔ ဆုံးျဖတ္မယ့္အစား အဲသည္လူရဲ႕ လုပ္ရပ္နဲ႔ဘဲ ခ်င့္ခ်ိန္ဆုံးျဖတ္မယ္။

သည္ေတာ့ ေရွ႕ဆက္မေျပာခင္ လုပ္ရပ္တခုရဲ႕ ယဥ္ေက်းတယ္ မယဥ္ေက်းဘူးကုိ ဘယ္လုိ ဆုံးျဖတ္မလဲ ဆုိတာကုိ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါေသးတယ္။ က်ေနာ့္အလုိအရဆုိရင္ေတာ့ ႐ုိးသားျခင္း၊ မွန္ကန္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ ဘက္မလုိက္ျခင္း၊ ရဲရင့္ျခင္း၊ ေမတၱာတရားေရွ႕ထားျခင္း၊ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ထားျခင္း စတဲ့ ဂုဏ္အဂၤါအရည္အေသြးေတြ ပါ၀င္တဲ့ လုပ္ရပ္မ်ဳိးဆုိရင္ ယဥ္ေက်းတယ္လုိ႔ဆုိခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါေတြ ကင္းမဲ့ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ မယဥ္ေက်းဘူး၊ ႐ုိင္းပ်တဲ့ လုပ္ရပ္လုိ႔ သတ္မွတ္ပါမယ္။

ဒါေတြကုိ ဘာေၾကာင့္ေျပာေနရသလဲဆုိရင္ ဒီေန႔ ျမန္မာ့ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ အဲဒီ အေပၚယံ ယဥ္ေက်းမႈက အရမ္းဖုံးလႊမ္းေနတာကုိ ေတြ႕ရလုိ႔ျဖစ္တယ္။

ဥပမာဆုိရရင္ ေစ်းေရာင္းေတာ့မယ့္ ေစ်းသည္လက္သစ္တေယာက္ကုိ ၀ုိင္း၀န္းအႀကံေပး ၾကတာေတြ ရွိတယ္။ ....ႏႈတ္ခ်ဳိၿပီးေတာ့ လက္တုိရမယ္.....တဲ့။ ဆုိလုိတာက ႏႈတ္က ရႊန္းရႊန္းေ၀ေအာင္ အခ်ဳိသကာေတြ လိမ္းႀကံေျပာဆုိၿပီး ေရာင္းကုန္ကုိေတာ့ ပုိပုိသာသာမေပးဘဲ ေပးသင့္ေပးထုိက္တာထက္ ေလွ်ာ့ေပး လုိက္တာမ်ဳိးကုိေပါ့။ အဲသည္ အျဖစ္အပ်က္မွာၾကည့္ရင္ အေျပာအားျဖင့္ ယဥ္ေက်းၿပီးေတာ့ တကယ့္လုပ္ရပ္မွာေတာ့ မယဥ္ေက်းတာကုိ ေတြ႔ရမယ္။

အလားတူပါဘဲ။ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔လည္း တသေဘာတည္းဘဲ။ လူတေယာက္ဟာ တကယ္ ႏွိမ့္ခ် (နိ၀ါေတာစ) တာလား၊ သက္သက္ အျပင္ပန္း ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ ႏွိမ့္ခ်တာလား ဆုိတာလည္း သူ႔ရဲ႕ အျပင္ ပန္း အေပၚယံ ေရႊမႈန္ႀကဲနဲ႔ မဆုံးျဖတ္ဘဲ တကယ္လုပ္ရပ္ရဲ႕ ႏွိမ့္ခ်မႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ စတာေတြနဲ႔ဘဲ ဆုံးျဖတ္သင့္ပါတယ္။

အမ်ားျမင္သာတဲ့ သိသာထင္ရွားတဲ့ ဥပမာတခုေပးရရင္ ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္ သူရျမင့္ေမာင္ တုိ႔၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊတုိ႔ဟာ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားေရွ႕မွာ မခုတ္တတ္တဲ့ ေၾကာင္ကေလး မ်ားသဖြယ္ ပုံပုံယုံ႔ယုံ႔ကေလး ထုိင္ၾကကာ ....အရွင္ဘုရားတုိ႔ဘုရား။ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဟာ....အစခ်ီကာ ယဥ္ေက်းဘြယ္ရာ အသုံးအႏႈန္းမ်ားနဲ႔ ေလွ်ာက္ထားေနတာကုိ ေတြ႔လုိက္ရလုိ႔ သူတုိ႔ကုိ ယဥ္ေက်းသူမ်ား ႏွိမ့္ခ်သူမ်ား လုိ႔ သတ္မွတ္လုိ႔ မရပါဘူး။ တကယ္တမ္းမွာ သူတုိ႔ သံဃာေတာ္ေတြ အေပၚမွာ ဘယ္လုိသေဘာထားသလဲဆုိတာ ၿပီးခဲ့တဲ့ အေရးအခင္းမွာ သံဃာေတာ္ေတြအေပၚမွာ သူတုိ႔ ကုိင္တြယ္ပုံအေပၚၾကည့္ၿပီး ဆုံးျဖတ္မွ သူတုိ႔ဟာ အမွန္တကယ္ ယဥ္ေက်းသူေတြလား၊ အမွန္တကယ္ ႏွိမ့္ခ်သူေတြလား ဆုိလာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အထက္ပါဥပမာေလာက္ သိသာထင္ရွားျခင္းမရွိေပမယ့္ အလားတူ အေပၚယံ ေရႊမႈန္ႀကဲသမားမ်ားကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာလူမႈပတ္၀န္းက်င္မွာ ေန႔စဥ္ေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဥပမာတခုကုိ ေျပာျပရမယ္ဆုိရင္.....

အစည္းအေ၀းတခုမွာ အစည္းအေ၀းကုိ Chair လုပ္တဲ့ လူတေယာက္ဟာ အစည္းအေ၀း တက္ေရာက္လာတဲ့ လူတေယာက္ခ်င္းဆီက အထင္အျမင္ေတြကုိ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေသာ စကားလုံး ဟန္ပန္မ်ားနဲ႔ ေတာင္းခံပါတယ္။ အဲသည္လုိၾကားလုိက္ရရင္ အဲဒီ Chair လုပ္သူဟာ တကယ္ဘဲ စိတ္သေဘာထား ႀကီးက်ယ္ မြန္ျမတ္သူလုိ႔ (Open minded person) အထင္ေရာက္သြားစရာပါ။ သုိ႔ေသာ္ တကယ္လုပ္ရပ္မွာေတာ့ သူဟာ အမ်ားရဲ႕ အျမင္ကုိ ေဘးခ်ိတ္ၿပီး သူသန္ရာ သူလုပ္သြားပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ေစာေစာက သူတ ေယာက္ခ်င္းစီကုိ လုိက္ေမးတယ္ဆုိတာက အေပၚယံ ဟန္ေဆာင္ေမးတာဘဲ ဆုိတာ ေပၚလြင္ ထင္ရွားသြားပါေတာ့တယ္။

ျမန္မာ့ သမုိင္းမွာ ထင္ရွားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆုိရင္ စကားေျပာတဲ့ ေနရာမွာေရာ၊ အမူအရာမွာပါ သိပ္ခ်ဳိသာယဥ္ေက်းလွတဲ့သူတေယာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕မိန္႔ခြန္းေတြမွာ ဆုိရင္ စကားလုံးၾကမ္းၾကမ္းေတြ သုံးတာေတာင္ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပ မဲ့လည္း သူ႔ရဲ႕ စိတ္ေစတနာနဲ႔ ႐ုိးေျဖာင့္မႈေၾကာင့္ သူ႔လုပ္ရပ္ေတြဟာ ယဥ္ေက်းတဲ့လုပ္ရပ္ေတြအျဖစ္ အမ်ားျပည္သူက သေဘာေပါက္ လက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။

စကားလုံးေတြ၊ ကုိယ္အမူအရာေတြဟာ ခ်ဳိသာေနႏုိင္ပါတယ္၊ ယဥ္ေက်းေနႏုိင္ပါတယ္၊ သုိ႔ေသာ္ ရုိးသားမႈနဲ႔ တြဲမေနရင္ တကယ့္လုပ္ရပ္မွာေတာ့ ႐ုိင္းပ် ေနႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တုိ႔ လူယဥ္ ေက်းဆုိသူေတြနဲ႔ ေတြ႔ၾကမယ္ဆုိရင္ အဲဒီလူယဥ္ေက်းေတြမွာ ႐ုိးသားမႈ ရွိမရွိကုိ အရင္ဆန္းစစ္ၾကစုိ႔လားဗ်ာ။
ကုိေပါ
(ေအာက္တုိဘာလ ၂၇ ရက္၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္)
Read more

My first writing in Blog

ဘေလာ့ဂ္ စတင္ေရးသားျခင္း

ငါ ဒီေန႔ ဘေလာ့ဂ္ စေရးေတာ့မယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္တယ္။

သူမ်ားေတြ ဘေလာ့ဂ္ေရးေနၾကတာေတာ့လည္း ငါ ေတြ႔ေနသားဘဲ။ ငါက ဘာေၾကာင့္ အခုမွ ေရးရသလဲ။ ဟုိတေလာက ပိတ္သြားတဲ့ ျမန္မာတီးေရွာ့ပ္ဖုိရမ္မွာ ေညာင္ရမ္းဂြတုိ ဆုိတဲ့ အမည္္နဲဲ႔ ေန႔ေန႔ညည ငါ ၀င္ ေရာက္ေရးဘူးပါရဲ႕။ တီးေရွာ့ပ္မွာ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ အေရးအတြက္ ကုိယ္နဲ႔ စိတ္တူကုိယ္တူ လႈပ္ရွားေနတဲ့ သူေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ဆုံလုိက္ရၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ အျမင္ေတြ၊ တက္ႂကြမႈေတြလည္း တစြန္းတစ ျမင္လုိက္ရတယ္။

ေနာက္ပုိင္းမွာ ျမန္မာတီးေရွာ့ပ္က ဖြင့္ခ်ည္ပိတ္ခ်ည္နဲ႔ ငါ စိတ္မရွည္ႏုိင္ေတာ့လုိ႔ ၀င္မေရးျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အဆုံးသတ္မေတာ့ ျပႆနာေတြ ဗရပြနဲ႔ တီးေရွာ့ပ္ကုိ လုံး၀ ပိတ္လုိက္ၾကတယ္လုိ႔ ၾကားးရတယ္။ အဲသည္မွာဘဲ ေစာေစာက တက္ႂကြခဲ့တဲ့သူေတြထဲက တခ်ဳိ႕ဟာ ကုိယ္ပုိင္ဘေလာ့ဂ္ေတြ အသီးသီး ဖြင့္ၿပီး ဆက္လက္ စခန္းသြားၾကတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။

ငါကေတာ့ သည္ဘက္မွာ အုိးေ၀(စကၤာပူ) ဆုိတဲ့ ဒီမုိကေရစီအေရး အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ တခုမွာ စာမူေတြ ကုိ စာစီေပးရင္း၊ သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံထည့္ေပးရင္းနဲ႔ အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္ၿပီး ကုိယ္တုိင္ဘေလာ့ဂ္လုပ္တဲ့ဘက္ကုိ မလွည့္ျဖစ္္ခဲ့ဘူး။

ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ေတြကုိေတာ့ အားတဲ့အခါ ေလွ်ာက္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ရွိရွိသမွ် အကုန္လုံးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္္ေတြထဲမွာ ငါႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ဘေလာ့ဂ္တခ်ဳိ႕ရွိတယ္။ သူတုိ႔ထဲက ဘေလာ့ဂ္သုံးခု အေၾကာင္းကုိ ျမန္မာလုိ စေရးတဲ့ ငါ့ဘေလာ့ဂ္မွာ နည္းနည္း ေရးျပခ်င္တယ္။

(၁) ညီလင္းဆက္

အခုတေလာမွာ ပုိ႔စ္အသစ္တက္တာေတာ့ သိပ္မေတြ႔ရေတာ့ဘူး။ ငါ သူ႔ဘေလာ့ဂ္ကုိ စေတြ႔တာကလည္း အလြန္ဆုံးရွိရင္ သုံးေလးငါးလေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူ႔စာေတြကုိ ဖတ္ရင္း ငါဟာ ဘိန္းစြဲသလုုိဘဲ။ ဟုိးေရွ႕ပုိင္းႏွစ္ေတြဆီက သူေရးခဲ့တဲ့ ပုိ႔စ္အေဟာင္း ေရွးေရွး ေႏွာင္းေႏွာင္းေတြပါ ေမႊေႏွာက္ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ၿခဳိက္ၿခိဳက္ လုိက္ဖတ္ေနမိခဲ့တယ္။

ညီလင္းဆက္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘာကုိ ႀကိဳက္တာလဲလုိ႔ ငါ့ဘာသာ ငါျပန္စဥ္းစား ၾကည့္မိတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတာေတြကေတာ့

- သူ႔အျမင္ကုိ ႐ုိး႐ုိးရွင္းရွင္း တင္ျပတတ္တယ္။

- သူေရးတဲ့အေၾကာင္းအရာကုိ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ရွိၿပီး စိတ္၀င္စားဘြယ္ေကာင္းေအာင္ ေရးတတ္ တယ္။

- သူ႔ကုိသူ လူစြမ္းေကာင္းလုိ႔ စာဖတ္သူအထင္ေရာက္ေအာင္ တမင္ႀကိဳးစားၿပီးမေရးဘူး။ သူတခုခု လုပ္ေနတယ္ဆုိရင္ လုပ္ေနတဲ့ကိစၥနဲ႔ သူ႔အျမင္ကုိဘဲ တင္ျပတယ္။ သိပ္ၿပီး အသားယူေနတာမ်ဳိး မရွိဘူး။ ႐ုိးသားမႈကို ေတြ႔ရတယ္။

- သူတပါးရဲ႕ အထင္အျမင္ကုိ သိပ္ဂ႐ုစုိက္ေနတဲ့ လူစားမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ေတြ႔ရတယ္။ အဲလုိဂ႐ုစုိက္ေနရင္လည္း သူေရးတဲ့ တခ်ဳိ႕ပုိ႔စ္မ်ဳိးေတြ ထြက္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိ ေတာ့ဘူးလုိ႔ ငါထင္တယ္။

- တခ်ဳိ႕အျမင္ေတြမွာ ငါနဲ႔ ထပ္တူက်ၿပီး တခ်ဳိ႕မွာေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ဘဲ။

- ျမန္မာလုိ ေျပေျပျပစ္ျပစ္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေရးတတ္တယ္။

သူ႔ဘေလာ့ဂ္ကေနတဆင့္ ဖတ္ရသေလာက္ေတာ့ ငါနဲ႔ ကီးကုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူ႔အေၾကာင္းက ေပါင္းၾကည့္မွ သိရတာမ်ဳိးဆုိေတာ့ တကယ့္တကယ္ အျပင္မွာ ေတြ႕ရင္ေတာ့ ေပါင္းသင္းရခက္ခဲတာမ်ဳိး၊ လွည့္မၾကည့္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားတာ မ်ဳိးလည္း ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္။ ငါကလည္း လူေပါင္းသိပ္ဆန္႔တဲ့လူစားေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အလာပ သလာပ ေျပာရတာကုိ အင္မတန္ စိတ္ညစ္တဲ့ လူစားမ်ဳိး။

(၂) ေမဓါ၀ီ

ငါက အရင္က စာေရးရင္ ေျပာဟန္နဲ႔ ေရးတဲ့လူမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ အဲ…၀န္ခံရရင္ ငါ့အေနနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္လည္း စာမေရးဘူးေသးပါဘူး။ ေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ႕ …ငါေျပာခ်င္သမွ် ငါ့အေၾကာင္း….ဖတ္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီအထဲမွာ သူေျပာတဲ့ ေျပာဟန္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူ႔၀ါဒကုိ သေဘာက်ၿပီး အခုစေရးၾကည့္တာဘဲ။ အဲဒီေတာ့ စကားေျပေရးဟန္နဲ႔ တေလွ်ာက္လုံး ေရးခဲ့တဲ့ ငါဟာ ျမန္မာစာကုိ ေျပျပစ္ေခ်ာေမြ႔လွပစြာ ေရးသားေလ့ရွိတဲ့ ေမဓါ၀ီကုိ ႀကိဳက္တာ မဆန္းဘူး။ သူေရးတာဆုိ ရာသီဘြဲ႔ကအစ ငါႀကိဳက္တယ္။ သူ႔အျမင္ေလးေတြကုိ ႏွစ္သက္သလုိ တင္ျပပုံကုိလည္း ႀကိဳက္မိတယ္။ အခု ဘေလာ့ဂ္မေရးေတာ့ဘူးဆုိေတာ့ သူမ်ားေတြအဖု႔ိေတာ့ ဘယ္လုိေနမယ္မသိ။ ငါေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႏွေျမာမိတယ္။

(၃) ဂ်င္နေရးရွင္း၉၆

သူ႔ဘေလာ့ဂ္ကုိ ငါ၀င္ဖတ္မိတာ ဘာၾကာေသးလုိ႔လဲ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ပုိ႔စ္ေတြ ငါသိပ္ႀကိဳက္တယ္။ အထူးသျဖင့္ စင္ကာပူအစုိးရရဲ႕ ေပၚလစီနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အျမင္ေတြ၊ အာစီယံအဖြဲ႔ရဲ႕ ဂဂ်ဳိးဂေဂ်ာင္သေဘာထားေတြကုိ ေ၀ဖန္တဲ့ ပုိ႔စ္ေတြမွာ ေျပာင္ေျမာက္လြန္းလုိ႔ ငါ သိတဲ့လူေတြကုိ ဖတ္ဘုိ႔ လက္တုိ႔ရတယ္။

စင္ကာပူမွာ ရွိတဲ့ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ အေရးေထာက္ခံသူတခ်ဳိ႕ဟာ စင္ကာပူအစုိးရကုိ ေ၀ဖန္ဘုိ႔ဆုိရင္ အင္မတန္ ႏွာေစးေနတတ္ၾကတာမ်ားတယ္။ အဲသည္လုိ လူမ်ဳိးေတြဆုိ မႏုႆီဟေတြ (ဖင္ႏွစ္ခြနဲ႔မုိ႔) (သုိ႔) (Double Standard) ရွိသူေတြလုိ႔ဘဲ ငါက သေဘာထားတယ္။ အဲဒီသူေတြဟာ…ျမန္မာျပည္အတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမုိကေရစီ လုိခ်င္တယ္…ေအာ္ၾကတယ္။ အဲဒီ လူ႔အခြင့္အေရးအတြက္၊ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ အေရးအတြက္ ကမၻာ့အဖြဲ႔အစည္းတခုလုံးကေန ၀ုိင္း၀န္း ေထာက္ခံတာကုိ လုိခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒီလုိ ေထာက္ခံမႈရဘုိ႔အတြက္ ႀကိဳးလည္းႀကိဳးပမ္းၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္…မိမိကုိယ္တုိင္က်ေတာ့ သူမ်ားတုိင္းျပည္က လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမုိကေရစီအေရး လႈပ္ရွားမႈကုိ ေထာက္ခံမႈမျပဳ၊ မသိက်ဳိးကၽြန္ ျပဳခ်င္ၾကတယ္။

အဲသလုိေျပာလုိက္လုိ႔ အဲဒီလူေတြကုိ စင္ကာပူက လမ္းမေတြေပၚအထိ ထြက္ၿပီး ဆႏၵျပဘုိ႔ကုိ တုိက္တြန္းေနတာမဟုတ္ဘူး။ အဲေလာက္အထိ လုပ္ဘုိ႔ဆုိတာ လူတဦးခ်င္း အေနနဲ႔ မိမိယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိ ေပးဆပ္ဘုိ႔ အဆင္သင့္ ရွိေနသလဲ ဆုိတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္တယ္ဆုိတာကုိ ငါနားလည္ပါတယ္။ ငါကုိယ္တုိင္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္တုိ႔၊ ကုိမင္းကုိႏုိင္တုိ႔၊ မစုစုေႏြးတုိ႔ေလာက္ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာမခံႏုိင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ငါ့ရပ္တည္ခ်က္က ခုိင္တယ္။ ငါ့မူကုိ ငါမေဖာက္ဖ်က္္ဘူး။ ငါေထာက္ခံသင့္တဲ့သူေတြကုိ စိတ္ထဲကလည္း ေထာက္ခံတယ္။ ႏႈတ္အားျဖင့္လည္း ထုတ္ေဖာ္ၿပီး ေထာက္ခံတယ္။ အလွ်င္းသင့္တုိင္း သူတုိ႔ရဲ႕အေရးေတြကုိ ငါက ျမွင့္တင္ေပးဘုိ႔ ႀကိဳးစားတယ္။ ေငြေၾကး အားျဖင့္လည္း တတ္ႏုိင္သေရြ႔ ပံ့ပုိးတာပါဘဲ။ သူတုိ႔ရဲ႕အေရးေတြကုိ ငါတတ္ႏုိင္သေလာက္ ပါ၀င္ ေထာက္ကူမႈျပဳတယ္။

ဒါေပမယ့္ ေစာေစာက ငါေျပာတဲ့ မႏုႆီဟေတြကက်ေတာ့ မိမိမပါ၀င္ႏုိင္တာကုိ အသာမေနဘဲ သူမ်ားႏုိင္ငံက ဥပေဒကုိ မခ်ဳိးေဖာက္လုိလုိ႔ မေထာက္ခံရသေယာင္ေယာင္၊ ဒီဘက္က အတုိက္အခံေတြရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကုိဘဲ မေထာက္ခံႏုိင္လုိ႔ မလုပ္ရ သေယာင္ေယာင္ လွည့္ပတ္ေျပာၿပီး တကယ္ လုပ္တဲ့သူေတြကုိေတာင္ အျပစ္ေျပာခ်င္ၾကတယ္။ ဆုိလုိတာက မိမိရပ္တည္ခ်က္ကုိ ေနရာ၊ ေဒသ၊ ကာလ၊ ျဖစ္ရပ္ နဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီလုိ ရပ္တည္ခ်က္ ဗေလာင္းဗလဲ လုပ္သူေတြဟာ အင္မတန္ စိတ္ကုန္ဘုိ႔လည္းေကာင္းတယ္။ ငါက လူတေယာက္ မသိ နားမ လည္တာကုိ အျပစ္မဆုိပါဘူး။ ေၾကာက္တာကုိလည္း နားလည္ေပးလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူတေယာက္ မ႐ုိးသားၿပီဆုိရင္ေတာ့ မစင္ဘင္ပုပ္္ ထက္ေတာင္ ရြံရွာေသးတယ္။

ဒါေတြက ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ေတြမွာ ေလွ်ာက္သြားရင္း ငါ့စိတ္ထဲမွာ အမွတ္ထင္ထင္ က်န္ရစ္တဲ့ ဘေလာ့ဂါ သုံးေယာက္အေၾကာင္းကုိ ေျပာျပရင္းနဲ႔ စကားစပ္မိလုိ႔ေျပာျပတာပါ။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ အဲဒီသုံးေယာက္ လုံးကုိ ငါအျပင္မွာ ျမင္လည္းမျမင္ဘူး၊ အဆက္ အသြယ္လည္း မရွိပါဘူး။ သူတုိ႔ဘေလာ့ဂ္ေတြထဲမွာ သူတုိ႔ေရးတဲ့စာကုိဖတ္ၿပီး ငါ့ဟာငါ ႀကိဳက္လုိ႔ စိတ္ထဲမွာ အမွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္က်န္ခဲ့တာကုိ ေရးျပမိတာပါ။

အခု ငါ့ဘေလာ့ဂ္မွာ ငါ့ခံစားခ်က္ေတြကုိ ငါခံစားမိသလုိ၊ ငါ့အျမင္ကုိ ငါသုံးသပ္မိသလုိ၊ ငါ့နဲ႔ ထပ္တူက်တဲ့ သူမ်ားခံစားခ်က္ေတြ။ အျမင္ေတြကုိ အလ်င္းသင့္သလုိ ေရးသြားမယ္၊ ေဖာ္ျပသြားမယ္ စိတ္ကူးတယ္။

ငါနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ အျမင္ေတြကုိလည္း ငါ့႐ႈေဒါင့္ကေန ေ၀ဖန္ေရးသားသြားဘုိ႔ စိတ္ကူးရွိပါတယ္။ ငါ ဘေလာ့ဂ္ေရးရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ …ငါ့အျမင္နဲ႔ ထပ္တူမက်တဲ့ အျမင္ေတြကုိ ဘေလာ့ဂ္ေတြမွာ၊ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ဖတ္ရင္းေတြ႔ေနရတယ္၊ အျပင္မွာ သြားရင္းလာရင္းလည္း ေတြ႔ေနရတယ္။ ဒီေတာ့ မတူညီတဲ့ ကုိယ့္အျမင္ကုိ သူမ်ားသိေစခ်င္ရင္ ငါလည္း ဘေလာ့ဂ္တခုကေန ေရးျခင္းနဲ႔ တုန္႔ျပန္ႏုိင္တယ္ ယူဆလုိ႔ဘဲ….(စီေဘာက္နဲ႔ ကြန္မင့္ေတြမွာ ၀င္ေရးရင္ ေ၀ဖန္ခ်က္ဆုိ ဖ်က္ပစ္တာ ခံရဘူးတယ္။ မယံုမရွိနဲ႔ အရပ္ကတုိ႔)။ …..ေနာက္တခုက ငါ့ဘေလာ့ဂ္မွာ ငါ့ခံစားခ်က္ေတြ၊ ငါ့အျမင္ေတြကုိ အျမန္ဆုံး အခ်ိန္မဆုိင္း ခ်က္ခ်င္း တင္လုိ႔ရတဲ့ အားသာခ်က္ကိုလည္း ေတြ႔ရလုိ႔ဘဲ။

သူမ်ားဘေလာ့ဂ္ေတြကုိ သြားဖတ္ရင္ စီေဘာက္ထဲမွာ ေပါက္ကရေရးထားတာေတြ ဖတ္ရတယ္။ ငါကုိယ္တုိင္လည္း ပ်င္းပ်င္းနဲ႔ စီေဘာက္ထဲမွာဘဲ မွတ္ခ်က္၀င္ေပးတတ္တယ္။ အေရမရ အဖတ္မရလည္း ေရးတတ္တယ္။ ေကာင္းတဲ့ အေလ့အထ ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ စီီေဘာက္တတ္ထားတာဟာ ကုိယ့္ပုိ႔စ္အေပၚမွာ ထင္ျမင္ခ်က္ (comment) ေပးခ်င္တဲ့လူေတြကုိ စီေဘာက္စ္ထဲမွာဘဲ ေရးေအာင္ ဖိတ္ေခၚေနသလုိဘဲ။ ဒီေတာ့ ငါ့ဘေလာဂ့္မွာ စီေဘာက္စ္ မထားဘူးလုိ႔ စိတ္ကူးတယ္။

ကြန္မင့္ေတြကုိေတာ့ မတည္းမျဖတ္ဘဲထားမယ္။ ငါ့ကုိ ႀကိဳက္သလုိေ၀ဖန္လုိ႔ရ ေအာင္္လုိ႔။ ဆဲဆုိညစ္ညမ္းတာေတြေတာ့ အားမေပးခ်င္တဲ့အတြက္ ဖ်က္မယ္။ ဆဲလုံးက လြဲလုိ႔ ႀကိဳက္တဲ့ မွတ္ခ်က္ ၀င္ေရးပါ။ ငါ မတည္းျဖတ္ဘူးလုိ႔ ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။

ကုိေပါ၊
(၂၅ ရက္၊ ေအာက္တုိဘာလ၊ ၂၀၀၇)
Read more
မိတ္ေဆြ…. စကၤာပူႏုိင္ငံသား ခံယူဖုိ႔ စိတ္ကူးေနသလား။ ဒီစာကုိ အရင္ဖတ္ၾကည့္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါရေစ။



စကၤာပူႏုိင္ငံေရး တေစ့တေစာင္း သိေကာင္းစရာ...
Websites
Blogs